Ottaisitko miehesi sukunimen, jos se olisi Makkonen?
Vai pitäisitkö tyttönimesi ja jäisit ikuisesti pikkutytöksi?
Kommentit (18)
Mielelläni. Horttanainenkin olisi ok.
En ottaisi mieheni nimeä, oli se sitten mikä tahansa. Omani on ihan hyvä.
Mitäs vikaa Makkosessa on? T: Väyrynen
Onhan tuo juntti sukunimi mutta ei pahimmasta päästä. Jotenkin naiselle ei sovi sukunimeksi esim. Saastamoinen, Tampio tai Juntti 🤔
En ottanut vaikka miehen sukunimi on todella kaunis.
En ottaisi miehen sukunimeä missään tilanteessa. Silti olen nainen, senkin höpsäkkä tyttönimihullu. <3
En ottaisi miehen nimeä ellei äijä ole aatelinen.
Ottaisin miehen sukunimen vain jos se olisi aatelinen tai historiallinen. Makkoset ja Möttöset ei tulisi kuuloonkaan.
Puolison sukunimi on hyvin lähelle Makkosta ja olen kieltäytynyt ottamasta nimeä itselleni. Oma sukunimeni on harvinainen ja mieleenpainuva, enemmän itseni ”näköinen”.
Ottaisin. Lösönen, Kiimalainen ja Svensson pistäisivät harkitsemaan oman nimen säilyttämistä. Tarkemmin ajatellen en menisi edes naimisiin ellei mies suostu ottamaan nimeäni.
t. Neiti Sikiö
Ottaako joku vieläkin miehen sukunimen?
Jortikka olia kans naiselle aika paha kun kaikki tietää, että tarkoittaa myös penistä 😁
En. Mä seurustelin vain sellaisten miesten kanssa, joilla oli tyylikäs sukunimi.
En ota mitään nimeä, koska minulla on jo oma nimi.
En ottaisi Makkonen-nimeä. Olen feministi. Luovuin syntymässä saadusta sukunimestäni ja otin saman sukunimen, joka omalla äidilläni oli syntyessään. Mietin, pitäisikö ottaa äitini äidin sukunimi (syntymänimi), mutta se oli liian ruma ja sitten tajusin että v*ttu, sehän on omalta isältään perinyt sen kuitenkin.
Äidin tyttönimen ottaminen on riittävä haistatus patriarkaatille.
Ei sillä olisi mitään väliä, kun itsekin olen Makkonen sukunimeltäni.