Miten ihminen voi tienata vain 3000 e vuodessa?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Toiminimi
Miten? Toiminimen tulot ovat henkilökohtaista ansiotuloa. Vähennykset toki huomioidaan.
HSEn adonis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiminimi
Miten? Toiminimen tulot ovat henkilökohtaista ansiotuloa. Vähennykset toki huomioidaan.
Toiminimellä ei ole itsestäänselvää tulovirtaa, pitää olla toimeksiantoja, voi jäädä alle 3000 koko vuoden osalta
Minä opiskelin aikuisena ja jostain 90-luvulta minulla oli käyttämättä jäänyttä opintotukea 1,5 vuoden ajalle. Sain tuon 1,5 vuoden ajan jotain 300€/kk (opintotuki oli silloin suurempi) ja sitten viimeiset kolme vuotta en saanut opintotukea ollenkaan. Töistä taisin tuon kolmen vuoden aikana saada 3000-4000€ yhteensä, eli vuotta kohden tulot oli jotain päälle 1000€. Lisäksi sain yhdestä lapsesta lapsilisää, mutta se ei taida olla verotettavaa tuloa. Olin naimisissa, joten luonnollisestikaan en ollut oikeutettu mihinkään muihin tukiin.
Olen myös ollut työttömänä sellaisena aikana jolloin puolison tulot vaikuttivat ja oli todella pitkiä aikoja etten saanut mitään tukea. Nykyisin myös naimisissa oleva voi saada työmarkkinatukea, vaikka puolisolla olisi tuloja.
Ei välttämättä saa mitään jos avopuoliso tienaa, ja itse saanu vaikk vaan kesätöitä, niin sillähän tämä selitetään.