Ex-mies ja lasten isä raivoaa, koska olin leikannut lapsen hiuksia
Joo, tiedän että leikkaus ei mennyt ihan tasaisesti, koska vilkas 2-vuotias. Mutta oli pakko jonkun verran saksia, koska tukka alkoi olla niin pitkä pojalle. Ajattelin että sitähän voi sitten myöhemmin tasoittaa ja vein hoitoon seuraavana päivänä normaalisti.
Nyt kuulemma itkun kanssa siellä mummolassa mummo ja pappa yrittää leikata tukkaa siistimmäksi, kun on niin kauhean näköinen. Ja varasivat paniikissa parturinkin.
Mitähän seuraavaksi, varmaan sosiaalipäivystyksestä soitetaan, että miksi olet leikannut lapsen tukan epäsiustiksi ja pannut seuraavana päivänä hoitoon, kun tälläkin minua uhattiin.
Huhhuh, parempi kun en enää koske noihin lapsiin ollenkaan.. Aina hirviö-äiti on tehnyt jotakin kamalaa, mummo ja pappa itkee ja exä raivoaa. Ja lastensuojelussa puhelimet pirisee 😂
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään aina voi kotona lasten hiusten leikkuu mennä tasaisesti. Mutta jos olet epätasaisilla hiuksilla laittanut hoitoon, niin altistat lapsen kiusaamiselle.
Hänen ryhmässä on nyt noin 10 lasta ja suurin osa niistä on 1v ja 1,5v ikäisiä. Aika sanavalmiita tapauksia tuon iläisiksi, jos alkavat ilkkua epätasaisista hiuksista.
Ap
No voihan joku vanhempi lapsi toisesta ryhmästä nähdä ja alkaa kiusata?
Ja etkö tajua että et ole ihan normaali, jos saksit lapsen hiukset epätasaisesti ja annat sitten olla?
Sitä paitsi ei ne nyt niin epätasaisiksi voineet jäädä, koska lapsi meni mummolaan jo eilen ja vasta tänään siellä huomasivat että tukkaa oli vähän saksittu ja raivostuivat. Jos olisivat kuin variksenpelättimellä, niin olisivat jo eilen huomanneet. Ap
Mun kaveri joutui viemään hoitoon pojan, jonka kuontalosta oli parturoitu puolet. Oli vähän vilkkaampi tapaus, ja loppui lapselta motivaatio parturin tuolilla. Viikon päästä parturoitiin sit loput.
Mutta ap, miten ne isovanhemmat tähän liittyy? Kuka siellä mummolassa itki? Mä kyllä kilahtaisin jos isovanhemmat oma-aloitteisesti keittiöfiskarseilla parturoisivat mun lasten tukkaa, ihan sama kuinka epätasaiset hiukset olisi kyseessä!
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri joutui viemään hoitoon pojan, jonka kuontalosta oli parturoitu puolet. Oli vähän vilkkaampi tapaus, ja loppui lapselta motivaatio parturin tuolilla. Viikon päästä parturoitiin sit loput.
Mutta ap, miten ne isovanhemmat tähän liittyy? Kuka siellä mummolassa itki? Mä kyllä kilahtaisin jos isovanhemmat oma-aloitteisesti keittiöfiskarseilla parturoisivat mun lasten tukkaa, ihan sama kuinka epätasaiset hiukset olisi kyseessä!
Kirjoitin vähän epäselvästi. Siis exä haki lapsen eilen hoidosta ja menivät mummolaan yöksi. Siellä sitten tänään mummo ja pappa olivat huomanneet että hiuksia on itse lyhennetty, ja alkaneet ikemään kuinka on niin ruman näköiset. Ja alkaneet saksimaan itse ja varanneet ajan parturiin. Ja exä on raivona. Ap
Mitä se ex miehelle kuuluu sen ymmärrän että lapsen isä raivoaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se ex miehelle kuuluu sen ymmärrän että lapsen isä raivoaa.
Siis ex-mies=lapsen isä
Hän on etävanhempi, tapaajavanhempi. Ja viikonlopuksi haki lapsen normaalisti luokseen. Mutta tällä kerralla menivätkin mummolaan. Ap
"tukka alkoi olla niin pitkä pojalle."
Tuossa lauseessa tulikin kaikki tarvittava. Sukupuolistereotypioihin juuttunut äiti leikkaa pojalle lyhyet hiukset vaikka väkisin.
Miksei sitä lasta voi viedä parturiin hiustenleikkaukseen?
Pakko kyniä kömpelösti epäsiistiksi ja epätasaiseksi tyyliin fiskarsin saksilla sieltä täältä.
Lopputulos kamala --ja sitten ihmetellään kun ympäristö kauhistuu että mitähelvettiä.
Ei taida sosiaalipäivystys tuohon reagoida mitenkään, ole huoleti. Ellei sitten he älä värittämään juttua, että olet lähestynyt lasta uhkaavasti saksilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin vähän epäselvästi. Siis exä haki lapsen eilen hoidosta ja menivät mummolaan yöksi. Siellä sitten tänään mummo ja pappa olivat huomanneet että hiuksia on itse lyhennetty, ja alkaneet ikemään kuinka on niin ruman näköiset. Ja alkaneet saksimaan itse ja varanneet ajan parturiin. Ja exä on raivona. Ap
No aikamoinen ylireagointi, jos isovanhemmat alkaa itkeä kun lapsen tukkaa on lyhennetty. Ja jos sitä ei ole heti huomanneet vaan vasta aamulla, niin on jäljen täytynyt olla jotakuinkin kelvollinen. Ja exä raivoaa miksi?
Lapsi parka, taitaa olla kauhea kokemus kun itkevä mummu tai pappa alkaa saksia tukkaa. Jos oikein arvaan, siinä samalla myös tulleet lausuneeksi muutaman valitun sanan lapsen kelvottomasta äidistä.
Parille viimeisimmälle: Minun puolestani pojalla saisi olla vaikka tukka nilkkoihin asti, mutta kun se alkoi kasvaa epätasaisesti, siksi saksin. Takana oli kunnon "häntä" takatukkana, josta järkeilin että tulee paljon helpommin kiusaamista kun siitä että vähän epätasaisesti nipsaan sen siitä. Ajattelin ettei noin pieneen nipsaukseen parturia tarvita. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aikamoinen ylireagointi, jos isovanhemmat alkaa itkeä kun lapsen tukkaa on lyhennetty. Ja jos sitä ei ole heti huomanneet vaan vasta aamulla, niin on jäljen täytynyt olla jotakuinkin kelvollinen. Ja exä raivoaa miksi?
Lapsi parka, taitaa olla kauhea kokemus kun itkevä mummu tai pappa alkaa saksia tukkaa. Jos oikein arvaan, siinä samalla myös tulleet lausuneeksi muutaman valitun sanan lapsen kelvottomasta äidistä.
No tätä siellä harrastetaan harva se päivä. Äitiä haukutaan lasten kuullen, kuinka on kelvoton ja "ei pysty huolehtimaan" mutta yhtäkään painavaa perustetta tähän ei ole esittää. Onneksi lastensuojelu minuun luottaa, eli sinne eivät ole noita höpinöitä saaneet uskottaviksi. Ap
Mä parturiin lasteni hiukset. Parivuotiaan hiusten leikkaus ei ole kovin helppo homma, kun se pää liikkuu jatkuvasti.
Miksi ne isovanhemmat alkoivat saksia pojan tukkaa, jos sen parturinkin varasivat? Siistitään vähän että kehtaa edes viedä parturiin? Saanko arvata, et ollut heille kovin mieluinen miniä?
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitä lasta voi viedä parturiin hiustenleikkaukseen?
Pakko kyniä kömpelösti epäsiistiksi ja epätasaiseksi tyyliin fiskarsin saksilla sieltä täältä.
Lopputulos kamala --ja sitten ihmetellään kun ympäristö kauhistuu että mitähelvettiä.
Miten se parturi saa sen kummemmin leikattua taaperolta, joka on päättänyt että hiuksiahan ei leikata?
juttu on nyt niin,että ennenkun lapsen isä ehtii palauttaa lapsen,soitat että vie maanantaina suoraan hoitoon,ja haet maanantaina kanssa. Saat nyt ottaa vetovastuun tästä rumbasta,mulle riitti.
Ryhdy sinä etävanhemmaksi.
Paras tapa on odottaa että lapsi nukahtaa. Tässä tapauksessa jos on kyse takatukasta, niin odota että lapsi nukahtaa mahalleen ja leikkaa sitten. Ei tarvitse tapella, eikä kalliita partureita varailla.
Mutta tätä ei taida ap ymmärtää, kun on muutenkin elämänhallinta hukassa?
Vierailija kirjoitti:
Mä parturiin lasteni hiukset. Parivuotiaan hiusten leikkaus ei ole kovin helppo homma, kun se pää liikkuu jatkuvasti.
Miksi ne isovanhemmat alkoivat saksia pojan tukkaa, jos sen parturinkin varasivat? Siistitään vähän että kehtaa edes viedä parturiin? Saanko arvata, et ollut heille kovin mieluinen miniä?
Oikein arvattu, en ole ollut mieluinen miniä. Enkä omille vanhemmillenikaan mieluinen tytär. Mutta se nyt on minulle aivan sama, en hae tukea lasten isovanhemmilta. Minua vaan naurattaa tuo reaktio. Ap
Et taida sitten olla kummoisempi äitinä oikeastikaan, jos omat vanhempasikin sinua inhoavat?
Ei tietenkään aina voi kotona lasten hiusten leikkuu mennä tasaisesti. Mutta jos olet epätasaisilla hiuksilla laittanut hoitoon, niin altistat lapsen kiusaamiselle.