Onko jollain haudutuspataa? Sähköllä toimivaa. Mitä teette sillä?
Jotaim pulled porkia ihmiset tehneet, youtube videoita muutaman katsoin. Mutta mitäs muuta?
Varmaan joku karjalanpaisti ois tosi hyvä tuon kanssa tehdä, ihan 12h ihmiset haudutelleet lihaakin siellä.
Vinkkejä :)
Kommentit (3)
Mulla on reilu kolmelitrainen crock pot. Parhaillaan siellä porisee karjalanpaisti.
Teen sillä myös pörköltiä, hernekeittoa, liha-kaalipataa, luu-lihalientä, kaikenlaista hitaasti haudutettavaa, jopa kokonaisen kanan voi kypsentää. Ja koska olen vhh:lla, niin teen sillä myös mantelileipää.
On vakiintunut uunipuurokeittimenä.
3dl yhteensä jollain sopivalla sekoitussuhteella rikottuja ohrasuurimoita ja kaurasuurimoita (tai semmosia pitkäkeittoisia hiutaleita), sit 1,5l nestettä (yleensä muutama desi maitoa (purkin jämät) ja loput vettä), suolaa tl tai pari, ja sitten matalalla teholla yön yli.
Nyt viimeisimmät ohrasuurimot, jotkut hifistely-luomuversiot, käyttäytyi vaan eri tavalla, jäi puuro veteläksi mutta toi ylempi ohje pätee myllyn paras-merkkisiin, ehkä ne oli sitten esikypsennettyjä.
Oon myös tehnyt riisipuuroa, sitä vaan ei voi jättää oikein yön yli kun maidon rakenne jotenkin hajoaa. Mutta iltapäivästä töiden jälkeen kun laittaa niin iltapalaksi saa riisipuuroa vähällä vaivalla.
--
Liharuuista olen tehnyt semmosta, että joku pannulla nopsaan ruskistettu lihaköntsäle sinne, vettä (pannun huuhteluvedet mukaan), mausteita, vaikka punaviiniä, antaa hautua pari tuntia, ja sitten lisäilee sinne vihanneksia (sipuli, porkkana, valkosipuli...) ja vaikka perunoita jossain sopivassa välin ja hauduttelee lisää pari tuntia. Kun vihannekset kypsiä, niin todnäk on lihakin, liha pois padasta, pilkkoo pienemmiksi paloiksi, ehkä nestettä suurustaa vähäsen ja sit liha takas pataan.
Lihapadat onnistuvat sillä parhaiten. Buzzfeed on muuten täynnä noita crockpot reseptejä (jopa juomia ja jälkkäreitä), aika iso osa niistä kyllä onnistuisi nopeammin ja samalla vaivalla muilla menetelmillä.