Minkä mallinen juhlamekko mulle sopisi?
Olen ihan onneton vaateshoppaaja, auttakaa nyt mua! Pitäisi löytää ystävän häihin ja mahdollisesti sitten muihinkin juhliin sopiva mekko.
Olen kai vartalomalliltani omena, tai sitten ns Y-vartaloinen. Mitat on ry 98, vy 78, ly 93. Vyötäröä ei siis juuri ole :( 168cm/61kg. Sääret on ihan hoikat mutta en viihdy missään minihameissa enkä yleensäkään liian avoimissa asuissa. Korkokengillä en osaa kävellä. Haluan mekon, en housuasua.
Kommentit (14)
Riippuu myös pepun mallista mikä sopii. Jos on kurvikas pyöreä peppu tai lattana.
Siis kannattaako korostaa vai häivyttää.
Ainakin kannattaa hoikkia sääriä korostaa, ainahan sanotaan, että tuokaa esiin parhaimpia puolianne.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu myös pepun mallista mikä sopii. Jos on kurvikas pyöreä peppu tai lattana.
Siis kannattaako korostaa vai häivyttää.
Ainakin kannattaa hoikkia sääriä korostaa, ainahan sanotaan, että tuokaa esiin parhaimpia puolianne.
Valitettavan pieni ja litteähkökin taitaa olla. Ap
En nyt ole mikään asiantuntija mutta ei nuo mitat nyt omenalta kuulosta ja selkeä vyötärökin vaikuttaisi mittojen perusteella olevan.
Jos sinulla on upeat sääreet, niin korosta niitä valitsemalla polvipituinen mekko. Ryhdikäs kangas ja leikkaus toimii aina.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ole mikään asiantuntija mutta ei nuo mitat nyt omenalta kuulosta ja selkeä vyötärökin vaikuttaisi mittojen perusteella olevan.
Jos sinulla on upeat sääreet, niin korosta niitä valitsemalla polvipituinen mekko. Ryhdikäs kangas ja leikkaus toimii aina.
No ehkä vartalo on se Y-malli. Mutta vyötäröä ei kyllä kauheasti ole, ja olen vielä sen mallinen että vyötärö on jotenkin tosi korkealla, kapein kohta on melkein jo rintojen alla. Ap
Äitismekko. No ei, sorry :D Mene johonkin kauppaan jossa laatuvaatetta, he osaa suositella? Jos pk-seudulla, niin esim. Broncossa olen saanut hyvää palvelua.
1920-luvun tyyliset suorat mekot, joissa hapsuhelma ja pituus just polven alle. Imuke käteen ja raukea ilme. Paljon silmämeikkiä. Hattukin voi olla häissä.
Vierailija kirjoitti:
1920-luvun tyyliset suorat mekot, joissa hapsuhelma ja pituus just polven alle. Imuke käteen ja raukea ilme. Paljon silmämeikkiä. Hattukin voi olla häissä.
Olen huomannut että vaatteet, tai yläosat, missä ei ole mitään muotoleikkauksia saa minut näyttämään vieläkin isommalta kuin oikeasti olen. Jos vaate siis roikkuu suoraan rinnoista alaspäin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Äitismekko. No ei, sorry :D Mene johonkin kauppaan jossa laatuvaatetta, he osaa suositella? Jos pk-seudulla, niin esim. Broncossa olen saanut hyvää palvelua.
Tässä on vielä sekin vaikeus että asun korvessa ja melkein kaikki vaateostokseni teen netissä. Kaaaaaukana pk-seudusta. Toki sitä kai voisi panostaa ja lähteä ihmisten ilmoille sovittelemaan.
A-linjainen mekko tai hame. Pääntien kannattaa olla v-aukkoinen tai syvään uurrettu. Se keventää yläosaa.
Alusvaatteisiin on syytä panostaa. Hyvin tukevat rintaliivit tekevät ihmeitä ja muotoilevilla alushousuilla tms. lähtee muutama sentti vyötäröltä.
Älä riko silhuettia erivärisillä vaatteilla. Nuden väriset kengät yhdessä samanväristen sukkisten kanssa pidentävät sääriä.
Uskoisin, että sinulle voisi toimia ns fit&flare-mekko, ne luovat kapeamman vaikutelman vyötäröstä ja niissä on myös kotelomekkoa mukavampi juhlia. Esimerkiksi tämmöinen, tässä on vyötärökin sopivan korkealla kuten kerroit oman kapeimman kohtasi olevan:
https://www.asos.com/closet-london/closet-london-cap-sleeve-fit-and-fla…
Vierailija kirjoitti:
A-linjainen mekko tai hame. Pääntien kannattaa olla v-aukkoinen tai syvään uurrettu. Se keventää yläosaa.
Alusvaatteisiin on syytä panostaa. Hyvin tukevat rintaliivit tekevät ihmeitä ja muotoilevilla alushousuilla tms. lähtee muutama sentti vyötäröltä.
Älä riko silhuettia erivärisillä vaatteilla. Nuden väriset kengät yhdessä samanväristen sukkisten kanssa pidentävät sääriä.
No rintsikat minulla on parasta a-luokkaa, oikean kokoiset ja ehdottoman istuvat ja hyvin tukevat, niistä olen tarkka. Joku vyötäröä siloittava juttu pitänee hankkia. Kiitos vinkeistä! Ap
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin, että sinulle voisi toimia ns fit&flare-mekko, ne luovat kapeamman vaikutelman vyötäröstä ja niissä on myös kotelomekkoa mukavampi juhlia. Esimerkiksi tämmöinen, tässä on vyötärökin sopivan korkealla kuten kerroit oman kapeimman kohtasi olevan:
https://www.asos.com/closet-london/closet-london-cap-sleeve-fit-and-fla…
Ok, kiitos. Koitan etsiä jotain vastaavan mallista sovitettavaksi. Tuo laittamasi esimerkkimekko vain on kovin arkinen juhlapuvuksi. Ap
Voisin kuvitella, että tämän malliset mekot voisivat sopia sinulle. SIskollani on myös vyötärön kapein kohta melkein heti rintojen alla niin mietin, minkä tyyliset mekot hänellä ovat näyttäneet parhaimmilta.
https://www.zalando.fi/dorothy-perkins-bethany-midi-dress-juhlamekko-fo…
https://www.zalando.fi/closet-hi-lo-pleated-dress-juhlamekko-lilac-cl92…
https://www.zalando.fi/wal-g-one-shoulder-fill-maxi-iltapuku-cobalt-blu…
Kannattaa varoa liian isoja rusetteja tai muita leikkauksia vyötäröllä ja kiinnittää huomiota siihen, että mekon vyötärö osuu sopivaan paikkaan. Jos vyötärön paikkasi on kovin ylhäällä, liian alhaalle osuva mekon vyötärö saa sinut näyttämään paksulle.
?