Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä miten tehdä vähän erilainen joulu?

Vierailija
30.10.2019 |

Haluaisin viettää mieheni ja erään yksinäisen sukulaisen kanssa tunnelmallisen aattoillan, mutta ilman stressiä ja ylikuluneita perinteitä. Miten sinä olet rikkonut kaavoja joulunvietossa? Etsin siis vaihtoehtoja kinkulle, tiptap-renkutuksille ja Jeesukselle.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tosiaan hieman varhain liikkellä joulumietintöjen kanssa, mutta tämä joulu poikkeaa sattuneista syistä kaikista edellisistä. Pidän kuitenkin joulun tunnelmasta enkä haluaisi sitä täysin sivuuttaa.

Ap

Mulle joulu tulee jouluverhoilla ja joulukuusenvalojen luoman pehmeän tunnelman mukana. Ruoat olen jo vuosia tehnyt sen mukaan mitä halutaan syödä; kahtena vuonna ei ole ollut omaa kinkkua ollenkaan vaan ne pari siivua jota ollaan vailla, ollaan saatu kaverin isosta 12 kg:n kinkusta. Itselleni jouluruokana on tärkeä lanttulaatikko ja yleensä ostan pienen rasian sitä koska muut eivät sitä syö. 

Eli jos haluaa rakentaa joulua ruokapöydän ympärille, niin tekee/ostaa niitä herkkuja joita harvemmin tulee syötyä, kattaa kauniisti ja ruokailu voi olla vaikka kynttilänvalossa. Ja kun muistaa että kaupat on nykyään auki joulun, niin ei tarvii pelätä nälkäkuoloa vaan voi ostaa vain tarpeeseen. Ei tarvii sit ressata sitä että paljon menee jätteisiin ruokaa.

- ja unohtaa kauhean suorittamisen paineen mihin usein joulumieli sit jo häviääkin.

Itselle joulu tulee ihan muista jutuista kuin kerran vuodessa kristinuskonsa muistavista kirkon täyttävistä ihmisistä, joululauluista tai kinkusta. Se tulee rentoutuneesta olosta, mukavista ihmisistä ja rauhallisuudesta. Ja niistä joulukuusen kynttilöiden lämpimästä hehkusta. 

Mä toivon että ap:llekin löytyy mukava jouluisa tapa viettää tänä vuonna joulua, on syy erilaiseen jouluun sit mikä vaan <3

Vierailija
22/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalatkaa pääsiäismunia vappunaamarit päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä