Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkanut inhoamaan miesystävääni. Hän käyttää jotain psykologiaa toimiakseen kanssani. Uskon kokeneeni henkistä väkivaltaa?

Vierailija
30.10.2019 |

Olen ollut jo alusta lähtien ahdistunut, aivan helkkarin ahdistunut. Tai no, ensin ajattelin vian olevan minussa itsessäni, että epäilen ja olen liian kyyninen miehiä kohtaan.
Halusin vain kaverin jonka kanssa touhuilla ja pitää hauskaa mutta sitten kaikki vain räjähti käsiin.
Minäkin aloin myöntymään hiljalleen ja ajattelin, että voidaanhan me yrittää.
Suhteesta tuli nopeasti vakava.
Mies oikeasti panosti meihin ja tahtoi kanssani jo ensimetreiltä vakavaan suhteeseen. Myöskään rakkauden tunnustamiseen ei kauaa aikaa kulunut. Nykyään hän lisää siihen vain, että rakastan sinua _oikeasti_.

Kävimme paljon matkoilla, jopa ulkomailla.
Näin hänen lapsiaan ja hän kertoi minusta kaikille. Tapasin ystäviä ja perhettä.
Hän myös minun ystäviäni ja perhettä.

Minun elämänlaatu on heikentynyt huomattavasti. Olen masentuneempi, epävarmempi, ahdistunut ja henkisesti aika väsynyt silloin kun olen paljon miehen kanssa.
Tämä osittain siksi, että päihteiden käyttö on moninkertaistunut suhteessa. En myöskään ole pitänyt huumeiden käytöstä ennen, nekin ovat tulleet hieman tutuiksi tässä. Tosin vain kannabis mutta joka tapauksessa.
Olen aina tykännyt pitää hauskaa (olen nuori) mutta nyt on täytynyt myöntää itselleen, että se on jo mennyt jopa sairauden puolelle.

Nyt meni vähän yli otsikon aiheen mutta olen huomannut tosiaan paljon muutoksia itsessäni ja ehkä miehessä ei ole vikaa tai minussa, mutta yhdessä tämä tuntuu olevan yksi kaaos.
Sitten asiaan.

Mies haluaa kouluttaa minua. On ihan ääneen kertonut useaan otteeseen siivoillessani hänen taloaan, että minua täytyy vielä kouluttaa.
Tuntuu jotenkin hyvin riittämättömältä välillä.
Minun pitäisi laihtua (on haukkunut humalassa). Minun pitäisi muuttaa hänen luokseen, tukea häntä jne.
Hirveästi vaatimuksia ja pilailua kustannuksellani.
Hän sitten kehuu itse olevansa paras ja blaablaa. En edes jaksa erikseen kertoa.
Siitä voisi tehdä yhtä pitkän aloituksen kuin tämä.

Eniten ahdistaa se käytös ylipäätään.
Olen hänen mukaansa ihana ja kaunis, olen paras nainen kaikista. Ääneni ja kaikki on niin ihanaa ja hän rakastaa minua. Olen tärkeä ja hän haluaa suojella minua. Olen myöskin niin taitava ja ahkera nainen.
Ollaanhan me loppuelämä yhdessä? Kysyy usein.

Sitten on se ristiriitainen käytös, haukkuminen, aliarviointi, itsensä kehuminen taivaisiin, kouluttaminen, ajoittainen kylmyys.
Hänen egonsa on joskus niin suuri, että tunnen tukehtuvani sen alle.
Hän voi muuttua niin nopeasti ja kun ärsyynnyn niin rakastaa taas jne.

Viimeistään tässä kohtaa tämä alkaa kuulostamaan trollilta kun kerron miksi nyt on mennyt viimeisetkin hermot ja maku koko mieheen. Tuntuu, ettei oikein mitään tunteita ole enää jäljellä.
Pakko vielä kertoa että ymmärrän kyllä, ettei suhde ole normaali enkä aio jäädä.
Tahdon kuitenkin avautua.

Jatkan..

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jatka.

Vierailija
2/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, no kannattaa erota. ei se parane

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota. Kuulostaa narsistilta manipuloijalta. Pistä oma terveytes edelle.

Vierailija
4/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiltti ja lähde. Oikeasti. Vielä pystyt, mutta mites sitten jos kuvaan tulee kovemmat aineet ja kun psyykkinen riippuvuus ajan kanssa pahenee ja oma persoonasi jatkaa nääntymistä. Sinulla ei ole enää voimia lähteä. Nyt on viimeinen hetki.

Vierailija
5/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit poikki vaan! Et kai edes ajattele muuttavasi yhteen tuollaisen miehen kanssa? Ota oma elämäsi haltuusi ja lähde vapaana kohti uutta!

Vierailija
6/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiltti ja lähde. Oikeasti. Vielä pystyt, mutta mites sitten jos kuvaan tulee kovemmat aineet ja kun psyykkinen riippuvuus ajan kanssa pahenee ja oma persoonasi jatkaa nääntymistä. Sinulla ei ole enää voimia lähteä. Nyt on viimeinen hetki.

Vierailija
7/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kirjoittaa "tämä alkaa kuulostaa trollilta" niin sitähän se onkin. En usko sanaakaan. Joku persu taas kirjoittaa kärkimärkänä tuota kun päässä heittää.

Vierailija
8/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän oli jo täällä jokin aika sitten...

Vierailija
9/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät itsekin, että tuossa on vaaran merkit. En usko, että pääset lähtemään suhteesta ilman ongelmia, koska sinuun käytetään väkivaltaa jo nyt. Hakeudu terapiaan selvittämään, miksi olet ajautunut suhteeseen miehen kanssa, joka kohtelee sinua huonosti. Sitähän tuo kaikki on, mitä kerrot.

Vierailija
10/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota tuntemuksiisi ja lopeta suhde. Jos voit huonosti, ei ole epäselvää mitä pitää tehdä. Luota itseesi. Olet elämäsi tärkein henkilö. Kuulostaa ahdistavalta suhteelta eikä sen pitäisi olla niin. Jos olisitte rakastuneita niin olisit onnellinen etkä miettisi tuommoisia. Lähde.

Vierailija
11/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kehui alussa paljon toisia naisia. Hän oli myöskin eronnut hetki sitten.

Jo pelkästään tämän takia ajattelin, että voin olla miehelle oikeasti ihan pelkkä laastari. Ei minulla ole hinkua vakavaan suhteeseen.

Kaikki vain hiljalleen meni siihen pisteeseen, että olen tässä näin hakkaamassa päätä seinään.

Olen aika mustasukkainen toisinaan jos mies antaa huomiota toisille tai jos joku pelko on sisälläni. Olen puhunut siitä ja sanonut, että yritän luottaa häneen kyllä ja saada tunteet kuriin jos ei todellista syytä ole.

Mies kuitenkin humalassa näytti viestejä edellisestä suhteestaan kun keskustelimme siihen liittyvästä asiasta ja siinä oli selviä flirttailuviestejä siltä ajalta kun jo olimme yhdessä sekä varanneet matkoja. Vaikutti siltä, että olisivat harrastaneet seksiä seurustelimme aikana.

Minua ahdisti se älyttömästi ja halusin tietää totuuden ja että mikä juttu tämäkin on.

Sanoin, että ehkä me eroamme mutta tahdon, että hän on rehellinen ja voimme puhua tästäkin avoimesti.

Mies ensin valehteli viestien sisällön. En uskonut koska näin omin silmin.

Sitten sai älyttömän raivokohtauksen, huusi pitkään kurkku suorana ja sanoi, että olen vainoharhainen yms.

Järkytyin käytöksestä, oikeasti pelotti. Hän alkoi etsimään tavaroitani ja huusi, että heittää minut pihalle koska hän ei hullua katsele. Itkin ja pyysin, ettei tekisi sitä koska ilta oli jo myöhä, olin keskellä - ei mitään jonne on hankala saada edes taksia sekä lisäksi olin niin shokissa etten vain pystynyt muuta kuin itkemään.

Se tilanne oli niin outo ja yllättävä. Mies rauhoittui, oli jäätävän kylmä ja ylimielinen.

Keskittyi kuuntelemaan musaa täysillä ja hymyili itsekseen kun itse olin järkyttyneenä sekä itkuisena istumassa vieressä. Pyysin anteeksi mieheltä jotta hän rauhottuisi ja niin hän sai kaiken käännettyä omaksi syykseni.

Aamulla heräsin kun hän yritti tulla väkisin minuun ja kun heräsin niin ilmoitti vain, että haluan sua nyt vaikka olin henkisesti jo ihan turta viime illasta. En edes uskaltanut näyttää todellisia tunteita ja sitä etten halunnut.

Tämän illan jälkeen mies on taas rakastanut minua yli kaiken sekä pyytänyt anteeksi mutta itse olen vain väsynyt ja valmis poistumaan heti kun yksi keskeneräinen asia on tullut päätökseen.

Oikeastaan enää ei edes tunnu miltään, jotenkin vain tuo järkytys lamaannutti tunteetkin. Enemmänkin huvittaa kuinka koskaan edes uskoin tuota miestä ja ihmettelen miksi edes yritin niin kovasti. Mikä minuun meni.

Ap

Vierailija
12/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein narsistin vallassa oleva toivoo että juuri se narsisti kannustaisi itsenäistymään. Ja sitä juuri ei koskaan tule tapahtumaan.

Sun ei tarvi tuntea mitään empatiaa sellaista kohtaan, joka tekee sulle huonon olon. Suuntaa myötätunto itseesi ja lopeta suhde.

Vierailija
13/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varovainen sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa elämä on tunteiden vuoristorataa. Äärimmäisen hyvän ja äärimmäisen huonon olon on tarkoitus nostaa vireystilaasi ja koukuttaa. Oletkin jo huomannut väsyväsi miehen seurassa ja kerrot myös, että olet turra. 

Kohta tunnet itsesi tyhmäksi, säälittäväksi ja ehkä vähän hulluksi. Ellei sinulla jo ole tuollaisia kokemuksia, esim. epätodellisesta olosta, muistin huononemisesta jne.?

Vierailija
14/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos suurimalle osalle ♡ tahdon vain jakaa näitä kokemuksia. En läheisille viitsi, ainakaan vielä.

Joo mä lähden. En ole ollut oma itseni kuukausiin ja se on aika pelottavaa kuinka sitä helposti alkaa elämään muiden elämää.

Jotenkin annoin sen vastuun toiselle enkä ihan itsekkään ymmärrä miksi, miten ja missä vaiheessa koko mun Henkinen olemus ja identiteetti alkoi horjumaan. Mitähän pelkäsin niin kovasti etten halunnut itseäni uskoa.

Mietin kovasti sitä. Yritän miettiä, että mitä mun täytyy oppia koska ei ole ensimmäinen kerta huonossa suhteessa. Vuosia sitten olin jo aiemmin vähän samankaltaisessa suhteessa vaikka tietysti erojakin näistä löytyy paljon.

No kuitenkin niistä huumeista vielä.

Painotan edelleen, etten pidä huumeista ja nykyään vielä vähemmän.

Mies kuitenkin olisi halunnut kokeilla kanssani kaikenlaista. Useat kerrat kertoi niiden hyötyjä ja kuinka mahtavaa se yhdessä olisi jos kovempia kokeiltaisiin. Myöskin hänellå on paljon suhteita joten ei olisi ollut vaikeaa.

En koskaan suostunut eikä mieskään minun aikana ole koskaan muuta kun kukkaa poltellut. Mutta hänellä on kokemuksensa, niin alas en itse tahdo missään nimessä.

Ap

Vierailija
15/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei kannata keskittyä enää yhtään tuohon historiaan vaan katse tulevaisuuteen, johon tuo mies ei kuulu. 

Vierailija
16/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mun edelliseltä suhteelta & voin kertoa että tulee varmaan vaan pahenemaan... Mulla kesti puoli vuotta päästä suhteesta irti & ai että sitä vapauden tunnetta kun vihdoin sain lopetettua sen! 

Vierailija
17/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin varovainen sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa elämä on tunteiden vuoristorataa. Äärimmäisen hyvän ja äärimmäisen huonon olon on tarkoitus nostaa vireystilaasi ja koukuttaa. Oletkin jo huomannut väsyväsi miehen seurassa ja kerrot myös, että olet turra. 

Kohta tunnet itsesi tyhmäksi, säälittäväksi ja ehkä vähän hulluksi. Ellei sinulla jo ole tuollaisia kokemuksia, esim. epätodellisesta olosta, muistin huononemisesta jne.?

No huh, nyt osu ja upposi.

Kyllä nuo kaikki on tulleet tutuiksi viime aikoina. Aivan kaikki. Tunnen jotenkin hyvin vajaaksi itseni, joten ihan jälkeenjääneeksi ja sairaaksi ihmiseksi.

Tosin tiedän, että johtuu suhteesta mutta on ollut myös itsetuhoisia ajatuksia vaikka luulin nykyään olevani melko vahva.

Elämä on ollut vain todellakin ihan hurjaa ja joskus ja pelottavaakin vuoristorataa jonkin aikaa.

Ap

Vierailija
18/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kummaa oikein kertoilet?

Sinähän voit itse valita, jatkatko seurustelua miehen kanssa vai et.

Miksi olet hänen kanssaan, jos se tuottaa vain ahdistusta ja yleistä henkistä pahoinvointia?

Vierailija
19/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa pitäisi hyväskyä toinen sellaisena kuin hän on. Ei kuulosta hyvälle, että olet joku kehitysprojekti jota pitää vähän kouluttaa ja jonka kutenkin pitäisi vähän laihduttaa miehen mielestä. Humala taisi paljastaa hänen todellisen luonteensa. Lopeta suhde ja hae turvaa läheisiltäsi. Hulluksi tulet tuommoisen miehen kanssa. 

Vierailija
20/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea juttuasi mutta laitetaan tähän nyt, että jätä se sika!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän