Viikko poissa luomenpoiston takia?
Esimies ilmoitti juuri, että on loppuviikon poissa eilisen luomenpoiston vuoksi. Pieni luomi poistettiin selästä, on luultavasti hyvänlaatuinen, leikkaus meni hyvin, ei komplikaatioita, pieni siisti haava, mutta on niin perhanan kipeä, että ei voi loppuviikkoon tehdä töitä. Esimiehen työ ei vaadi liikkumista, kurottamista, nostamista, hikoilemista jne.
Onkohan tää nyt ihan normaalia...?
Kommentit (37)
No on aika outoa jos pieni luomi, eikä työ fyysistä. Itse poistatin luomen ruokatunnilla ja palasin töihin.
Kai se sitten on ollut hankalampi tapaus.
Mistä se ajattelee että on koko loppuviikon kipeänä? Nyt on vasta tiistai. Ei tuosta yleensä saa saikkua kuin sen saman päivän jos työ on siistiä sisätyötä.
Riippuu missä kohden on. Ei ole hyvä venyttää tikattua aluetta tai haava ei muuten kunnolla umpeudu ja voi alkaa kerätä arpikudosta. Itselläni poistettiin aikoinaan niskasta ja ilmeisesti liian aikaisin liikuin jne niin luomen tilalle kasvoi vielä isompi arpikudos. Tosin se johtuu muustakin kuin alueen "venytyksestä".
Olin tunnin pois luomen poiston takia, mutta en olekaan esimies.
Vierailija kirjoitti:
No on aika outoa jos pieni luomi, eikä työ fyysistä. Itse poistatin luomen ruokatunnilla ja palasin töihin.
No, kyseinen esimies ei ole kertomassa mikä tilanne ihan oikeasti on. Jo pelkkä vaatteiden pukeminen saattaa olla liikkeenä sellainen, että tikit saattaa aueta.
Jos oli kuitenkin joku muu juttu, vaikka sterilointi, monta päivää pienen luomen poistosta on erikoista. Ite olin yhden päivän poissa.
On normaalia, esimiesasemassa olevan sairasloman tarpeellisuutta eivät alemmat työntekijät voi arvioida.
Ehkäpä kyseessä olikin oikeasti ihosyöpä ja suurempi kudospoisto kyseessä. Tosi inhottavaa spekuloida kateuttaan toisten sairaspoissaoloja. Häpeä.
Ei ne komplikaatiot tule samantien vaan viiveellä. Vaikka eilen oli normaali niin yön aikana on voinut tulla komplikaatioita ja on nyt kauheassa kuumeessa.
Hanki oma luomi jonka poistatat, kun noin kadehdituttaa :D
Ei normaalia. Eräs syöpäsairashan tässä pumppasi salilla jo noin viikko keuhkon uudelleenrakennuksen ja sydämen operoinnin jälkeen.
Kaikkea sitä ihmiset miettiikin. Jos esimies on nainen, niin välttämättä ei voi laittaa rintaliivejä tikkien päälle. Siitähän se riemu ratkeis, jos esimies olisi rinnat riippuen töissä.
Jos on poistettu luomen alta reippaasti ihokudosta esim levinneen kasvainrihmaston vuoksi, niin ei se ole pikku operaatio. Vaikka itse luomi olisi kahdeksan milliä, on sieltä alta ehkä poistettu paljon enemmän.
Silloin ei tulla kyllä seuraavana päivänä töihin muina miehinä tai naisina.
Lääkäri määrittää sairasloman tarpeen. Ei luomen poiston vuoksi kukaan lääkäri kirjoita viikon sairauslomaa.
Sairasloman oikea syy on jokin muu, esim. uupumus tms. mutta esimies ei halua kertoa sitä julkisesti. Eikä tarvitsekaan.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä kyseessä olikin oikeasti ihosyöpä ja suurempi kudospoisto kyseessä. Tosi inhottavaa spekuloida kateuttaan toisten sairaspoissaoloja. Häpeä.
Esimies meilasi tiimille kertoen, että leikkaus meni hyvin, pieni luomi, vähän tikkejä, ei pahanlaatuinen. "Olen poissa loppuviikon kivun vuoksi." AP
on