Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi päiväkodeissa rangaistaan yksinäisyydellä

Vierailija
03.11.2019 |

Jos tekee jotain väärin?
Moni lapsi haluaa olla hetken yksin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä missään päiväkodissa ole noin rankaistu, missä minä olen ollut töissä. Ja olen työskennellyt useissa päiväkodeissa. Vai mitä tarkoitat tällä yksinäisyydellä? Ei taida olla edes lain mukaista laittaa lasta yksin mihinkään. Sivuun voidaan ottaa aikuisen kanssa keskustelemaan ja sitä kautta pois ristiriitatilanteesta. Mutta ei lasta yksin jätetä

Vierailija
2/6 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että lapsi haluaa olla hetken yksin, niin miten se on sitten rangaistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko jäähyä? Ei sitä ole kaikilla lapsilla tarkoituksenmukaista käyttää, koska kaikki lapset eivät tosiaan pidä sitä järin epämiellyttävänä että joutuu olemaan erillään, eikä se siksi heihin tehoa.

Toisaalta jos jäähyä ei käytä, niin vähissä ovat tänä päivänä rankaisumahdollisuudet. Eli jos jäähy ei tehoa (tai jäähyn käyttö on työnjohdon määräyksestä kielletty), niin paljoa ei välttämättä pysty tekemään jos lapsi ei tottele puhetta.

Vierailija
4/6 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä missään päiväkodissa ole noin rankaistu, missä minä olen ollut töissä. Ja olen työskennellyt useissa päiväkodeissa. Vai mitä tarkoitat tällä yksinäisyydellä? Ei taida olla edes lain mukaista laittaa lasta yksin mihinkään. Sivuun voidaan ottaa aikuisen kanssa keskustelemaan ja sitä kautta pois ristiriitatilanteesta. Mutta ei lasta yksin jätetä

Ei laki vaadi sitä, että lapsen kanssa pitäisi aina samassa tilassa olla joku työntekijä vahtimassa lasta. Eli lapsi voi olla yksin jossain huoneessa tai käytävässä.

Vierailija
5/6 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä sitten pitäisi rangaista? Vai pitäisikö muodin mukaisesti vain luottaa, että kunhan vähän sanoittaa tunnetta, niin kyllä se lapsi siitä alkaa totella?

Vierailija
6/6 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään pk:n työntekijä, mutta mitä olen omia lapsia "jäähyttänyt" niin olen ajatellut, että idea siinä on se, että lapsi hetken rauhoittuu yksin (ei onnistu jos muut on ympärillä) ja toisaalta ettei lietso/villitse/häiritse enempää ryhmää. Ei niinkään se, että keksitään nyt joku mahdollisimman epämiellyttävä rangaistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi