Miksi yli 100 000 euroa tienannut saa salata verotietonsa mutta pienituloinen ei?
Kommentit (21)
Kaikkien verotiedot ovat julkisia. Salaamisessa on kyse vain verottajan ylimääräisestä palvelusta jossa suurituloisten tiedot toimitetasn lehdistölle.
Vierailija kirjoitti:
Saa salata.
Yli 100 000 euroa tienanneet suomalaiset ovat pystyneet tänä vuonna ensi kertaa estämään tietojensa luovuttamisen "henkilökohtaisen erityisen tilanteen" nojalla.
yle
Jotta saamme nauraa kaikille oman elämänsä luusereille, jotka eivät tienaa edes sataa tonnia vuodessa.
Siis kukaan ei saa verotietojaan salaisiksi. Kyse on siitä, että verottaja on luovuttanut sähköisesti listan tiedotusvälineille kaikista yli 100 000 e tienanneista ja tältä listalta on saanut nimensä pois. Mutta kysymällä nimellä saa tiedot kyllä. Ei siis auta julkkista, jonka tiedot toimittajat osaavat kysyä, mutta tavista, joka haluaa kätkeä vaurautensa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Siis kukaan ei saa verotietojaan salaisiksi. Kyse on siitä, että verottaja on luovuttanut sähköisesti listan tiedotusvälineille kaikista yli 100 000 e tienanneista ja tältä listalta on saanut nimensä pois. Mutta kysymällä nimellä saa tiedot kyllä. Ei siis auta julkkista, jonka tiedot toimittajat osaavat kysyä, mutta tavista, joka haluaa kätkeä vaurautensa kyllä.
Kaikista paras on pitää rahat suomen verottajan ulottumattomissa niin saattaa joskus kertyäkin sitä vaurautta jopa itselleen. Jostain 100 tonnin vuosituloista suomessa verottaja riipaisee niin hirveän määrän että ihmettelen kuka jaksaa puurtaa vuodesta toiseen tässä maassa sen eteen.
Minun viimevuoden tuloni olivat noin 30000€. Jos jotain naapuria tai muuta tuttua kiinnostaa niin siitä vaan katsomaan, ei haittaa pätkääkään.
Arvatkaapa vaan kaivaako media nyt nuo tulonsa salanneet. Eli saahan nuo kun ajelee itse tilastot verottajalta.
Minun nimi on listalla ekaa kertaa enkä meinaa salata sitä. Saavatpahan sukulaiset vähän kateuden vihreyttä naamalleen. Toivon vaan että joku tajuaa etsiä minut listalta.
MIksi ihmisten tulot edes on julkista tietoa? Iltapulut on pian taas täynnä kateusuutisia....
Vierailija kirjoitti:
MIksi ihmisten tulot edes on julkista tietoa? Iltapulut on pian taas täynnä kateusuutisia....
Ihan oikeudenmukaisuuden vuoksi ettei Jannica saa 5 tonnia enempää samasta työstä koska on niin nätti. Silloin voi äänestää jaloilla.
Tulot eivät välttis kerro siitä paljonko jää "viivan alle". Suurituloinenkin voi olla persaukinen ja päin vastoin. Sekös vasta ihmetyttää ja saattaa kadehdituttaa............
Itse olen köyhä, mutta olen ollut jo pitkään huolissaan todella rikkaiden ihmisten lasten ja läheisten puolesta. Siis siitä, että joku saastainen rikollinen kidnappaa jonkun miljonäärin lapsen, vaatii lunnasrahat, kukaties vahingoittaa kaapattua jne. Eli siinä mielessä olisi hyvä, että verotulot eivät olisi niin julkisia kuin nykyään.
t. 25 tonnia tienaava isäihminen
Vierailija kirjoitti:
Itse olen köyhä, mutta olen ollut jo pitkään huolissaan todella rikkaiden ihmisten lasten ja läheisten puolesta. Siis siitä, että joku saastainen rikollinen kidnappaa jonkun miljonäärin lapsen, vaatii lunnasrahat, kukaties vahingoittaa kaapattua jne. Eli siinä mielessä olisi hyvä, että verotulot eivät olisi niin julkisia kuin nykyään.
t. 25 tonnia tienaava isäihminen
Todella rikas ihminen ja miljonääri ovat eri asioita kuin vaivaiset 100k/v tienaava. Verotuksesta ei selviä kenenkään omaisuuden arvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa salata.
Yli 100 000 euroa tienanneet suomalaiset ovat pystyneet tänä vuonna ensi kertaa estämään tietojensa luovuttamisen "henkilökohtaisen erityisen tilanteen" nojalla.
yle
niin, tiedotusvälineille toimitettavassa listassa suurituloisimmista. Verotoimistosta näet heidän tietonsa siinä missä kaikkien muidenkin tiedot. Toisin sanoen heitä kohdellaan täsmälleen samoin kuin niitä jotka ei yllä noihin lehdistölistauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Minun viimevuoden tuloni olivat noin 30000€. Jos jotain naapuria tai muuta tuttua kiinnostaa niin siitä vaan katsomaan, ei haittaa pätkääkään.
no on toi vähän eri asia kuin että sun koko nimi ja tulot on iltapäivälehdissä julkaistuna ja listattuna.
Saa salata.