Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnärin perhehuone

Vierailija
04.11.2019 |

Saako perhehuoneen ottaa mukaan 1.5v taaperon?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon sairaalassa /Jorvissa pari vkoa sitten saimme ottaa vajaa 2v taaperon perhepesään yöksi. Taaperomme nukkui sairaalan pinnasängyssä. Tosi kiva kokemus koko perheelle kun saimme kaikki yhdessä tutustua uuteen vauvaan.

Vierailija
22/27 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin se taaoero siellä mahtuu nukkumaan?

No kai sille isälle/tukihenkilölle on joku sänky varattuna? En tiedä millaisia perhehuoneen ovat.

Ap

Isän sänky oli auki vedettävä yhden hengen nojatuoli. Ei siihen viereen taapero mahdu. Eikä huoneeseen matkasänky.

Isä ei siis itse ole jäämässä/tulossa sairaalaan, kai taapero siihen nojatuoliin yms mahtuu? Tai tosiaan se matkasänky siihen tuolin tms tilalle?

Perhehuonetta ei voi saada ellei isä/äidin tukihenkilö ole mukana koko aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se taapero viihtyy siellä perhehuoneessa ja pitkin osastoa ei voi kuitenkaan juoksennella.

Kun 2.lapsi syntyi niin olin ihan tavis huoneessa toisen äidin kanssa. Mies hoiti isomman lapsen ja kodin ja kävivät vierailuaikana. Olin sairaalassa 2 yötä.

Kun eka lapsi syntyi niin olimme perhehuoneessa. Se oli kuin hotellihuone...parisänky ja oma wc/suihku.

Mies ja vauva vaan nukkui ja nukkui ja minä valvoin ja ihmettelin että mitähän tässä tekisi.

Mielestäni taapero ei kuulu perhehuoneeseen.

Syitä on lueteltu yllä ihan riittämiin.

...

Kun ainokaiseni syntyi 14 vuotta sitten Kättärillä, olin onnekas, koska isänsä ei halunnut mitään perhehuoneita sen enempää kuin minäkään, joskin syyt olivat hieman erit: hän halusi ryypätä, minä halusin olla rauhassa lapseni kanssa.

Olin onnekas myös siksi, että tultuamme aamulla huoneeseen, siellä ollut äiti juuri lähti kolmen päivän ikäisen vauvan kanssa ja saimme olla tyttäreni kanssa kahdestaan kaksi vuorokautta ilman ketään, joten olimme kuin perhehuoneessa.

...

Jaloitellessani käytävällä syystä tai toisesta katselin ovi avoinna olleisiin perhehuoneisiin, joissa näytti olevan erittäin tylsää; yleensä isä joko nukkui tai oli läppäri sylissään ja äiti tuijotti kaukaisuuteen.

Vierailija
24/27 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti lasten isä ei ole mukana kuvioissa eikä ap:lla ole hoitopaikkaa taaperolle kun menee synnyttämään.

Kyllä se hoitopaikka pitää järjestää tai vaikka hoitaja kotiin, eiköhän ois ollut 9kk aikaa järjestää ja pyytää apua neuvolan tai lastensuojelun kautta, jos ei muuta mahdollisuutta ole.

Vierailija
25/27 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan poikkeustapauksissa taaperon saa ottaa sairaalaan mukaan yöksi, eihän sitä voi heitteillekään jättää jos hoitajaa ei ole.

Mutta osaston henkilökunta ei osallistu taaperon hoitoon, ap:n pitää itse pystyä hoitamaan molemmat lapsensa myös siellä sairaalassa. Toinen vaihtoehto on varmasti varhainen kotiutuminen jos äidin ja vauvan vointi sallii. Lisäksi taapero perhehuoneessa maksaa varmasti yhtä paljon kuin tukihenkilö, eli hinta on tuplat verrattuna siihen että vain äiti ja vauva olisi sairaalassa.

Vierailija
26/27 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kommentteja, aika tyrmääviä. Itse ymmärrän hyvin, jos haluaa toisen pienen lapsensa paikalle. Itse olin kolme yötä sairaalassa kuopuksen kanssa, niin jo ihan taaperon ikävän vuoksi hän yöpyi yhden yön sairaalassa perhehuoneesaa. Taapero sai oman pinnasängyn huoneeseen. Ei annettu juoksennella käytävillä häiritsemässä muita. Tämä oli Jorvissa.

Vierailija
27/27 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taaperoa voi ottaa perhehuoneeseen olemaan yötä päivää, koska se on tarkoitettu isän tmv. ja äidin rauhoittumiseen ja totutteluun uuden perheenjäsennen kanssa.

Itse en kyllä ymmärrä lainkaan, miksi kukaan haluaa perhehuoneeseen, sillä haluttiin tai ei, pieni vauva on nimen omaan äitinsä kanssa symbioosissa johtuen tuoksusta ja mahdollisesta imetyksestä.

Kyllä se isä ehtii tutustua lapseensa erittäin hyvin ilman perhehuonettakin, vaikkei äiti ja vauva pääsisi kotiin syntymää seuraavana päivänä.

Ekan kansa oltiin perhehuoneessa, isä hoiti vauvan muuten paitsi minä imetin. Isä siis vaihtoi vaipat, pesi vauvan, hoiti navan ja puki vauvan. Isä myös käveli osastoa ympäri kiljuvan vauvan kanssa, jotta sain levähtää edes muutamia minuutteja. Oltiin synnärillä muistaakseni 5 päivää (plus se synnytysvuorokausi).

Tokan kanssa päästiin potilashotelliin. Vanhempi lapsi oli isovanhemmilla.

Isä hoisi taas vauvaa ja vei hoitajatapaamisiin, jäi myös lapsen kanssa hotellihuoneeseen kun kävin syömässä ja haki minulle ruoat silloin jos ruoka-aikaan vauva oli tissillä.

Kyllä oli tärkeä vanhempi jo alusta asti ja tärkeä tuki minulle.

Itse aloitukseen kommentoisin, että pyrkisin kyllä saamaan lapsen hoitoon muualle sairaala-ajaksi, ehkä jos pääsisi potilashotelliin niin voisin ottaa taaperonkin mukaan kunhan hänelle on myös toinen hoitaja mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi