Talvi saapui, muistakaa myös lintujen ohella ruokkia oravia <3
Ihania pörröisiä heiluhäntiä. Ihanasti syövät siemeniä ja pähkinöitä. Kunpa eivät vain jäisi autojen alle. :(
Kommentit (42)
Eipä niitä tarvi erikseen muistaa. Jouduin ostamaan oravan kestävät talipallotelineet kun terroristi orava ryösteli kaikki talipallot. Se otus taitaa olla riivattu.
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä tarvi erikseen muistaa. Jouduin ostamaan oravan kestävät talipallotelineet kun terroristi orava ryösteli kaikki talipallot. Se otus taitaa olla riivattu.
No älä osta talipalloja. Osta aurinongkukansiemeniä ja pähkinöitä niin saa sekä linnut että oravat syödä. <3
Vierailija kirjoitti:
JA MUITA ROTTIA....
Miksi pitää olla noin ilkeä? :(
Syöttäsinhän muuten mutta ravinto houkuttaa päästäiset ja hiiret paikalle.
Orava on mun toteemieläin. Ihania!
Vierailija kirjoitti:
Syöttäsinhän muuten mutta ravinto houkuttaa päästäiset ja hiiret paikalle.
Höpö öpö.
Muuten syöttäisin, mutta viime talvena lintujen syöttö kiellettettiin meidän taloyhtiössä. Täällä oli viime talvena hiiriä ja nyt on tehty rottahavainto.
Orava on hienohäntäinen linnunpesiä ryöstelevä rotta.
Voi ei, nyt tuli taas ikävä entisen asunnon pihaoravia. <3 Ruokin niitä yhden talven. Ensin oli vain yksi joka tuli aina syömään pähkinöitä kaikessa rauhassa kädestä. Tuli paikalle hirveällä vauhdilla aina kun kutsuin.
Sitten paikalle ilmestyi kilpailija. Niiden tappelua oli hauska seurata, vaikka yritinkin toimia erotuomarina. Tappelivat siis ihan mun jaloissa. Oli pakko laittaa pähkinäkasat eri puolille pihaa jotta sillä pienemmällä oli edes joku mahdollisuus. :D Pienempi uskalsi melkein tulla ottamaan kädestä mutta ei ihan. Rohkeampi haki kädestä ja kätki pähkinöitä ihan mun vieressä, melkein kosketusetäisyydellä.
Kun lähdin tammikuussa etelään pariksi viikoksi, isäni kävi ruokkimassa parivaljakkoa. Hänkin rakastui palavasti, ja kyselee edelleen kolmen vuoden jälkeen välillä että mitäköhän niille kahdelle kuuluu.
Seuraavana talvena ei enää oravia näkynyt vaikka vein pähkinöitä, ja nyt en enää asu samassa pihapiirissä. :( Kyllä siinä oli kerrostalonaapureilla ihmeteltävää.
En syötä oravia. Oravat tuhoaa linnunpesiä ja tykkään linnuista. Pihapiiriin pesiytynyt orava tuhoaa kaikki siinä olevat linnunpesät, pönttöpesiä lukuunottamatta
Oravanpoikaset on luonnolle tärkeitä esim. kissanruokana. Kun ruokkii oravia, ravitsee samalla kissoja.
Vierailija kirjoitti:
En syötä oravia. Oravat tuhoaa linnunpesiä ja tykkään linnuista. Pihapiiriin pesiytynyt orava tuhoaa kaikki siinä olevat linnunpesät, pönttöpesiä lukuunottamatta
Meillä onkin kymmeniä pönttöjä ja paljon oravia pihamaalla. Kaikki sulassa sovussa. <3
Jos ei kaura kelpaa olkoon syömättä
En varmasti ruoki. Enkä myöskään tee elettäkään väistääkseni oravaa autolla. Jalan voin nostaa kaasulta, mutta muuten jää oman onnensa varaan.
Ruokinkin. Kaksi oravaa käy vuorotellen lintulaudalla ruokailemassa joka päivä. Me on vähän kuin mun lemmikkejä :) Ja kyllä siitä linnuillekin ruokaa riittää.
Just vein takapihan mäntyjen juurille siemeniä ja pähkinöitä ja 4 oravaa kisailee ja leikkii niiden luona. <3
Linnuille on ihan oma lauta ja syöttöpaikka.
Missä kerrostalossa asuva ihminen voi ruokkia lintuja? Taloyhtiö on kieltänyt ja olen törmännyt siihen että lintuja ei saisi ruokkia maltillisesti edes muualla kaupunki-alueella koska löytyy ihmisiä jotka ilmoittavat siitä kaupungille.
Eli missä voin ruokkia lintuja?!
Suloisia otuksia!