Huono kokemus auton huollosta. Tulppien vaihdossa puolakansi hajosi asentajalla, lasku asiakkaalle.
En ole ekspertti näissä asioissa, mitäs mieltä olette?
Auto siis perushuollossa, sytytystulppien vaihdossa asentajalla kävi kämmi ja puolakansi -niminen osa hajosi. Laskussa Puolakansi 170 €.
Eikö huoltoliikkeellä ole mitään vakuutuksia, kun asiakkaalla pitää maksattaa tumpulointi. Vai onko nykykulttuuri niin, että ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Eikö se, että asiakas tulisi uudelleen, ole enää mikään arvo?
Kommentit (32)
Merkkihuolto. Aina.
Säästää rahaa kun tehdään kerralla kunnolla ja huolella.
Ap tarkoittaa virranjakajan kantta.
Vierailija kirjoitti:
Ap tarkoittaa virranjakajan kantta.
Onko nykyautoissa puola ja virranjakaja rakennettu yhteen? Aiemminhan puolasta tuli yksi johto keskelle virranjakajan kantta.
kannen hatut eivät irronneet ehjinä
Huonossa kunnossa on kyllä ollut jos tuossa hajosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tarkoittaa virranjakajan kantta.
Onko nykyautoissa puola ja virranjakaja rakennettu yhteen? Aiemminhan puolasta tuli yksi johto keskelle virranjakajan kantta.
Ei nykyautoissa ole mitään virranjakajaa vaan joka sylinterille on oma puola, todennäköisesti tuossa on kyse jostain muovihärpäkkeestä joka asetellaan tulppien päälle ja sisältää ne puolat. Virranjakajaa ei autoissa ole ollut kohta 20 vuoteen.
ei ton osan uusimisesta ole mitään hyötyä auton omistajalle, joten ei kuulu laskuttaa asiakasta. Kaikkea sitä nykypäivänä yritetäänkin, mikä firma?
Vierailija kirjoitti:
Niin, että mikä hajosi?
Kyllä sellainen puolakansikin oli aikoinaan ainakin Saabissa, ja kai niitä on muissakin.
Yhtenäinen kansi, joka sisältää sytytyspuolat ja tulee suoraan tulppien päälle venttilikopan keskelle. Tulpanjohtoja ei tarvita ollenkaan.
Kai sen rikkikin saa, jos hätäisesti sitä kampeaa irti tulpista...
Ei se asentajan vika ole jos ne on kovettuneet ja hajoavat avatessa, ei tuossa ole mitään vilunkipeliä ja marmoritiskille ei tosiaan kannata mennä, vaan omaan merkkiisi erikoistuneeseen korjaamoon.
Poisotto vaatii ammattitaitoa ja varovaisuutta jota tällä asentajalla ei ollut. Huonoa tuuriakin saattaa olla mutta asiakasta ei tällaisessa laskuteta!
Jos asentajalla on oikeasti käynyt joku kämmi että se osa on vaikka tippunut lattialle ja hajonnut sen takia niin silloin sen pitäisi kyllä mennä korjaamon piikkiin.
Jos taas osa on ollut niin huonossa kunnossa ettei sitä ole normaalisti saanut irti, esim. muovit haparoitunut vanhassa autossa ja irroittaminen ehjänä ei vaan kertakaikkiaan mahdollista niin kyllä se menee silloin auton omistajan pussista ja olisi todennäköisesti ennenpitkää hajonnut itsestäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Merkkihuolto. Aina.
Säästää rahaa kun tehdään kerralla kunnolla ja huolella.
Miten noi väitteesi liittyy merkkihuoltoon?
Pari esimerkkiä:
Autoon tuli satunnainen vika, että ei joskus käynnistynyt. Merkkihuolto paikallisti vian virtalukon pohjaan ja vaihtoi sen. Ei ollut halpaa lystiä, mutta vika vaikutti korjaantuneen.
Vika toistui ja paheni lomamatkalla satojen kilometrien päässä kotoa. Hinaus, korjaus, taksimatkat, vuokra-auto yms kulut ja loma melkein pilalle. Todellinen vika starttimoottorissa, jonka vaihdon jälkeen auto toimi vuosia eikä kyseinen vika enää toistunut.
Toisen auton takajarru alkoi laahata. Jarrusatulan mäntä sökö. Vaihdettiin jarrusatula, palat ja levyt. Auto ei mennyt katsastuksesta läpi takajarrujen osalta. Olivat ilmanneet ne huonosti ja putkiin oli jäänyt ilmakupl(i)a.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, että mikä hajosi?
Kyllä sellainen puolakansikin oli aikoinaan ainakin Saabissa, ja kai niitä on muissakin.
Yhtenäinen kansi, joka sisältää sytytyspuolat ja tulee suoraan tulppien päälle venttilikopan keskelle. Tulpanjohtoja ei tarvita ollenkaan.
Kai sen rikkikin saa, jos hätäisesti sitä kampeaa irti tulpista...
Aina sitä oppii uutta. En ollut moisesta osasta kuullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkkihuolto. Aina.
Säästää rahaa kun tehdään kerralla kunnolla ja huolella.
Miten noi väitteesi liittyy merkkihuoltoon?
Pari esimerkkiä:
Autoon tuli satunnainen vika, että ei joskus käynnistynyt. Merkkihuolto paikallisti vian virtalukon pohjaan ja vaihtoi sen. Ei ollut halpaa lystiä, mutta vika vaikutti korjaantuneen.
Vika toistui ja paheni lomamatkalla satojen kilometrien päässä kotoa. Hinaus, korjaus, taksimatkat, vuokra-auto yms kulut ja loma melkein pilalle. Todellinen vika starttimoottorissa, jonka vaihdon jälkeen auto toimi vuosia eikä kyseinen vika enää toistunut.Toisen auton takajarru alkoi laahata. Jarrusatulan mäntä sökö. Vaihdettiin jarrusatula, palat ja levyt. Auto ei mennyt katsastuksesta läpi takajarrujen osalta. Olivat ilmanneet ne huonosti ja putkiin oli jäänyt ilmakupl(i)a.
Miten uusavuttomia nykyihmiset oikein on? Miksette työntäneet / hinanneet sitä autoa käymään jos ongelmana oli kerran että starttimoottori ei toimi? Ihan syystäkin meni kulut omaan piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tarkoittaa virranjakajan kantta.
Onko nykyautoissa puola ja virranjakaja rakennettu yhteen? Aiemminhan puolasta tuli yksi johto keskelle virranjakajan kantta.
Ei nykyautoissa ole mitään virranjakajaa vaan joka sylinterille on oma puola, todennäköisesti tuossa on kyse jostain muovihärpäkkeestä joka asetellaan tulppien päälle ja sisältää ne puolat. Virranjakajaa ei autoissa ole ollut kohta 20 vuoteen.
Se, ettei ole mekaanista virranjakajaa, ei tarkoita, ettei siinä olisi virranjakajaa lainkaan. Täytyyhän se sytytysjärjestys ja sytytyksen ajoitus jollain toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkkihuolto. Aina.
Säästää rahaa kun tehdään kerralla kunnolla ja huolella.
Miten noi väitteesi liittyy merkkihuoltoon?
Pari esimerkkiä:
Autoon tuli satunnainen vika, että ei joskus käynnistynyt. Merkkihuolto paikallisti vian virtalukon pohjaan ja vaihtoi sen. Ei ollut halpaa lystiä, mutta vika vaikutti korjaantuneen.
Vika toistui ja paheni lomamatkalla satojen kilometrien päässä kotoa. Hinaus, korjaus, taksimatkat, vuokra-auto yms kulut ja loma melkein pilalle. Todellinen vika starttimoottorissa, jonka vaihdon jälkeen auto toimi vuosia eikä kyseinen vika enää toistunut.Toisen auton takajarru alkoi laahata. Jarrusatulan mäntä sökö. Vaihdettiin jarrusatula, palat ja levyt. Auto ei mennyt katsastuksesta läpi takajarrujen osalta. Olivat ilmanneet ne huonosti ja putkiin oli jäänyt ilmakupl(i)a.
Miten uusavuttomia nykyihmiset oikein on? Miksette työntäneet / hinanneet sitä autoa käymään jos ongelmana oli kerran että starttimoottori ei toimi? Ihan syystäkin meni kulut omaan piikkiin.
Ai minunko se olisi pitänyt osata diagnosoida, kun ei edes merkkiliike osannut sitä vikaa tunnistaa. Sitä paitsi uusilla autoilla ei edes saa tehdä mäkistarttia.
Kannattaa viedä merkkihuoltoon siellä ei tuollaisia tumpeloita ole töissä eikä tosiaankaan yritetä laskuttaa asiakkaalta omia mokia.