Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihminen voi tienata vain 3000 e vuodessa?

Vierailija
05.11.2019 |

Ei vähennyksiä

Kommentit (24)

21/24 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole sen enempää töissä? On vaikka opiskelija ja tuo 3000 € on kesätöistä saatua palkkaa. Tai on äitiyslomalla/hoitovapaalla ja on tehnyt tuon verran keikkahommia.

Kyllähän nyt opintotuesta tai äitiyspäivarahoistakin kertyy enemmän kuin 3000 vuodessa. Myös työmarkkinatuki on enemmän.

Mainitut tuet ovat kaikki veronalaista tuloa.

Ei kukaan sinulle tukia tule tuputtamaan. Ne pitää itse anoa. Eli henkilö ei ole anonut edes kaikkia hänelle kuuluvia tukia. Kyllä sekin on ihan sallittua.

Onko sulla ymmärryksessä vikaa? Koko pointtihan oli, että noin vähän tienaava ei saa jostain syystä tukia. Syy voi olla sekin, ettei ole hakenut. Sitä paitsi eivät ne tuet kaikille kuulukaan vaan niitä saa vain tietyin ehdoin.

No juuri sitähän minä sanoin joten kenellä tässä on ymmärryksessä vikaa? Jos mitään muita tuloja ei ole niin lähes jokainen saa silloin edes jotain tukia joten kaikkein todennäköisintä on että henkilö ei syystä tai toisesta ole hakenut ainakaan kaikkia niitä tukia joihin olisi oikeutettu.

Ei välttämättä saa mitään jos avopuoliso tienaa, ja itse saanu vaikk vaan kesätöitä, niin sillähän tämä selitetään.

Vierailija
22/24 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiminimi

Miten? Toiminimen tulot ovat henkilökohtaista ansiotuloa. Vähennykset toki huomioidaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiminimi

Miten? Toiminimen tulot ovat henkilökohtaista ansiotuloa. Vähennykset toki huomioidaan. 

Toiminimellä ei ole itsestäänselvää tulovirtaa, pitää olla toimeksiantoja, voi jäädä alle 3000 koko vuoden osalta

Vierailija
24/24 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelin aikuisena ja jostain 90-luvulta minulla oli käyttämättä jäänyttä opintotukea 1,5 vuoden ajalle. Sain tuon 1,5 vuoden ajan jotain 300€/kk (opintotuki oli silloin suurempi) ja sitten viimeiset kolme vuotta en saanut opintotukea ollenkaan. Töistä taisin tuon kolmen vuoden aikana saada 3000-4000€ yhteensä, eli vuotta kohden tulot oli jotain päälle 1000€. Lisäksi sain yhdestä lapsesta lapsilisää, mutta se ei taida olla verotettavaa tuloa. Olin naimisissa, joten luonnollisestikaan en ollut oikeutettu mihinkään muihin tukiin.

Olen myös ollut työttömänä sellaisena aikana jolloin puolison tulot vaikuttivat ja oli todella pitkiä aikoja etten saanut mitään tukea. Nykyisin myös naimisissa oleva voi saada työmarkkinatukea, vaikka puolisolla olisi tuloja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi