Ei saatana! Nyt kasvismafia alkaa mennä liian pitkälle!
"Tuntui pahalta, kun ravintolassa naapuripöydän seurue syyllisti minua eläinten tappajaksi ja ilmaston tuhoajaksi"
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006289436.html
"Sairastan itse viittä harvinaista autoimmuunisairautta. Yksi niistä on vatsan etenevä limakalvotuho. Käytän sairauksieni hoitoon useita eri lääkkeitä."
"Syön paljon kotimaisia kasviksia ja marjoja. Haluaisin lopettaa lihansyönnin, mutta hemoglobiinini putoaa nopeasti alas, kun poistan naudanlihan ja maksaruuat ruokavaliostani."
"Olen tehnyt ”ihmiskokeen” lääkärini valvonnassa. Kahden kuukauden kasvisruokailu pudotti hemoglobiinin vaarallisen alas ja teki minusta vapisevan, huonovointisen työkyvyttömän. Jouduin suonensisäiseen rautatankkaukseen. Tämä kasvisruokavalioni oli ravitsemusterapeutin suunnittelema ja sisälsi kaikkia mahdollisia rautapitoisia kasvikunnan tuotteita. Rautalääkkeitä en voi käyttää kovien vatsakipujen vuoksi."
"Pahin kokemukseni oli kuitenkin kuukausi sitten eräässä lounasravintolassa. Pihvini jäi syömättä, kun naapuripöydän seurue syyllisti minua ääneen eläinten tappajaksi ja maailman ilmaston tuhoajaksi. Tällaisten kommenttien sanominen toisen ihmisen tilannetta tuntematta tuntui ahdistavalta."
"Naudanlihan syöminen kohtuullisessa määrin pitää minut kunnossa ja työkykyisenä. Pyrin aina selvittämään lihan alkuperän, jos se on mahdollista. Kaupasta ostan vain kotimaista naudanlihaa."
Olen sanaton! Mielestäni viherjankutus, tai suoraan sanottuna jo viherterrorismi, on mennyt jo liian pitkälle!
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Ettekö oikeasti tajua kirjoituksen motiivia? Hesarin taktiikkana on esittää lihansyönti jonkinlaisena poikkeuksellisena toimenpiteenä eli se on ikään kuin hyväksyttävää, mutta kaikki kuitenkin ehdottomasti haluaisivat olla kasvissyöjiä, jos vaan eivät sattuisi olemaan viidellä harvinaisella sairaudella siunattuja.
Tarkoitus ei siis tälläkään kertaa ollut aiheuttaa pöyristystä kasvissyöjien käytökselle, vaan oikea syy kaiken takana oli lihansyönnin yhdistäminen johonkin hyväksyttävään mutta epämiellyttävään syyhyn. Näin sitä infosotaa käydään.
Ei ja ei.
Ja syön siis lihaa, tilaan Hesaria ja nauran kasvissyöjähihhuleille vaikka päin naamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tästä ollut jo ketju?
Oli miten oli, en usko tuohon satuun hetkeäkään. Tarkoitus oli vaan kaivaa öyhöt levittämään kasvissyöjävihaa.
Sanopa muuta. Vegaanivihan lietsontaa. Kuinkahan moni lihaani pääsee taas oikein hyvällä omallatunnolla sanomaan: jokainen vegaani pitäisi viedä saunan taa ja...
Kuinkahan paljon tappouhkauksia vegaaneja kohtaan tuo kirjoitus lietsoo, en taida uskaltaa käyttää edes facebookia pariin päivään...
Eikä vegaanivihaa ja uhkailua ja lietsontaa voisi tehdä laittomaksi? Ei kuulu mielestäni sivistysvaltioon.
Kun vaan viherpiiperö pidät pääsi kiinni ravintoloissa niin sinulla ei ole syytä kokea ketään normaalia ihmistä itsellesi uhaksi.
Yritän aina salata että olen vegaani mutta kun muut seurueesta alkavat kuulustella, tivata, ivata, haukkua.
Oliko tuo muuten uhkaus että jos sanon jotain vegaaniruokavaliosta niin pieksät minut? Ymmärsinkö oikein?
Vierailija kirjoitti:
Miksei minulle tule kukaan koskaan viherpiipertäjä ulvomaan pahaa oloaan naapuripöytään. Mieluiten silloin kun minulla on oikein huono päivä...
Kannatatko sinäkin vegaanin hivutusta?
Tää artikkelin juttu kuulostaa vähän keksityltä, mutta olihan Suomessakin syksyllä ruokakaupan lihaosastolla vegaanien mielenilmaus. Löytyi ainakin silloin instasta ja oli saanut yllättävän paljon kannustavia kommentteja. Nyt en millään löydä linkkiä (siitä oli jokunen artikkelikin), mutta muistaako joku muu? Varmasti suurin osa vegaaneista ei hyväksy tällaista toimintaa millään tavalla, mutta tämmöiset tapaukset saa tietysti paljon huomiota ja jää mieleen.
Jos tarina on tosi, niin kyllä näin kasvissyöjänä hävettää niiden huutelijoiden puolesta... pliis ihmiset, älkää inhotko meitä kaikkia siksi että osa hylkäsi käytöstavat samalla kun jättivät lihansyönnin. Minun puolesta saavat kaikki kukat kukkia, ruoka on ruokaa ja jokaisen henkilökohtainen asia.
Oli keksitty juttu tai ei, tuollaisia on oikeasti olemassa. Kuka muistaa kettutytöt ja heidän faninsa, jotka ruiskuttivat maalia turkismummojen vaatteille? Se oli totta enkä yhtään ihmettelisi vaikka hesarin juttukin olisi.
Ainakin toistaiseksi ihmisillä on oikeus syödä ja pukea päälleen mitä huvittaa eikä sitä muuta yksikään vieraisiin pöytiin huutelija tai ihmisten vaatteita tuhoava aktivisti.
Annatko sinä vegaanin syödä rauhassa mitä hän haluaa? Niinpä niin, taisi tulla vähän ajattelemisen aihetta vai lyökö tyhjää...