Teini räplännyt kiellosta huolimatta älypuhelinta sateessa, nyt puhelin rikki ja vinkuu kun ei saa uutta
Annoin tilalle vanhan netittömän nokiani. Ei kuulemma kelpaa ja pitää olla se ja se malli kun muillakin on.
Kommentit (9)
Ihan oikeen! Oppiipahan teini siitä ettei kännykät kasva puissa.
Ei minunkaan lapsellani ole vielä älypuhelinta, vaikka onkin tunnollinen ja viisas! Hän saa kyllä vasta kun on rahaa tarpeeksi säästetty, ja kun ees hakee joskus työpaikkaa, kesätöitä yms. Meillä kotona pari pädiä käytössä, ja näppiskännykät molemmilla. Aika ajoin valittanut kuin noloa, mutta täytyy vain sanoa tyyliin, esim. "Meillä ei nyt ole varaa ostaa puhelinta, ja jollei nuo kelpaa niin ole hyvä ja ole ilman, sillä minulle nämä kelpaavat aivan hyvin" . Ja ei kuule ole paljoa enää valitellut. Tai sitten käsket hankkimaan rahat itse, ja menemään itse omilla rahoillaan ostamaan "samanlaisen puhelimen". Lapset eivät ole kodin päälliköitä, vaan vanhemmat. En ymmärrä miksi jotkut vanhemmat hyppivät lastensa pillin mukaan, ja juuri sen takia aikuisiksi kun sellaiset lapset joilla ei ole ollut kuria, ovat mitä ovat ja tulevat joskus kokemaan ison pudotuksen pilvilinnoista. Itseni tilanteessa maksamme tuollaiset osamaksulla, koska mulla ei ole hyvää tukiverkostoa ja sossua tässä koko ajan auttamassa, joten pakkokin vähän itse pärjätä.
Teini voi hommata vaikka iltasiivoustyön tai hk-avustajan homman, josta saatua palkkaa alkaa säästämään sellaiseen puhelimeen jonka haluaa. Siihen asti kunnes summa on koossa, saa kelvata äidin vanha netitön nokia.
Oiva kasvatustilanne.
Ja me aikuisethan ei ite koskaan tehdä virheitä... Mun kännykkä hajosi kun vaan tsekkasin bussiaikataulut pikaisesti sateessa. Harmitti itseänikin, ja jos siitä tyhmyydestäni olisi vielä rangaistu niin olisin kokenut kohtuuttomaksi.
Onko se räplännyt puhelintaan tunteja kaatosateessa, vai miten sen on tuollaisesta rikki mennyt?
Teini tekee töitä, kunnes puhelinrahat haluamaansa merkkiin ja malliin on koossa. Oppiipahan arvostamaan kalliita laitteita. Erinomainen kasvatustilanne :).
Voimia raivareihin (joita veikkaan tulevan), älä anna periksi!
... sen verran ehkä periksi, että puolet (ainakin) puhelimen hinnasta ansaitsee teinari itse...
Niin aina.