Nilkka kipeänä
Polveni on ollut kipeä yli kuukauden. Kipu tuntuu polven ulkosyrjässä ja polvea koukistettaessa tuntuu sitä kuin joku työntäisi piikin polveen. Oon sinnitellyt töissä ja työterveydessä useamman kerran polvea näyttämässä. Olen satuttanut polven yli puoli vuotta sitten, mutta sitä ei ole lainkaan kuvattu. Polveen kohdistui voimakas nykäisevä liike ja samalla se hiukan vääntyi.
Työfysioterapeutin ohjeet ovat vain pahentaneet polvikipua. Työni on liikkuvaa ja vaatii monenlaisia työasentoja. Itse käveleminen ei satu, mutta pienikin polven koukistusliike tekee valtavan kipeää. Rappusten kulkeminen on pahinta.
Viimeksi lääkärillä käydessäni hän antoi minulle kaksi päivää sairaslomaa, josko polvi sitten paranisi. Toivoisin, että polvi kuvattaisiin. Kävin tänään uudestaan lääkärissä. Polvi ei ole ollut niin kipeä nyt kun minun ei ole tarvinnut rasittaa sitä töissä. Lääkärin mielestä kuvausta ei tarvita kun polvi on jo alkanut parantua. Omasta mielestäni syy on siinä, että en ole rasittanut polvea niin paljoa kuin se työpäivän aikana rasittuisi.
Onko teillä kokemusta polvikivun hoidosta? Kaikki vinkit ovat tervetulleita.
Siis polvi kipeänä, ei nilkka kuten otsiossa mainitaan.