Mitä työtä tehdä osa-aikaisena tai kotoa käsin?
Eikö todellakaan ole mitään muuta mahdollisuutta hankkia lisätuloja tekemällä jotakin "ei niin perinteistä" työtä esim. kotoa käsin tai työskennellä vain osa-aikaisena, kuin toimia verkostomarkkinoijana? Terveydentila ei riitä esim. siivoushommiin, eikä mikään puhelinmyynti oli minun juttu.
Kommentit (13)
Ilmeisesti ei oikein koulutusta sulla? Vaihtoehdot on aika vähissä; tyypillisesti etätöitä tekee ylemmät toimihenkilöt ja asiantuntijatöissä olevat.
Käännöstöitä voi tehdä, mutta yleensä edellytetään alan tutkintoa. Tai hyvää kielitaitoa ja jonkin sopivan alan asiantuntijuutta.
Ohjelmointia voi tehdä. Mutta pitää osata sopivia ohjelmointikieliä.
Kuvitustöitä, jos olet taiteellisesti lahjakas. Alan koulutus ei pahitteeksi. Tee portfolio ja lähetä se sopiville yrityksille.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ei oikein koulutusta sulla? Vaihtoehdot on aika vähissä; tyypillisesti etätöitä tekee ylemmät toimihenkilöt ja asiantuntijatöissä olevat.
Tosiaan ei ole ammattia. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta teen töitä kodin ulkopuolella tulorajan puitteissa. En kuitenkaan luota tämän työn pysyvyyteen ja mietin myös muita vaihtoehtoja. En usko olevani kovin suosittu perinteisillä työmarkkinoilla ja terveydentilakin rajoittaa paljon, joten mietin myös kotona tehtäviä vaihtoehtoja. Jotain kuitenkin haluaisin tehdä, että olisin edes jotenkin hyödyksi yhteiskunnalle ja eläke on kuitenkin vain se minimisumma.
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmointia voi tehdä. Mutta pitää osata sopivia ohjelmointikieliä.
Olen oikeastaan miettinyt ohjelmoinnin opettelua.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitustöitä, jos olet taiteellisesti lahjakas. Alan koulutus ei pahitteeksi. Tee portfolio ja lähetä se sopiville yrityksille.
Hyvä idea, mutta en ole tuolla tavoin lahjakas. Voi jos olisinkin :)
Ihmeellisistä syistä voi tulla alapeukkua, kuten tässä aloituksessa. No, ehkä joku ei tykkää tällaisten vaihtoehtojen miettimisestä.
Gallup-haastatteluja voi joillekin työnantajille tehdä etätyönä. Puhelintyö siis.
Ihme ettei tänne vielä ole ehdotettu myyjää, niillä tuntuu nykyään olevan enemmän osa-aikatöitä kuin kokoaikaisia.
Jos olet nainen, voit aina stripata kotona nettikameran edessä. Siitä jotkut maksaa paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihme ettei tänne vielä ole ehdotettu myyjää, niillä tuntuu nykyään olevan enemmän osa-aikatöitä kuin kokoaikaisia.
Myyjän paikkoja olen hakenutkin kaupoista, mutta näyttäisi siltä, että odotetaan olevan vähintään merkonomi. Tosin onko se ihme, jos tradenomienkin paikka on yhä useammin kaupan kassalla.
Hiljaiseksi jäi, eli ei taida olla vaihtoehtoja :D