Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eronnut pitää exänsä sukunimeä vieläkin?!

Vierailija
05.11.2019 |

Ihmettelen suuresti, miksi jo eronnut eukko kulkee edelleen entisen puolisonsa suvun nimellä. Tuon kamalan suvun.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole muita ihmettelyn aiheita. Mitä kenenkään nimiasiat muille kuuluu.

Vierailija
2/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vaihtanut nimeä koska lapsilla on myös sama sukunimi. Jos menisin naimisiin uudelleen niin ottaisin sitten kyllä aviomiehen nimen.

Vierailija
4/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan omasta puolestani.

Pidän avioliitossa saatua nimeä koska se oli eron hetkellä ollut minulla jo 11 vuotta ja lapsillamme on sama nimi. Olen vuosien aikana tottunut nimeen ja se tuntuu omalta. Sukulaisetkin jotka avioliitossa sain ovat edelleen sukua lasteni kautta. Osa elettyä elämää ei pyyhkiydy nimeä vaihtamalla. Vaihdan nimen sitten joskus jos menemme nykyisen miesystäväni kanssa naimisiin. Siihen kuitenkin on vielä vuosia aikaa jos näin käy.

Vierailija
5/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketuttais kaikki korttien vaihdot ja muut viralliset ilmoitukset. Tosin en vaihtaisi nimeäni naimisiin mennessä ollenkaan, ja lapsille minun sukunimi. Jos ei äijä tykkää, ni voi lähtee menee.

Vierailija
6/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nimen  vaihtaminen ei todellakaan ole helppoa ja se on työlästä. Olen kerran vaihtanut sukunimeni (muusta syystä kuin naimisiin menosta). Tästä syystä nyt miehen kanssa väännetään kun ollaan naimisiin menossa, mutta en jaksa vaihtaa joka helkutin korttia lompakosta, maksaa uutta passia ja ilmoittaa (taas) monta vuotta palveluihin että nimeno on vaihtunut. Viimeksi sain vielä 4 vuotta myöhemmin pankkikortin vanhalla nimellä

Vierailija
7/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei huvita vaihdella nimeä. Minä en ajattele sukunimeä suvun nimenä, ihan sama ketä muita sen nimisiä on. 

Vierailija
8/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän avioliitossa saatua nimeä koska se oli eron hetkellä ollut minulla jo 11 vuotta ja lapsillamme on sama nimi. Olen vuosien aikana tottunut nimeen ja se tuntuu omalta. Sukulaisetkin jotka avioliitossa sain ovat edelleen sukua lasteni kautta. Osa elettyä elämää ei pyyhkiydy nimeä vaihtamalla. Vaihdan nimen sitten joskus jos menemme nykyisen miesystäväni kanssa naimisiin. Siihen kuitenkin on vielä vuosia aikaa jos näin käy.

Voisin kyllä ottaa tyttönimen käyttöön jos lapsetkin haluaisivat sen itselleen.

Vierailija
9/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut nimeen, tehnyt uraa tämän nimisenä, lapsilla on sama nimi ja nimen vaihto on työlästä.

Vierailija
10/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiäkös sitä tottuu, jos uusi nimi on vaikka Gullichsen, vaikkei yhteisiä lapsia olisikaan. Toista se on, jos on ottanut jonkun Rönttösen nimen omakseen. 

Vierailija
11/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vaihtanut nimeä koska lapsilla on myös sama sukunimi. Jos menisin naimisiin uudelleen niin ottaisin sitten kyllä aviomiehen nimen.

Jaa.. eli toisin sanoen ex-ukkosi sukunimi on hienompi, kuin oma tyttönimesi 😉

Vierailija
12/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen! Ei kai halua loata töppäilyillään oman sukunsa nimeä! Ei todellakaan ole mitään sukua ex-miehensä sukulaisille, vaikka niin yrittää esittää! Ärsyttävää, että yleensä otti miehensä nimen, olisi pitänyt omansa. Pitäisi lailla kieltää nimenvaihdokset, kukin pitäköön omansa.

Vierailija
13/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äkkiäkös sitä tottuu, jos uusi nimi on vaikka Gullichsen, vaikkei yhteisiä lapsia olisikaan. Toista se on, jos on ottanut jonkun Rönttösen nimen omakseen. 

Tämä. Tiedän monia. Jopa miehet ottavat vaimon nimen, jos on joku hieno tarjolla. Tuo Gyllichsentäti voisi jo vaihtaa, selvää nimellä ratsastusta. Kaksospojatkin on, mitä enää nimellä tekee?  ohis

Huvittavin tapaus nimien vaihdossa on eräs hyvinvointivalmentaja/seksiterapeutti :D

Vierailija
14/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä voin.

Vierailija
15/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimen vaihtamisesta tulee kuluja, se maksaa.

Ja se on myös työlästä, kun uusi nimi on ilmoitettava niin useille tahoille.

Vierailija
16/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä sen exmiehen sukunimen pitävän exvaimon nykyinen?

Nimen vaihtaminen on kallista, hankalaa.

Oletko kateellinen? Nukut ehkä myös samassa sängyssä missä exvaimokin.

Vierailija
17/37 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen minäkin. Ei ollut hänellä silloin ongelmaa vaihtaa nimeä passiin ja kortteihin naimisiinmennessä, mutta nyt eronneena tämä eräs ex-sukulainen pilaa meidän sukumme nimeä julkisuudessa.

Hävettää, kun mt-ongelmineen puhuu puuta heinää, valehtelee somessa ja esiintyy kuin maailman omistaja mediassa. Noloa!

Vierailija
18/37 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Ystäväni äiti erosi parinkymmenen avioliittovuoden jälkeen, joten varmaankaan ei halunnut vaihtaa sitä sukunimeä, joka hänellä oli niin kauan ollut ja jonka hän jakoi lastensa kanssa. Muita tapauksia ei tule mieleen. Kaikki tuntemani ovat joko vaihtaneet takaisin, tai sitten eivät ole ottaneet avioituessaan miehen sukunimeä. 

Vierailija
19/37 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Tiedän monia. Jopa miehet ottavat vaimon nimen, jos on joku hieno tarjolla. Tuo Gyllichsentäti voisi jo vaihtaa, selvää nimellä ratsastusta. Kaksospojatkin on, mitä enää nimellä tekee?  ohis

Huvittavin tapaus nimien vaihdossa on eräs hyvinvointivalmentaja/seksiterapeutti :D

Sama Päivi Hertzbergillä, oli joku -nen aiemmin. Vaihtoi vasta myöhemmin Lipposeksi.

Vierailija
20/37 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukunimen vaihtamisesta tulee kuluja, se maksaa.

Ja se on myös työlästä, kun uusi nimi on ilmoitettava niin useille tahoille.

Ja avioeroko ei sitten maksa ja ole vaivalloinen? 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä