Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä enää tervettä? Menen minne vain, ihmiset tuijottavat älypuhelimiaan!

Vierailija
04.11.2019 |

Joskus olen junassa istuessani huvikseen laskenut kuinka monella ei ole puhelin nenän edessä. Ja niitä on VÄHÄN. Ihan sairasta, jos multa kysytään. Täysin älytöntä, jos totta puhutaan.

Mitä mieltä sinä olet asiasta?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en edes ole pitänyt mukana älypuhelinta, silti joku teki noin, oli muka lukevinaan omia viestejään ja välillä hymyili, kuin minä teeskentelisin miten paljon ittelle viestitellään.  Monta vuotta kun häirittiin sain sätkyn aina puhelimen kilinästä.

Vierailija
22/39 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen puhelimella yleensä kirjoja ja eniten kuuntelen musiikkia. En myöskään ymmärrä mitä pahaa on katsoa (tai kuunnella) kiinnostavia videoita youtubesta. Ainoa oikea paheeni puhelimella on palstan liiallinen selailu.

Ennen kantui mukana kannettava cd-soitin (sittemmin mp3-soitin), kirja ja vihko +kynä. Nyt älypuhelin ja laturi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän se mustavalkoinen kuva 50 luvulta kun täydessä junavaunussa jokaisella oli sanomalehti auki edessään

Vierailija
24/39 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin hiljattain pitkällä matkalla, johon kuului paljon istumista busseissa ja lentokoneissa ja odottelua lentokentillä. Otin mukaani paksun kirjan, jota luin nuo kaikki odotusajat, jotta ne kuluisivat nopeammin. Sain osakseni vähintäänkin mielenkiintoisia katseita. Muilla oli kaikilla puhelin liimattuna käteen. No voihan sieltäkin tietysti lukea jos asian niin ajattelee.

Taisit kuitenkin kuvitella nuo mielenkiintoiset katseet. Ei kirja kuitenkaan vielä mikään kummastelun kohde ole.

Vierailija
25/39 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä junassa sitten pitäisi tehdä? 

Vierailija
26/39 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin hiljattain pitkällä matkalla, johon kuului paljon istumista busseissa ja lentokoneissa ja odottelua lentokentillä. Otin mukaani paksun kirjan, jota luin nuo kaikki odotusajat, jotta ne kuluisivat nopeammin. Sain osakseni vähintäänkin mielenkiintoisia katseita. Muilla oli kaikilla puhelin liimattuna käteen. No voihan sieltäkin tietysti lukea jos asian niin ajattelee.

No, ei ne kirjaa lukevatkaan mikään harvinaisuus ole.

Vierailija
27/39 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoa muita nevän vartaan pitkin ja arvostella heidän tekemisiään, pukeutumista, käytöstä, jne ja kirjoittaa niistä aihe vapaalle. 

Vierailija
28/39 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni joutuu katsomaan puhelimestaan ihan perustoimintoja, kuten hengittäminen. Sisään, ulos, sisään . . .

Hyvä kun saavat ohjeen puhelimistaan, ettei käy huonosti.

Vierailija
29/39 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni meinaa myös jäädä auton alle tai törmätä vaikka tolppiin kaduilla, koska jokin siellä puhelimessa on kiinnostavampaa.

Nykyisistä ihmisistä on tullut helppoja uhreja varkaille, kun ovat aivan omatoimisesti kiinnittäneet huomionsa muualle. 

Puhelinpaasto tekisi hyvää monille, ja joskus voisi myös jättää puhelimen kotiin. Todella virkistävää kun ei ole jatkuvasti "connected".

Nykyihmisillä ei ole paljoa mitä varastaa. Lähinnä velkaa ja puhelin, joka on kädessä.

Vierailija
30/39 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on oikeasta riippuvuudesta, sitten se voi olla ongelma, mutta ei sinun, kun on tuntemattomista ihmisistä kyse... Mut saatat nähdä junassa puhelimeeni uppoutuneena. Todellakin suon itselleni sen hetken, että voin unohtaa muun maailman ja nollata ajatukset työpäivän jälkeen vaikka pelaamalla, suurimman osan ajasta kun olen maailmalle saatavilla.

Vierailija
31/39 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryypätä ja kertoa kännissä kanssamatkustajille mikä suomessa ja mailmassa on vikana.

Vierailija
32/39 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoa muita nevän vartaan pitkin ja arvostella heidän tekemisiään, pukeutumista, käytöstä, jne ja kirjoittaa niistä aihe vapaalle. 

Niin, ap...maltoitko kotiin asti vain kirjoititko tämän jo junassa? :D 

Vierailija
33/39 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei yhtään kiinnosta onko jonkun muun mielestä jokin tervettä. Telepatiallakaan en nettiin pääse eikä muuta edes one kuin luuri.

Vierailija
34/39 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelimen tuijottaja zombie ei ole kovin paha. Pyöräilevä on jo aika paha mutta pahin on autoileva puhelin zombie.

On jotenkin masentavaa jos saman pöydän ääressä istuvat ihmiset eivät löydä mitään yhteistä kiinnostavaa puhuttavaa, vaikka kaikki selaavat enemmin niitä älypuhelimiaan.

Kävin vähän aikaa sitten ravintolassa syömässä kaverin kanssa ja vastapäisessä pöydässä lähellä meitä oli 20-30 v. pariskunta, joista molemmat vain selailivat kännykkäänsä tylsistyneen näköisinä, eivätkä puhuneet mitään toisilleen. Kännykät laskettiin hetkeksi käsistä kun ruoka saapui, mutta sitten samalla kun söivät, jatkui kännykän räpellys.  Tätä näkee jatkuvasti joka paikassa. Perheet menevät syömään jonnekin, ja isä tai äiti (tai molemmat) vain selaavat puhelinta ja välillä nostavat katseen murahtaakseen jotain. Tosi surullista.

Vierailija
35/39 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tylsistyä matkalla kun voi lukea jotain tai pelata tai kuunnella musiikkia? Sitä paitsi reittioppaalla reitit löytyvät paljon helpommin kuin aikataulukirjaa ja paperikarttoja selaamalla. Sanomalehti on vain yksi lehti ja kirja on vain yksi kirja. Älypuhelimella voi hankkia pääsyn suureen määrään lehtiä ja kirjoja ja se mahtuu taskuun.

Vierailija
36/39 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tervettä. Itseäni ärsyttää se, että eivätkö ihmiset itse huomaa olevansa aivottomia zombeja?

Vierailija
37/39 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vuoteen 2007

Vierailija
38/39 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan myös jonkinlainen joukko meitä, jotka inhoaa älypuhelimia, mutta koska enää ei voi ihmisiä tavata ja jutella ilman, että luuria katsotaan ja räplätään vähän väliä, on se oltava itselläkin viihdykkeenä mukana. Vaihtaisin mielelläni siihen, että puhelimet oli puhelimia, millä voi puhua eli soittaa ja siinä se.

Vierailija
39/39 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla oli sepalus jääny auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän