Todistin taas sitä että menoja pitää keskittyä karsimaan enemmän kuin lisäämään tuloja
Tunnen yhden n. 2k palkalla elävän parin lapsen yksinhuoltajan, jonka perhe pystyy matkustamaan mukavan usein, eikä taloudellisesti muutenkaan tunnu olevan tiukkaa siinä määrin että valittaisi. Sitten tunnen yhden 5k palkalla olevan joka ei voisi kuvitellakaan enää ikinä matkustavansa mihinkään, panikoi laskupinojen ja miljoonien velkojen kanssa, valittaa että kaikki maksaa niin paljon ja ei ole enää rahaa. Miksi ihminen sitten on taipuvainen ajattelemaan, että pitää vain saavuttaa hyvät tulot, niin sen myötä ei muka tule enää mistään ongelmia?
Kommentit (4)
Mitenköhän sitten 1900 palkalla matkustellaan ja ruokitaan lapset ja hankitaan joka hemmetin pakollinen juttu? KERRO!
Totta, itse säästän työttömänä kuukaudesta riippuen 250 - 350e/kk. Tällä hetkellä se 1000e kasassa, aloitin säästämisen tänä vuonna kesä korvilla :) Menoina vuokran oma-osuus ja netti joka toinen kuukausi, käytän prepaid liittymää puhelimessa (Lataan 10e ehkä kerran 6kk). Ensi vuonna varaan jonnekin edullisen matkan :)
Vierailija kirjoitti:
Totta, itse säästän työttömänä kuukaudesta riippuen 250 - 350e/kk. Tällä hetkellä se 1000e kasassa, aloitin säästämisen tänä vuonna kesä korvilla :) Menoina vuokran oma-osuus ja netti joka toinen kuukausi, käytän prepaid liittymää puhelimessa (Lataan 10e ehkä kerran 6kk). Ensi vuonna varaan jonnekin edullisen matkan :)
Mistä lähtien työttömällä on saanut olla noin kivaa? Nehän vahtii miten niitä rahoja käyttää.
Mitä tässä itse yrittänyt pienentää menoja, teen kuitenkin vikahankinnan jotain edullisempaa tavoitellessa ja päädyn maksamaan saman kuin ennenkin, ellei jopa enemmän. Joskus olisi vaan parempi antaa olla.