Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapaus "tyrkyksi äidiksi haukuttu"

Voisiko olla edes joku raja?
02.11.2019 |

https://www.is.fi/perhe/art-2000006083834.html Kun lukee noita kommentteja niin itseäni ihmetyttää miksi suomalainen leikkii niin suvaitsevaista ja kommentit enimmiltä osin ovat tyyliin "hyvä sinä, olet rohkea" tai "ei ole keltään pois ja jokainen pukeutuu miten haluaa" jne. mutta onhan tuo ekan kuvan tapainen pukeutuminen jo hieman häiritsevääkin ja oikeasti hyvien tapojen vastaista, eikä siis pelkästään sillä tavalla ettei osaa yhdistellä vaatteita nätisti tai muuta.

Miksi nykyään ei saisi yleisesti paheksua jos joku ei ymmärrä ottaa omassa pukeutumisessaan muita huomioon? Tuollainen "räväkkä" pukeutuminen saattaa olla oikeasti loukkaavaa ja sopimatonta jonkun mielestä. Eikä tuleva lapsikaan saa hyvää esikuvaa tuollaisesta. Ja sitten pitää vielä päästä lehteen uhriutumaan...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on pukeutunut epäsopivan paljastavasti, niin itse huvikseni vahtaan kyseistä henkilöä halveksuvalla ilmeellä  pitkään ja hartaasti,niin että se miettii "eikö tuolla ole mitään käytöstapoja, kun noin vahtaa" mutta se on mun oikeus ja jos joku haluaa esitellä itseään ei ole oikeutta voida valita kuka katsoo ja millä mielellä.

Vierailija
2/16 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on pukeutunut epäsopivan paljastavasti, niin itse huvikseni vahtaan kyseistä henkilöä halveksuvalla ilmeellä  pitkään ja hartaasti,niin että se miettii "eikö tuolla ole mitään käytöstapoja, kun noin vahtaa" mutta se on mun oikeus ja jos joku haluaa esitellä itseään ei ole oikeutta voida valita kuka katsoo ja millä mielellä.

Osaatko selittää, miksi teet noin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen lause selittää, eli se on mun tapani ilmaista itseäni. Jos joku ei kunnioita mun rajojani sen suhteen etten tykkää nähdä toisten ihmisten rivoa paljastelua, niin on kai minullakin oikeus voida tuoda se ilmi. Ei kaikkea tarvi hiljaisesti teeskennellä hyväksyvänsä jos ei hyväksy.

Vierailija
4/16 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa ensimmäisessä kuvassa nyt niin häiritsee?

Kadulla tulee vastaa jos jonkin näköistä pyydystä ja mörökölliä, mitä sitten?

Vierailija
5/16 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä vähintään nilkat pitää peittää, mielellään kasvotkin.

Toisaalla taas katsotaan hyväksi peittää rintavako, toisaalla nännit tulee piilottaa, toisaalla voi kulkea yläosattomissa ja viidakossa mennään alapäät paljaina.

Miksi juuri AP saa määrittää, että onko tiukka nahkahame sopimaton?

Vierailija
6/16 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tuossa on sinusta häiritsevää? Mua häiritsee vaan haisevat ja mölyävät ja liian liki tulevat tai uhkaavasti käyttäytyvät ihmiset, kenenkään ulkonäköä en ole koskaan kokenut häiritseväksi. En ymmärrä miten se olisi mahdollista. 

Vierailija
7/16 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen lause selittää, eli se on mun tapani ilmaista itseäni. Jos joku ei kunnioita mun rajojani sen suhteen etten tykkää nähdä toisten ihmisten rivoa paljastelua, niin on kai minullakin oikeus voida tuoda se ilmi. Ei kaikkea tarvi hiljaisesti teeskennellä hyväksyvänsä jos ei hyväksy.

Eikö tunnu yhtään hölmöltä tuijottaa pitkään jotakin mitä et tykkää nähdä? 

Vierailija
8/16 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koko juttu oli tekemällä tehty. Tuollaisia salibeibi instatybyjä, osa mammoja, osa ei, on pilvin pimein. En tiedä, jotenkin olen kyllästynyt tähän tyhjän vouhotukseen.

Vierailija
9/16 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä vähintään nilkat pitää peittää, mielellään kasvotkin.

Toisaalla taas katsotaan hyväksi peittää rintavako, toisaalla nännit tulee piilottaa, toisaalla voi kulkea yläosattomissa ja viidakossa mennään alapäät paljaina.
Miksi juuri AP saa määrittää, että onko tiukka nahkahame sopimaton?

Uliuliuli. Jokainen määrittää itse missä menee se oma raja mitä sietää ja ennen oli myös yhteiskunta jolla oli korkeampi moraali.

T.AP

Vierailija
10/16 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tuossa on sinusta häiritsevää? Mua häiritsee vaan haisevat ja mölyävät ja liian liki tulevat tai uhkaavasti käyttäytyvät ihmiset, kenenkään ulkonäköä en ole koskaan kokenut häiritseväksi. En ymmärrä miten se olisi mahdollista. 

No vaikka liian antava tissivako tai kymmenen vuotta sitten en ollut nähnyt kenenkään tuntemattoman perskannikoita niin läheltä kuin nykyään olen tahtomattani nähnyt lukuisia.

Vierailija
11/16 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on jo nähty, ei räväytä eikä häiritse tämäkään tyyli. Lähinnä tyylinsä näyttää kovin epämukavalta ja epäkäytännölliseltä, Mutta jos itse viihtyy niin antaa palaa vaan.

Vierailija
12/16 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tunnu yhtään hölmöltä tuijottaa pitkään jotakin mitä et tykkää nähdä? 

Ehkä, mutta vielä hölmömmältä ja alistetulta tuntuisi kääntää pää pois ikään kuin häpeissään sen toisen puolesta tai hienotunteisuuttaan...siis miksi?

Vierailija
13/16 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat lollot, kyllä noita kehtaakin esitellä. Lapasleidit kiristelee hampaitaan.

Vierailija
14/16 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totakaan Hillaa ei olis kukaan huomannut, ilman että hän tuo itsensä lehdessä esille. Tai siis yrittää tuoda. No, seuraava yritys on sitten julki-imetyksen ja herutus kuvien kanssa.

Vierailija
15/16 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän saa arvostella muiden pukeutumista mutta muut ei saisi arvostella hänen pukeutumistaan?

Vierailija
16/16 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on se ja sama miten kukakin pukeutuu, yleensä esim. kadulla kävellessäni olen sen verran omissa ajatuksissani että harvoin kiinnitän huomiota keihinkään tuntemattomiin. Mutta tuosta uutisesta jäi kieltämättä vähän huomiohakuinen vaikutelma. Osaakohan tuo nainen mitään muuta poseerausasentoa kuin tuo, samalta puoleta kasvoja otettuna, tissit tiskiin ja huulet muikistukseen -tapa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi