Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei nuku, pystynkö minä tekemään asialle mitään?

Vierailija
04.11.2019 |

Eli mies on arkisin töissä 1-15 välisenä aikana. Tunti menee suuntaansa työmatkoihin. Eli 00-16 välillä on kotona. Siinä olisi just 8h nukkumisaikaa, mutta ei kuulemman väsytä, niin 21 aikohin ehkä nukahtaa ja herää 23.55 töihin.

Sänkyyn mies menee kyllä 18 aikaan, mutta näprää kännykkää/läppäriä "kun ei väsytä". Jos en itse ole töissä (teen vuorotyötä, usein iltavuoroa) käyn ottamassa kännykän pois 20 aikoihin ja "pakotan" edes koittamaan nukkumista. Joskus mies nukahtaa heti, joskus ei siltikään vaikka ei ole mitään mikä kiinnittää huomiota. Kuulemman kun ei saa nukuttua niin mielummin on puhelimen kimpussa.

Sinänsä asia ei varmaan mulle kuulu, mutta koska mies ei nuku, on kuin talossamme asuu zombi, joka ei saa juuri mitään aikaiseksi kotona. Ja viikonloppuna mies nukkuu univelkoja, mutta silloin ei juuri mitään tehdä. Olen yleensä vaan yhden vkl kuusta vapaalla, eli meillä on 2 yhteistä päivää milloin voitaisiin nähdä/tehdä niin mies nukkuu...

Voinko tehdä mitään? Työpaikkaa mies ei suostu vaihtamaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylvetä, syötä massu täyteen ja kapaloi ja hiero pikkasen konjakkia ikeniin. Ihan varmaan nukkuu kuin tukki seuraavaan aamuun.

Vierailija
2/15 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuu töissä, eli mikä ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyteen pitäisi mennä ihan ensimmäiseksi, pomoon voit ottaa itse yhteyttä, jos muuten ei ala kiinnostaa..

Vierailija
4/15 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin voit tehdä valvomisen mukavammaksi.

Vierailija
5/15 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylvetä, syötä massu täyteen ja kapaloi ja hiero pikkasen konjakkia ikeniin. Ihan varmaan nukkuu kuin tukki seuraavaan aamuun.

Unohdit royhtayttamisen, joka on erittain tarkeaa ettei mies nukkuessaan tukehdu omiin pukluihinsa tai heraile tarpeettomasti vatsavaivojen takia. 

Vierailija
6/15 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo pidemmän päälle parisuhde toimi tuossa.. Mutta jos ei mies suostu vaihtamaan työtä niin minkäs teet. Jossain vaiheessa kyllästyt pyörittämään arkea ja kotia yksin, jolloin voit kysellä täältä että pitäisikö erota.

Vierailija
7/15 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa valitettavasti ennen pitkää terveys menee, jos kahdeksassa tunnissa pitäisi ehtiä nukkua unet ja viettää vähän vapaa-aikaakin. 2/3 vuorokaudesta töissä ja matkalla sinne/sieltä 5 vuorokautta viikosta putkeen on ihan liian kuormittavaa. Ei ihme jos ei tule nukkumisesta mitään.

Vierailija
8/15 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mut AP oikeesti. Sulla on miesvauva ellei osaa/tajua menna itse nukkumaan ajoissa.

Sano sille etta ostaa melatoniinia ja viimeinen puoli tuntia ennen sankyyn menoa siniset valot pois (puhelin, tabletti, tv) etta rauhoittuu nukkumaan. Lukekoot vaikka kirjaa tai kuunnelkoon aanikirjaa, niista tulee hyvin uni. 

Vierailija
9/15 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen päättää itse nukkumisistaan ja valvomisistaan. Sinä päätät kenen kanssa haluat asua.

Vierailija
10/15 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa se päällimmäinen ongelma taitaa olla 14 tunnin työvuorot. Missä tuollaisia vuoroja edes tehdään Suomessa viitenä päivänä viikossa?

Vierailija
11/15 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö siis todella töitä viitenä päivänä joka viikko 14 tuntia kerrallaan? Onko työnsä siis tuollaista tauotta kuukaudesta ja vuodesta toiseen? Todella ongelmallista, kun palautumiseen, rentoutumiseen, elämiseen, harrastamiseen ei jää periaatteessa arkena sekuntiakaan, vaan tuo koko vapaa-aika pitäisi hyödyntää nukkumiseen. Ei kai se uni tule, kun suoraan töistä pitäisi mennä aina nukkumaan ja siitä suoraan töihin ja tämä vielä illan, ei yön aikana.

Vierailija
12/15 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa se päällimmäinen ongelma taitaa olla 14 tunnin työvuorot. Missä tuollaisia vuoroja edes tehdään Suomessa viitenä päivänä viikossa?

Mies ajaa kuorma-autoa ja lastaa/purkaa ennen ajoa joten siksi noin pitkä päivä. On ajanut eri firmoissa niin nykyinen firma/reitti on paras, mukavimmat asiakkaat ja osaa hoitaa homman vaikka unissaan (heh).

Minusta tuo on riskikin kun on tienpäällä vähillä unilla. Olen ehdottanut muuttoa lähemmäs työpaikkaa, ettei menisi työmatkaan edes noin paljoa aikaa. Muuttaa ei voi kun mies omistaa tän asunnon ja se täytyisi myydä mikä ei ole helppo juttu sekään...

En nyt erota haluaisi, mutta ärsyttää kun ei arkena malta/pysty nukkumaan niin sen huomaa viikonloppuna varsinkin. Ollaan oltu vuosia yhdessä ja haaveilen lapsista, mutta käytännössä olisin yh kun mies on paljon töissä. Toki taloudellisesti pärjättäisiin jo nyt kun miehellä on kohtuullinen palkka johtuen juuri noista työmääristä.

Ap

Vierailija
13/15 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä paljon sillä keinolla, että panet hänet uneen. Kunnon panemisen jälkeen pitäisi nukuttaa.

Vierailija
14/15 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit tehdä paljon sillä keinolla, että panet hänet uneen. Kunnon panemisen jälkeen pitäisi nukuttaa.

Rehellisesti sanottuna olen tätä muutaman kerran viikossa koittanut kun on ollut mulla aamu/vapaa. Ei auta sekään.

Ap

Vierailija
15/15 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Hei mut AP oikeesti. Sulla on miesvauva ellei osaa/tajua menna itse nukkumaan ajoissa.

Sano sille etta ostaa melatoniinia ja viimeinen puoli tuntia ennen sankyyn menoa siniset valot pois (puhelin, tabletti, tv) etta rauhoittuu nukkumaan. Lukekoot vaikka kirjaa tai kuunnelkoon aanikirjaa, niista tulee hyvin uni. 

Unettomuudesta kärsivänä voin sanoa että ottaisin tuollaiset ohjeet lähinnä v****uiluna. Varsinkin jos nukkumaan pitäisi mennä tyyliin klo 16 suoraan töistä niin kuin tässä tapauksessa, niin joku melatoniini on ihan yhtä tyhjän kanssa. Se vaan pahentaa asiaa jos yrittää saada väkisin unen päästä kiinni tai menee nukkumaan ennen kuin edes väsyttää. Ongelma tässä ei mielestäni ole niinkään miehen nukkumattomuus, vaan ylipitkät työvuorot.