Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka tarvitsee 5m flexiä koiran ulkoilussa?

Vierailija
31.10.2019 |

Vastaan itse. Henkilö jonka käsitys koiran lenkittämisestä on että koira juoksee metrien päässä isännästä ilman että sitä voidaan hallita. Paitsi kutsulla, mutta harvoin nämä ihmiset saavat koiransa puheella kuriin, ei ole jaksettu opettaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys:D Meidän koirat tekevät tarpeensa ojaan, ei tielle, eikä tien laitaan. Jos olisi metrin pätkä talutinta, niin arvaa kuka muukin siellä ojassa olisi🙄

Eikä meidän koirat juokse hulluna edessä, niitä hallitaan sillä flexillä hyvin.

Vierailija
2/7 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajulenkeillä tarvii. En mä siellä ojissa ja kanervikoissa halua mennä möheltää. Seison mielelläni polulla ja annan koiran hajustella ja tehdä tarpeitaan.

Juoksulenkeillä onkin sitten toinen vitja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissoillakin on 5 metrin flexit, joilla ulkoillaan takapihalla.

Kaikki ei joudu lenkittämään koiria suurkaupungin keskustassa. Lapsuudenkotini oli Helsingin reunalla, en koskaan korjannut mäyriksemme kakkoja, vaan se teki ne sellaisiin ryteikköihin minne ihmiset eivät mene. Tarvittaessa otin jonkun kepin tai risun ja golffasin kakat sinne ryteikköön, jos koira teki liian lähelle kävelytietä. Käytössä viiden metrin flexi, välillä mentiin ilman, koira totteli puhetta.

Vierailija
4/7 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pitempikin flexi käytössä ja iltalenkit, jolloin käytän tuota ovat varmaan koiran päivän paras hetki. Menemme paljon polkuja pitkin, koira käyttää nenäänsä ja saa haistella kolot ja kuopat. Liikumme eteenpäin niin, että koiralla pääsääntöisesti haistelee sen mitä hihna antaa taakse, pinkoo sitten eteeni ja minä lukitsen flexin n. 1-2m eteenpäin. Nyt koira tuntee pannan/vajaan ja osaa olla vetämättä, ja kun jää haistelemaan vapautan flexin. Toki pysähdyn välillä ja viestitän näin että teemme yhteistyötä.

Vierailija
5/7 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään flexiä metsälenkeillä ja talvella merenjäällä. Muuten käytössä nahkahihnat.

Vierailija
6/7 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 8 metrin fleksi. Haluan antaa koiralleni enemmän vapautta liikkua myös kaupungissa asuvana, kuin mitä lyhyessä nahkahihnassa voi antaa. Koira saa rauhassa jäädä haistelemaan jotain ja juosta minut kiinni kun haluaa, tai käväistä ojan toisella puolen tms. Koira on hyvin tottelevainen, kisaan sen kanssa tottelevaisuuskoulutuksessa (erikoisvoittajaluokka) sekä agilityn korkeimmassa luokassa. Saisin sen kyllä hallittua myös ihan pelkästään käskyillä, mutta en todellakaan halua kuormittaa meitä kumpaakaan sillä että koko lenkki on pelkkää käskyn alla olemista, esim. seuraamista. 

Fleksit on tosi hyviä mutta niillä on huono maine, koska on joitain ulkoiluttajia jotka ei osaa käyttää niitä. Käyttö vaatii että koiran omistaja seuraa koko ajan ympäristöään, että tuleeko jostain pyöriä, onko nyt turvallista päästää koira vapaasti pitkälle hihnalle vai pitäisikö käskeä viereen tai lukita fleksi lyhyemmälle tms. Itse asun Helsingissä, mutta en keskustassa vaan Pohjois-Helsingin lähiössä ja täällä pystyy tosi paljon antamaan koiran mennä ihan koko fleksin mitalta. Silloin tällöin vaan kun tulee pyöriä tai autoteitä ylittäessä täytyy kutsua lähemmäs. (Vähemmän tottelevaisilla koirilla ei kutsu toimi aina vaan ne pitää kelata lukkoasennossa olevasta fleksistä vetämällä luokse)

Vierailija
7/7 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä Keski-Europassa tarvikaan. Koirat ovat täällä vapaina, myös kaupungin keskustassa. Kaupan edessä esim. saattaa rotikka odottaa omistajaansa ilman hihnaa. Siinä on amerikkalaisilla (ja joskus suomalaisillakin) ihmettelemistä :D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan