Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulupuu-keräys. Millaisia ja minkähintaisia lahjoja?

Vierailija
04.11.2019 |

Olisi kiva tietää millaisia lahjoja olette antaneet tai teidän perheessä on saatu keräyksen kautta. Onko niin että se lahja voi olla ainoa lahja jonka lapsi saa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut 30 euron lahjakortteja Stadiumiin tai Suomalaiseen kirjakauppaan.

Vierailija
2/18 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin osallistumisen, kun osa lahjoista jaettiin sairaalan päivystyksessä jonottaville potilaille. Ilmeisesti kertyi liikaa, ei tiloja säilöä ja oli päästävä eroon. Ei siis tavoittanut oikeasti apua tarvitsevia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin osallistumisen, kun osa lahjoista jaettiin sairaalan päivystyksessä jonottaville potilaille. Ilmeisesti kertyi liikaa, ei tiloja säilöä ja oli päästävä eroon. Ei siis tavoittanut oikeasti apua tarvitsevia.

Onpa harmi. Meillä ei ole sairaalaa joten tuota vaaraa ei varmaan ole.

Vierailija
4/18 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää. Jos lahjoja kertyy liikaa, niin antaisivat sitten mieluummin toisen ja vaikka kolmannenkin kierroksen apua tarvitseville. Ylijäämätavaraa voisi varmaan lahjoittaa myös vaikka turvakodeille.

Vierailija
5/18 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 euron lahjakortit teineille vaatekauppaan tai joku kiva peli alakoululaiselle. 

Vierailija
6/18 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne noin on jaettu? Kun eikö niissä ole ollut niin, että etukäteen on katsottu kenelle lahjat annetaan. Puussa on ne kortit esim. tyttö 5 v ja kun kaikki kortit on menneet, niin ei kerätä enempää. Näin ainakin meidän paikkakunnalla on ollut. Joskus en itse ehtinyt lahjaa ostamaan, kun keräys oli jo loppunut siitä keräyspisteeltä.

Itse olen laittanut pienelle lapselle jonkun 10-20e kestävän ja ajattoman lelun.

Vierailija
7/18 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne noin on jaettu? Kun eikö niissä ole ollut niin, että etukäteen on katsottu kenelle lahjat annetaan. Puussa on ne kortit esim. tyttö 5 v ja kun kaikki kortit on menneet, niin ei kerätä enempää. Näin ainakin meidän paikkakunnalla on ollut. Joskus en itse ehtinyt lahjaa ostamaan, kun keräys oli jo loppunut siitä keräyspisteeltä.

Itse olen laittanut pienelle lapselle jonkun 10-20e kestävän ja ajattoman lelun.

Meillä lahjat toimitetaan paketoimattomina keräyspisteeseen, ei ole erillisiä toiveita.

Vierailija
8/18 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöiseen minäkin olen osallistunut. Niissä on usein lukenutkin, minkä tyyppistä lahjaa toivotaan. Olen tavallisesti antanut oman lapsen ikäiselle lapselle lahjan, kun olen vähän tiennyt suuntaa, millaisia tavaroita hän tykkää käyttää. Barbeja ja pelejä olen ostanut.

Vierailija
9/18 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osallistunut monena vuonna. Tänä vuonna ostin 11 - 13 v pojalle kaksi varhaisnuorten seikkailukirjaa ja herkkuja. Arvo noin 30 e.

Noin 30 euron lahjoja olen ostanut aiemminkin, joinain vuosina useita. Esim. monen monia Lego-settejä pikkupojille, kosmetiikkaa teinitytöille, ym. yms.

Vierailija
10/18 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla jotain lähdettä tähän? En väitä että puhuisit perättömiä, mutta tällaisella kommentilla olisi helppo saada epäilyksen varjo keräyksen ylle ja moni saattaa jättää lahjoittamatta, vaikka väite olisi vain keksitty.

Vierailija
11/18 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla jotain lähdettä tähän? En väitä että puhuisit perättömiä, mutta tällaisella kommentilla olisi helppo saada epäilyksen varjo keräyksen ylle ja moni saattaa jättää lahjoittamatta, vaikka väite olisi vain keksitty.

N 10v sitten meidän perheelle tarjottiin sitä 70€ jouluapu lahjakorttia vaikka ei ollut tarvetta. Terveydenhoitaja neuvolassa sanoi että niitä jäi yli. En ottanut kun koin ettei meillä ollut siihen tarvetta.

Vierailija
12/18 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin osallistua, mutta Helsingissä ei kuulemma voi esittää toiveita, mikä tekee hieman hankalaksi. Jos voisi suoraan toteuttaa jonkun toiveen, olisi kiva, ja kai se sitten menee perille. Haluaisin antaa kivan paketin, mutta jos käytän turhaan melko rajallisia rahojani jonkun ei-tarvitsevan takia, se olisi kyllä todella harmi.

Vierailija
13/18 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut elokuvalippuja, lahjakortteja, meikkejä jne. Lähinnä teineille, koska ne jää yleensä ilman koska suurin osa ostaa pienemmille leluja.

Vierailija
14/18 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-20 eur, legoja olen monesti ostanut.

Vierailija
15/18 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa harmi. Meillä ei ole sairaalaa joten tuota vaaraa ei varmaan ole.

Näitä lahjoja päätyy myös sijaiskodissa asuville lapsille ja nuorille vaikka näillä ei olekaan tarvetta lahjoitetuille paketeille.

Vierailija
16/18 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Suomea tuo tapahtui?

Vierailija
17/18 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hgissä keräys on Forumissa muutamana päivänä joulukuussa. Facessa ilmoitus.

En ole vielä päättänyt, osallistunko tuohon, vai pitäisikö kysellä seurakunnasta, saavatko he jaettua paketteja oikeisiin kohteisiin.

Vierailija
18/18 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut lahjoja keräykseen, mutta oli työn ja tuskan takana löytää toive, joka oli arvoltaan kohtuullinen. Silti jäi vähän mietityttämään, että olisi ollut kiva saada joku viesti siitä, että lahja meni perille ja millainen lapsi lahjan sai. Koska lahjat luovutettiin toimitsijoille paketoimattomina, tuli myös mieleen vilpin mahdollisuus. En ole varma haluanko jatkossa osallistua tähän hyväntekeväisyyden muotoon. Verorahoilla kustannetaan nykyään niin paljon kaikennäköistä hyvinvointia, joihin ei näin työssäkäyvänä itsellä ole varaa itseeni sijoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi