Miksi niin monet ovat laittaneet jo jouluvalot?
Kommentit (12)
Pimeyden takia. Ei ne erilaiset pihavalot nykyisin jouluun liity. Ovat kaamosaikaa piristämässä. Itse jo pohdin valojen laittamista pihalle.
Siksi koska voin. Olisipa täällä pohjoisessa kesäöisinkin pimeää, niin voisi pitää kauniita pihavaloja ja tunnelmavaloja sisällä ympäri vuoden.
Ne on kausivalot ja ilman niitä täällä on pimeää kuin helvetissä jo neljältä iltapäivällä.
En edes miellä kaikkia jouluvaloiksi. Ihan kiva kun pimeään laitetaan tunnelmavaloja. Synkkään pimeyteen pelkkä kynttilä ikkunassa tai parvekkeella tai pihalla on erittäin jees. Saahan kansalaiset sytyttää kynttilöitä hankeen ihan vain tunnelman takia? En muuten tiedä saako.
M48
Täällä Hgin laitamilla on jo täysi show päällä, onpa joku ehtinyt koristelemaan joulukuusenkin naapurustossa.
Samaa ihmetellyt. Valoja voi olla muitakin kuin jouluvalot! Parhailla on jouluvalot olleet pitkään jo pihakuusissa...
Naapuri laittanut valot, kanervat ja lyhdyt. Erittäin nättiä/kodikasta, itse en ole tehnyt yhtikääs mitään:)
Koska on pimeää ja ankeaa ja ne valot tuo vähän kauneutta siihen synkkyyteen.
Minä olin ennen ehdoton sen suhteen että JOULUvalot kuuluu laittaa 1. adventtina ja piste, mutta nykyään olen saanut hitusen joustavuutta ajatteluuni ja huomannut, että sellaisia perusteettomia sääntöjä ei tarvitse noudattaa jos ei halua vaan voi tehdä niin mikä tuntuu hyvältä ja tuo iloa elämään. Harmi vain että puolisoni uskoo vielä tuohon sääntöön, joten mekin kökötetään pimeyteen hautautuvassa torpassamme vielä kolme ja puoli viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Hgin laitamilla on jo täysi show päällä, onpa joku ehtinyt koristelemaan joulukuusenkin naapurustossa.
Riippuen mitä tarkoitat laitamilla, se voisin olla vaikka minä! Olen jouluihminen, pidän sen tuomasta valosta (on siis sisäkuusi) ja koristeista eikä vie terää pois itse joulusta. On myös helpompi hortoilla yöllä vessaan kun on valoisampaa.
Stockalla oli eilen jo jouluvalot ja jopa joulukuusikin, ehkä pikkasen aikaista..
No ei ole kun on vuoden synkin ja pimein aika. Valot voi olla ilman, että ne ovat jouluvalot. Mulla ei ole vielä valoja, mutta aion todellakin ne hankkia mahdollisimman pian.