Tuttavani on lihonut 22 kg kahdessa vuodessa aloitettuaan Lyrican päivittäisen käyttämisen
Hänellä on myös reilusti pöhöttynyt naama, sormet, ranteet, mahaa on tullut lisää jne.
Kommentit (77)
Kauhea lääke. Ei auttanut kuin hetken kipuun ja sen jälkeen lisäsi hermokipua. Pissaaminen ei onnistunut kunnolla. Koko ajan olisi pitänyt nostaa annosta ja kipu vaan lisääntyi. Minusta se herkistää hermosoluja eikä lamaa. Onko kyseessä kaikkien aikojen kusetus lääke? Kaveri lihoi 200 kiloiseksi ja tappoi itsensä lääkkeen käytön aikana.
Nälkä myös oli koko ajan. Olisi voinut vetää mitä vain. Sitten alkoi silmä oireet ettei nähnyt kunnolla. Onneksi lopetin ja kivut vähentyivät ihmeellisesti?
Saakohan tuon mahdollisen nesteen kertymisen eliminoiduksi syömällä esim. Antisalt-valmistetta tai muuta nestettä vähentävää valmistetta?
Päihdelinkin foorumeilla on paljon puhetta Lyricasta, se kun on varsin suosittu lääke myös erilaisten päihteiden käyttäjien keskuudessa. Lyrican vieroitusoireita kuvataan siellä yhtä koviksi kuin kovilla huumausaineilla, ellei kovemmiksikin. Lyrican vieroitusoireisiin auttaa yllättävän tehokkaasti keskusteluiden perusteella ainakin verenpainelääke Catepresan, sen perusteella mitä sieltä luin. Oli jotain muitakin lääkkeitä jotka auttaa. En tiedä voiko Catepresania sitten saada lääkäriltä Lyrican vieroitusoireita varten...
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin, että se on kipulääke. Mun mies käyttää sitä.
Niinhän se onkin.
Vierailija kirjoitti:
Myös ruokavalio ja liikunnan määrä vaikuttaa, lääkkeitä ei voi yksin syyttää, vaikka niillä on taipumus nostaa painoa...
Aika hyvin voi syyttää. Itselläni on liikkumista vaikeuttavat vaiva ja sain lääkkeen joka lihottaa. Söin pikkuisen aamiaisen ja yhden pienen terveellisen ruuan päivässä, koska lääke myös aiheutti pahoinvointia. Lihoin 10 kiloa vaikka sitä ei voisi uskoa. Kun lääke vaihdettiin, niin osa kiloista lähti nopeasti. Osa valitettavasti jäi.
Joopa, mä taas olen onnistunut paisumaan vuodessa 12 kiloo, ihan vaan sillä että mummoikävaihe iski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkään määrättiin mulle ja yli vuoden annostus reseptillä, mutta uskaltaako moista alottaa
Suoraan yli vuoden kuuri? Pitäisikö tuon lääkkeen parantaa selkäsi vai mikä idea tuossa on?
Kertokaa te jotka tiedätte, miksi tällaisia lääkkeitä määrätään noin paljon?!
T 19
Nykytutkimuksen valossa KIPU hidastaa toipumista ja vuosia jatkunut kivun tunne voi jäädä "aivoihin".
Ja kyllä se vaikuttaa myös elämänlaatuun ja hyvinvointiin, jos tuskat ovat kovat.
Ja Lyrica on lähes ainoa lääke joka auttaa neuropaattisessa kivussa.
Enkä usko sitä lääkärien määräävän heppoisin perustein, koska se on erittäin kallis lääke, myös Kelalle.
Samoin siinä haittavaikutukset ovat isot, mutta se kuitenkin helpottaa neuropaattista kipua, jolloin hyödyt ovat suuremmat kuin haitat.
Eräs edullinen, helposti kasvatettava (kasvaa myös ulkona Suomessa) kasvi voisi auttaa noihin kipuihin. Sitä on saatavilla helposti sivistysvaltioissa, täältä sitä on nykyään käytännössä mahdotonta saada reseptillä.
moni läskittynyt "mielialapotilas" voisi paremmin kun nakkaisi lääkkeet viem,äriin ja alkaisi lenkkeilemään säännöllisesti ja uintia ja punttia
Mä olin ennen luonnostani hoikka, vaikka söin mitä vaan. Ja myönnän miettineeni, että lääkkeet ei kyllä lihota ketään ja ihme tekosyitä laiskoilla läskeillä.
Sitten koin suuren emotionaalisen trauman sekä jouduin aloittamaan vahvan steroidilääkityksen samaan aikaan. Lihoin alle kuukaudessa kymmenen kiloa, vaikka söin ihan samalla tavalla tai vähemmän kuin aikaisemmin (ruoka ei maistunut). Stressi + kyseinen lääke oli yksinkertaisesti järkyttävä kombo kropalleni. Lisäksi ylimääräinen kerääntyi aivan omituisiin paikkoihin, käsivarsiin ja yläselkään, mistä en todellakaan ole koskaan lihonut.
Ei, niissä lääkkeissä ei ole kaloreita, mutta onhan se päivänselvää että vahva lääkitys sekoittaa kropan toiminnan ja hormonit ja pahimillaan sekä junnaa kulutusta että lisää ruokahalua. Kukaan meistä ei pysty vastustamaan nälkää - kokeilkaa huviksenne syödä lääkettä joka saa aikaan jatkuvan kuolemannälän tunteen? Maha murisee yötä päivää, mikään annos ei riitä. Ja tätä 24/7.
Enpä enää tuomitse. P.s. niitä kymmentä kiloa pudotan edelleen!
En jaksanut lukea ketjua. Mutta kannattaisi jutella hoitavan lääkärin kanssa lääkkeen vaihdosta. Mä lihosin 20 kg epilepsialääkkeillä eikä sairaalan poliklinikalla suostuttu vaihtamaan lääkitystä, kun valitin painonnoususta. Menin sitten yksityiselle neurologille, se ehdotti heti uutta lääkitystä ja paino putosi nopeasti vähän yli 20 kg. Kannatti.
minun tuntemani lyrican käyttäjät ei ole lihoneet yhtään , mutta he ovat miehiä
Andymccoys kirjoitti:
moni läskittynyt "mielialapotilas" voisi paremmin kun nakkaisi lääkkeet viem,äriin ja alkaisi lenkkeilemään säännöllisesti ja uintia ja punttia
Vähän tekopyhää narkkarilta kommentoida toisten lääkkeiden käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
minun tuntemani lyrican käyttäjät ei ole lihoneet yhtään , mutta he ovat miehiä
Kaikki ei varmaan liho. Todennnäköisesti suurin osa edes käyttäjistä ei liho. Nestettä voi kertyä jonkin verran useimmille.
Lyricassa pahinta on ne vieroitusoireet jos lääkettä on käyttänyt pidempään.
Kuulen ettei esim. Lyricasta tuleva ylipaino, ole tavanomaista lihomista, eikä kerrytä rasvaa elimistöön, vaan se on aivan jotakin muuta, koska ylipaino useimmilta häviää ilman laihdutusta kun lopettaa lääkkeen käytön. Näin kävi itselleni ja täällä monet ovat kokeneet samaa.
Ja vaikka lääkkeen käytön aikana vähäntäisi ravinnon määrää tai olisi pahoinvointia, silti lihoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitäpä myös samalla mikä se Lyrica on?
Pitäisikö se tietää? No jos kertoisit mikä se on, niin tietämättömätkin osaisi sitten vältellä sitä.
Pregabaliinin markkinointinimike. Alunperin kehitetty käsittääkseni epileptikoiden hoitoon, mutta lääketehdaslobbyn ansiosta sitä määrätään milloin mihinkin vaivaan yleistyneestä ahdistuneisuushäiriöstä alkaen välillä vastuullisemmin ja välillä vähemmän vastuullisesti.
Tämä Lyrica on myös suosittua päihdekäytössä. Tunnen, tai oikeastaan tunsin, päihdeihmisiä ja heille maistuivat nuo Lyricat hyvin muiden aineiden seassa. He kutsuivat noita kapseleita nimellä "sivuluisu" tai "luisu".
Hehän avaavat kapselin ja imaisevat jauheen nenään. Tavallinen ihminen ottaa kapselin ihan nielemällä sen vatsaansa. Käyttötavoilla on eroja ja vaikutus on eri.
Te jotka olette lihoneet, kuinka suuri annostus teillä on ollut ko. lääkettä?
Nestettä kertyy, koska osalla munuaiset eivät ehdi käsitellä lääkkeen aiheuttamaa lisäkuormaa?
Itse lihoin Seronililla 15 kg ja se lähti helposti myöhemmin.
Luulen aineenvaihdunnan hidastuvan, söin Lyrica lääkettä ja lihoin, vaikka en edes onnettomuuden jälkeen pystynyt syömään normaalisti eli kaloreita tuli vähemmän. Ja osa varmasti oli nestettä.
Ja ylimääräiset kilot läksi myöhemmin lähes itsekseen, kun lopetin lääkkeiden syönnin ja paranin.