Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen lukenut elämässäni loppuun asti vain kaksi kirjaa - Koulussa tein kirjareferaatit aina kirjan takakansitekstin mukaan

Vierailija
30.10.2019 |

Muita joille lukeminen on ollut aina pakkopullaa

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja kyllä huomaa, ketkä oppilaista ovat ahkeria lukijoita ja ketkä eivät. Ei välttämättä mitenkään muuten, mutta oppilaiden itse kirjoittamista teksteistä se näkyy.

Voivat sen tietysti huomata muutkin kuin opettajat. Esim. kun haetaan seuraa netistä...

Vierailija
22/42 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeminen ei ehkä tunnu luontevalta kaikille, mutta hyödyllistä siinä on esimerkiksi se, että se kehittää luovuutta ja empatiakykyä. Lukija loihtii mieleensä kuvia kirjoitetun perusteella ja eläytyy kirjan henkilöihin tunteisiin ja tapahtumiin. Arjen havainnoinnin rinnalla tällainen toiminta on hyväksi ihmissuhteille ja rikastaa omaa ajattelua ja tuo luovuutta toimintaan, kuten tekstin ja puheen tuottamiseen, ja esimerkiksi laajentaa sanavarastoa. Minä olen lukenut niin paljon, ettei olisi toivoakaan tietää teosten kappalemäärää. Suomeksi ja englanniksi, faktaa ja fiktiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täälä. Sitten ala-asteella kerran vaivauduin lukemaan yhden kirjan alusta loppuun ja tein esitelmän. Aina olen ollut huono saamaan ajatuksia paperille, varsinkaan että joku muu kuin minä ne myös ymmärtäisi. Esitelmän aikana kukaan ei sitten uskonut kuulemaansa ja sekin vähä lukemisen innostus lopahti siihen yhteen. Jos kirjasta on tarjolla elokuva, katson sen.

Kukaan ei uskonut kuulemaansa? Saako kysyä mikä kirja oli kyseessä?

Vierailija
24/42 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta osaat kuitenkin kirjoittaa, yläfemmat sille hei!

Vierailija
25/42 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemu Selänne kertoi joskus jossakin haastattelussaan, että oli lukenut siihen astisen elämänsä aikana vain yhden kirjan. 

Vierailija
26/42 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isä on lukenut yhden!

Mitkä kirjat ne ovat, mitä sä olet lukenut?

Vastaukseni jäi sensuuriin!?

Ensimmäinen oli siis Kymmenen pientä n e e k e r i poikaa ja toinen joku nuorisodekkari jonka nimeä en muista.

Erikoista kyllä tämä palstan sensuuri

Sanoman tekoälyalgoritmi sensuroi vastauksesi, koska siinä mainittiin viha|puheeksi luokiteltava n|sana.

Vierailija
27/42 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Et ole uniikki lumihiutale.

Itse olen käynyt AMK tasolle asti lukematta yhtäkään kirjaa loppuun.

Jos tunnilla kuuntelee, pärjää riittävän hyvin.

Kertoo kyllä aika paljon AMK:sta tuo... kun nimittäin nykyään lukioissakin pitää jo osata lukea ja omaksua asioita kirjoista, koska likikään kaikkea ei tunnilla käydä lävitse.

Juu, ei taitaisi tuollaisella lukemisella yliopistostakaan maisteriksi valmistua - tai edes kandiksi.

Vierailija
28/42 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa en lukenut yhtäkään kirjaa mitä käskettiin lukea. 

Olen enemmän elokuvaihmisiä.

Sinccis

Ahaa, olitko siis Taideteollisen elokuvalinjalla?

Vierailija
29/42 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teemu Selänne kertoi joskus jossakin haastattelussaan, että oli lukenut siihen astisen elämänsä aikana vain yhden kirjan. 

No sitten olen Teemun kaltainen sankari.

ap

Vierailija
30/42 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset alapeukuttaa aloitusta? Ihan kuin kirjojen lukeminen olisi joku kansalaisvelvollisuus. Äänikirjat eivät olleet niin yleisiä nuoruudessani kuin mitä ne on nykyään. 

Vierailija
31/42 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kirjaston lastenkirjaosaston ennen 10-vuotispäivää ja sain luvan siirtyä aikuisten kirjoihin. Tuossa seinällä on 18 hyllymetriä kirjoja, joita luen aina uudestaan (mm. Waltarin, John Irwingin, Stephen Kingin ja Michael Connellyn tuotanto). Eläydyn niin vahvasti, etten juuri tallenna juonia muistiin, niin voin lukea uudestaan jopa dekkarit tietämättä, kuka oli murhaaja 😂

Voi olla muistissakin vikaa, mene tiedä.

Vierailija
32/42 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

abckiria ?

Vierailija
33/42 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain suomalaiset ylpeilevät sivistymättömyydellään.

Ei vain suomalaiset. Amerikan ghettomustille on ylpeydenaihe olla heittäytymättä valkoisiksi.

Vierailija
34/42 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua. Toivottavasti kuitenkin olet saanut kyvyn empatiaan, ihmisen tulkitsemiseen, tutkimiseen ja tarkkailuun, hyvään verbaaliseen itseilmaisuun, analyyttiseen ajatteluun, ihmiskunnan ja sen historian ymmärtämiseen ja yleisesti astetta makaronia syvällisempään elämään jostain muualta. :)

Vierailija
35/42 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa en lukenut yhtäkään kirjaa mitä käskettiin lukea. 

Olen enemmän elokuvaihmisiä.

Sinccis

Ahaa, olitko siis Taideteollisen elokuvalinjalla?

Ei mää olin enempikin sitä taidetta.

Sinccis

Vierailija
36/42 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

abckiria ?

Mitä? Urheilija, joka ei lue kirjoja? Miten voi olla mahdollista?

Vierailija
37/42 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut näköjään tosissaan ylpeilee sillä, etteivät lue kirjoja. Yläastelaisten hommaa sellainen.  

Vierailija
38/42 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä muuta Teemu osaa kuin pelata jääkiekkoa? Ok, sillä hän on myös rikastunut, mutta tuolla verukkeella ei kannata lukemista hylätä, koska Suomen jääkiekkomiljonäärit taitavat olla aika harvassa.

Vierailija
39/42 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tainnut olla kovin hyvä kirja, jos Teemu ei halunnut lukea toista kirjaa.

Vierailija
40/42 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju kertoo paljon palstasta.