Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsetunto-ongelmat ja miehen jatkuva ”mittailu”

Vierailija
05.11.2019 |

Olen alkanut ärsyyntymään mieheni jatkuvasta mittailusta minua ja muita naisia kohtaan. Jos katsomme telkkaria niin mies saattaa kommentoida muiden naisten ulkonäköä esim. ” onpa hyvät tissit” tai onpa selluliittiä jaloissa”

Pidän itsestäni huolta, urheilen ja näytän 90 % paremmalta kuin suomalaiset naiset yleisesti. Tuntuu että saan toisilta kehuja ulkonäöstäni jatkuvasti, mutta omalta mieheltä niitä ei tule ikinä. En tarvitse mitään pönkitystä, mutta se tuntuu välillä pahalta ettei omalta kumppanilta tule ikinä kehuja. Lisäksi kärsin todella huonosta itsetunnosta, jota mieheni buustaa sillä että tunnen olevani aina riittämätön.

Onko muilla kokemuksia tällaisesta?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkona vielä, että tämä vaikuttaa myös syömiseeni. Olen todella hoikka, mutta mikäli syön epäterveellistä ruokaa, saan kuulla siitä heti. Pelkään anorexian puhkeamista myös. Olen 28- vuotias, mikäli joku ikää miettii.

Ap

Vierailija
2/13 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoituksellinen yrityshän tuo on huonontaa sun itsetuntoasi ja muistuttaa, mikä sussa ja naisissa ylipäätään on tärkeetä. Henkistä väkivaltaa siis, jssap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme pitää sinut tuollaisen ritarin kanssa yhdessä? Päästä miesvauva tuskistaan ja vapauta hänet etsimään sitä täydellistä naista. Hän tarvitsee itseään pönkittääkseen ja heikkoa itseluottamustaan peittääkseen jonkun aliarvioitavan. Älä sinä ap ole se. 

Vierailija
4/13 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei kyllä todellakaan ole huono itsetunto, ihan sen perusteella miten itseäsi kuvailit. :D

Mutta mies on urpo, jss.

Vierailija
5/13 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Siis oma mies sanoo mua silloin tällöin nätiksi. Joskus kehaisee, että onpa hyvä pylly, kapea vyötärö, tissejä kehuu eniten sanoilla ”onpa hyvät tissit”.

Koen silti että hän ei pidä minua kovinkaan kauniina, koska muita naisia kommentoi paljon voimakkaammin sanoin, esim: onpa kaunis, v*ttu mikä runko, jne. Ei se minua silleen haittaa, eihän mies sokea ole ja varmasti näkee kauniimpia kuin minä joka päivä. Mutta harmittaa etten koskaan itse saa mieheltä tuollaisia kommentteja. Ei ole koskaan sanonut minua kauniiksi. Aina vaan nätti tai sievä.

Vierailija
6/13 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksän kanssa oli vastaavia ongelmia. Hän jaksoi jankata mulle kuinka läski olen, itse painoi joku 120-130 kiloa ja mulla oli painoindeksi huomatavasti pienempi kuin hänellä. En nyt kyllä muutenkaan osannut hänen mielestään mitään, mutta silti sain tehdä kotona kaikki "naisten työt".  Voisi sanoa että tällä kertaa vaihtaminen todella kannatti

Vierailija
7/13 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä kuulostaa joko olevan huono itsetunto, tai sitten pitää harhaisesti itseään täydellisenä. Joka tapauksessa, miksi tuollaista kannattaisi kuunnella? Enemmän tunnut saavan tuosta irti paskaa kuin mitään positiivista.

Vierailija
8/13 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet puhu mistään selluliitistä

Vierailija
9/13 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on törppö mies ja huono suhde. Hyvässä suhteessa kumppanit arvostavat toisiaan.

Vierailija
10/13 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 30 kg ylipainoa ja mies kehuu mua silti välillä nätiksi, söpöksi yms. ja ainakin kuulostaa siltä, että tarkoittaa sitä. Ja minäkin kehun miestäni aika ajoin, kun sellainen tunne tulee. Ei kuulosta terveeltä tuo ap:n suhde.

Toki meilläkin molemmilla silmät päässä ja saatetaan kommentoida, jos esim. tv-sarjassa on joku omasta mielestä hyvännäköinen mies tai nainen ilman, että toinen ottaa sitä omalletunnolleen. Katsellaan myös kumpikin aikuisviihdettä, kun sattuu huvittamaan.

Pitäisin tätä huolestuttavana, jos emme ikinä kehuisi toisiamme tai olisimme jatkuvasti arvioimassa toistemme vikoja ulkonäössä.

Vierailija
11/13 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan jos mies minua joskus erehtyy kehumaan niin se liittyy esim. lapäähäni tai vaikka jonkun lihaksen kiinteyteen.

Ei koskaan esim. ” näytätpä tänään kauniille tai nätille” ei ikinä

Ap

Vierailija
12/13 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutatte molemmat olevan ääliöitä. Eli sovitte hyvin toisillenne. Älä jätä sikaa.

Vierailija
13/13 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli samanlainen ja hänellä oli narsistisia piirteitä muutenkin. Kuvitteli olevansa paras ja komein mies kaikista. Ap n miehellä taitaa olla samaa.