Niska tuskallisen jumissa toinen käsi puutunut, , huimaa ja särkee koko ajan päätä mutten kehtaa mennä lääkäriin kun pelkään saavani laihdutussaarnan
Olen 166cm/80 kg ja tiedän kyllä että pitäisi tiputtaa painoa.
Kommentit (24)
Tuohon saattaisi olla paras apu kunnon hieronta.
Suosittelen ajan varaamista hyvälle hierojalle.
Ainakin itselläni huimaus johtui juuri niskan ja hartia-alueen kireydestä, olivat täysin jumissa.
Hieronnan jälkeen veri alkaa kiertämään yläkropassa ja siihen vielä voimisteluliikkeet lisäksi.
Huimaus loppui.
Eikä tuo ylipaino ole ollenkaan paha, ainakaan vielä. Tuosta luvusta on helppo lähteä pudottamaan painoa,
joten ethän anna painon enää tuosta yletä.
Mitä se haittaa, vaikka lääkäri painosta sanookin, kun itse olet asian kanssa sinut? Ja ainahan voit pyytää hyviä lääkkeitä siihen, ties vaikka sellainen olisi jo keksitty.
oli sama ongelma,aloin tekeen jumppaa päivittäin, jossain 4-5 viikon kohdilla huomasin ettei ole yhtään kipuja tai puutumisia enää,(en lopettanut jumppaa siihen )
Salilla vähän yläkroppaliikkeitä, kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa, vaikka lääkäri painosta sanookin, kun itse olet asian kanssa sinut? Ja ainahan voit pyytää hyviä lääkkeitä siihen, ties vaikka sellainen olisi jo keksitty.
Mutta kun lääkärit sanoo. Painoon takerrutaan joka kerta, ihan sama mistä syystä lääkärin pakeille joutuu. Sain kerran pallon silmääni kun olin vahtimassa poikien peliä ja tuli haavauma verkkokalvoon . Sekin oli lihavuuden syy 🙄🙄.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla veritulppa. Mene nyt sinne lääkäriin vain, ei sulla ylipainoa niin paljoa ole.
Ei kuulosta miltään veritulpalta vaan ihan niska- ja hartiaseudun lihasjumilta.
Mutta joo, kyllä lääkäriin voi mennä vaikka olisi ylipainoa, kun on tarve. Jos jossain paikassa on sellainen lääkäri joka aiheettomasti valittaa ylipainosta, tai jopa kieltää hoidon koska olevinaan laihdutus olisi se hoito, niin sitten kannattaa mennä toiselle lääkärille. Olen itse painanut pahimmillani yli 100 kg ja olen 160-senttinen, eikä yleensä painosta mitenkään asiattomasti tai pahasti sanottu. Toki jos menin vaikka valittamaan polvikipuja niin se fakta todettiin, että auttaisi varmaan jos polven päällä olisi vähemmän painoa.
Itselläni oli niska ja hartiat jumissa. Kaveri on fysikaalisessa hoitajana. Hän suositteli jumppaohjeita. Ei mitään rääkkiä, vaan ihan rauhallisin liikkein.
Jutuubista voi (jos huvittaa) katsoa erilaisia jumppaliikkeitä ja toistaa perässä.
Itse tein myös pään ja niskan venytystä useamman kerran päivässä. Käytin vastuskuminauhaa käsi- ja olkavarren venytyksiin. Pitää saada jumit aukeamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun lääkärit sanoo. Painoon takerrutaan joka kerta, ihan sama mistä syystä lääkärin pakeille joutuu. Sain kerran pallon silmääni kun olin vahtimassa poikien peliä ja tuli haavauma verkkokalvoon . Sekin oli lihavuuden syy 🙄🙄.
Sanoiko se lääkäri todella niin, vai oletitko?
kyllä se valitettava fakta on, että monet lääkärit laittaa haavan sormessakin lihavuuden syyksi.
siksi useesti meenkin vain jos pakko ja sillon ensiapuun ja siellä ne ei kyllä jaksa huomauttaa kun muutenkin kiire.
mut en kyl alottajan painosta ois huolissani, koska harva 80 kilonen todella lihavalle näyttää, toki riippuu mihin rasva kertyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla veritulppa. Mene nyt sinne lääkäriin vain, ei sulla ylipainoa niin paljoa ole.
Ei kuulosta miltään veritulpalta vaan ihan niska- ja hartiaseudun lihasjumilta.
Mutta joo, kyllä lääkäriin voi mennä vaikka olisi ylipainoa, kun on tarve. Jos jossain paikassa on sellainen lääkäri joka aiheettomasti valittaa ylipainosta, tai jopa kieltää hoidon koska olevinaan laihdutus olisi se hoito, niin sitten kannattaa mennä toiselle lääkärille. Olen itse painanut pahimmillani yli 100 kg ja olen 160-senttinen, eikä yleensä painosta mitenkään asiattomasti tai pahasti sanottu. Toki jos menin vaikka valittamaan polvikipuja niin se fakta todettiin, että auttaisi varmaan jos polven päällä olisi vähemmän painoa.
Mies jos valittaisi käden puutumista ja muita kipuja ylävartalossa + huimausta niin eka arvaus olisi sydänkohtaus. On niitä naisillakin eikä ne oireet aina ole pelkkää rintakipua.
Hierojalle menoa ehdotan minäkin. Jos on paha jumi, niin parin viikon sisään pari - kolme hierontaa auttaa avaamaan pahimman. Sitten muistat venytellä myös kotona tuota niska-hartiaseutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko se lääkäri todella niin, vai oletitko?
Sanoi. Ei edes kääntynyt koneeltaan mua katsomaan vaan kysyi milloin olen sairastunut diapetekseen?? Sanoin ettei kyllä ole tätä sairautta. Varmisteli sitten onko milloinkaan testattu kun olet noin lihava ja diapetes vaikuttaa aina??? silmiin.
Sanoin että voi olla että se tauti tarttui sit varmaan siitä pallosta.
Minulla niskajumi oli aivokalvotulehduksen merkki, toki muitakin oireita varmaan oli mutta en tajunnut niitä raastavalta selkäkivulta minkä samaan aikaan jyllännyt verenmyrkytys oli aiheuttanut. Minäkin mietin lääkäriin menoa, tosin eri syistä, lopulta olin niin sekaisin etten tajunnut omaa vakavaa tilaani. Sinulla toivottavasti ei ole kuin jokin lihasjumi, mutta joskus tämmöiset oireet voi olla vakavampaakin. Elämä on niin arvokas, että sinne lääkäriin kannattaa mennä jos keho selvästi oireilee. Tiedät itse minkä kokoinen olet, ei lääkärin sanomiset voi sinua kovin pahasti yllättää vaikka painosta mainitsisi. Sinulla ei vielä edes ole kovin paha tilanne painon suhteen, jos saat kymmenen kiloa pois ja pysymään myös poissa niin olisi jo ihan sopiva tavoite.
Olet ylipainoinen ja haluat että joku muu tekee puolestasi jotain.
Liike on lääke.
Omalla paikkakunnalla on pakollinen käynti ENNEN lääkäriä fysioterapeutilla jos selkä tai niskajumeja.
Itselläni oli paha niskajumi, 164cm, 58 kg.
Mulla on ylipainoo 35kg
Mulla kyllä lihaskipuja alettiin tutkimaan. Ei kukaan lihavuudesta kommentoinut, kantaan kirjoitti vain.
Ensiksi aloin hieronnassa käymään, sattui niin maan prkeleesti buranan voimalla, että ei helpottunut kivut edes 6 kerralla, joten lopetin.
No minä sitten itse päätin yrittää liikunnalla jos lähtisi kivut.
Aloitin ihan vain puolituntia puuvarastossa puiden pinoamista, hiki tuli, seuraavana päivänä järkyttävä alaselkäkipu, mutta kuulin korvissani "no pain no gain" ja menin taas sinne varastoon puoleksitunniksi.
Seuraavana päivänä takareidet ja selkä niin kipeänä, etten voi pöntöllekään istua ilman kyyneliä. Tai kömpiä sängystä tai tehdä mitään ilman kipua.
No, ehkä tämä tästä helpottaa!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ylipainoo 35kg
Mulla kyllä lihaskipuja alettiin tutkimaan. Ei kukaan lihavuudesta kommentoinut, kantaan kirjoitti vain.
Ensiksi aloin hieronnassa käymään, sattui niin maan prkeleesti buranan voimalla, että ei helpottunut kivut edes 6 kerralla, joten lopetin.
No minä sitten itse päätin yrittää liikunnalla jos lähtisi kivut.
Aloitin ihan vain puolituntia puuvarastossa puiden pinoamista, hiki tuli, seuraavana päivänä järkyttävä alaselkäkipu, mutta kuulin korvissani "no pain no gain" ja menin taas sinne varastoon puoleksitunniksi.
Seuraavana päivänä takareidet ja selkä niin kipeänä, etten voi pöntöllekään istua ilman kyyneliä. Tai kömpiä sängystä tai tehdä mitään ilman kipua.
No, ehkä tämä tästä helpottaa!
Ja tutkimukset on vueläkin kesken.
Mulla oli viime keväänä aivan vastaava ongelma - ja painoakin saman verran, pituutta vielä vähemmän. Minulla puutumisoireita oli tosin pahimmassa tilanteessa jo myös jaloissa - paha jännitysniska ja koko selkä jumissa ylhäältä alas.
Fysioterapia (sis. manuaalinen käsittely) ja jumppa helpotti oireita todella nopeasti. Lääkäriltä sain lähetteen, painosta ei puhuttu sanaakaan.
No eipä tuossa tilanteessa ole kuin kaksi vaihtoehtoa; kärvistellä kipujen kanssa tai laihduttaa sen verran, että uskaltaa mennä lääkäriin valittaman vaivojaan. Valinta on sinun.