Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmistyyppi, jonka erityiskyky on elellä tietämättömänä valintojensa eettisyydestä

Vierailija
30.10.2019 |

Tiedättekö ihmistyypin, johon sopivat esim. seuraavat:

- Hehkuttaa Facebookin kätevyyttä, eikä ole koskaan kuullut mitään kyseenalaista ko. firman eettisyydestä.
- Matkustaa joka vuosi Balille, Venetsiaan tai Macchu Picchulle, eikä ole koskaan huomannut, että siinä voisi olla jotain kyseenalaistettavaa.
- Jouluun kuuluvat valtavat lahjatavaravuoret ja luksus paketointimateriaalit. Roskaa tulee monta jätesäkillistä ja se viedään huolettomasti roskikseen.
- Uuteenvuoteen kuuluvat raketit, joita ostetaan paljon, että saadaan kunnolla savua ja räiskettä. Ikinä ei ole tullut mieleen, että juhla voisi olla juhla ilman niitä.
- Ei koskaan seuraa uutisia eikä tiedä milloin palaa sademetsä tai milloin sota alkaa jossain. Jos avaat keskustelun päivänpolttavista uutisista hänen kanssaan, hän ei oikein osaa keskustella niistä. Jos hän keksii uuden puheenaiheen, hän alkaa puhua jostain tv:n kevyestä viihdeohjelmasta.

Hiio hoi, huoletonta elämää! En ymmärrä miten jotkut voivat elää niin tietämättä ja välittämättä! Vaatii jo omanlaistaan erityisosaamista sekin.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ottanut tavaksi roskata ja kuluttaa luontoa entistä enemmän, jotta se korvaisi muutaman ilmastohessun toiminnan luonnon hyväksi. Ihan siis vitt.uilun vuoksi tätä teen. Esim ennen vein onfelmajätteet asianmukaisesti nyt nakkaan patterit yms. Pienet esineet hakaniemen sillalta itämereen norppien seuraksi ja isommat koneet mm. Pölynomuri vien johonkin joutomaatontille tai nakkaan metsikön (kumpula esim.) Reunaan. Myös lentämistä olen lisännyt, koska itsellä on siihen varaa ja seon hauskaa.

Oletkin itsekäs moukka.

Vierailija
42/48 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ottanut tavaksi roskata ja kuluttaa luontoa entistä enemmän, jotta se korvaisi muutaman ilmastohessun toiminnan luonnon hyväksi. Ihan siis vitt.uilun vuoksi tätä teen. Esim ennen vein onfelmajätteet asianmukaisesti nyt nakkaan patterit yms. Pienet esineet hakaniemen sillalta itämereen norppien seuraksi ja isommat koneet mm. Pölynomuri vien johonkin joutomaatontille tai nakkaan metsikön (kumpula esim.) Reunaan. Myös lentämistä olen lisännyt, koska itsellä on siihen varaa ja seon hauskaa.

Veitkö myös 250 kiloa chilikastiketta metsään vuosaaressa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Vierailija
44/48 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eettisyyttä on niin monenlaista. Ei kukaan voi olla kaikesta tietoinen ja tehdä kaikkia valintoja olematta jonkun muun mielestä väärässä. Itsensä nosteleminen jalustoista korkeimmille on omasta mielestäni epäeettistä puuhaa.

Kerrassaan kätevää. "Mun elämä on tosi eettistä mun omasta mielestä koska eettisyyttähän on niin monenlaista ja jos joku on eri mieltä niin se vaan nostaa itseään jalustalle". Tiivistit oikeastaan hyvin miten ap:n kuvailema tyyppi voisi kuvailla elämäntyylinsä jos osaisi ja kiinnostaisi.

Vierailija
45/48 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa ihmisistä on aivan äärimmäisen itsekeskeisiä ja lyhytnäköisiä eikä heitä kiinnosta pskan vertaa, mitä ympärillä tapahtuu niin kauan kuin asiat eivät koske heitä suoraan. Ihmisten typeryys jaksaa kyllä yllättää ja masentaa kerta toisensa jälkeen. Jotkut vähämielisimmät oikein ylpeilevät sillä omalla 5-vuotiaan itsekeskeisyydellään, "minähän teen just niin kuin MINÄ haluan ja se ei kuulu kenellekään!!!". 

Vierailija
46/48 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Ihan käsittämättömän lapsellista toimintaa (oletettavasti) aikuisilta ihmisiltä. Tämmöisetkin sankarit saavat äänestää. 

Vierailija
47/48 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva ihminen on tuollainen. Yhtä ärsyttäviä ovat nämä joka ismin perässä juoksevat hörhöilevät maailmanparantajat, jotka saavat kiksinsä muiden ihmisten tuomitsemisesta. Pari vuotta kuluu ja on uusi muoti-ismi kehissä.

Onpa surullinen näkökulma sinulla, se siis ettei halua ostaa lapsityövoimalla tuotettua kertakäyttö tavaraa on vain muoti-ilmiö? Itse näkisin että ihmiset ovat yksi kerrallaan heräämässä unestaan ja havahtuu siihen mitä ympärillä on menossa, millainen valhe tämä kapitalistinen koneisto on ja rikos ihmisyydelle. Muoti-ilmiö on minusta sisällöltään erilainen, se pitää sisällään muun muassa ohimenevyyden. Tämä, että me ihmiset haluamme enenevissä määrin alkaa kohtelemaan toisiakin ihmisiä kuin itseämme, vaikka hän asuukin toisella puolella maailmaa eikä fyysisesti tulla kohtaamaan, on jotain niin perustavaa laatua olevaa ihmisyyttä, se mikä tekee meistä ihmisen, että tämä aalto ei ole ohimenevää, tämä tulee kasvamaan. Rakkaus on aina kaikista voimista korkein.

Vierailija
48/48 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa ihmisistä on aivan äärimmäisen itsekeskeisiä ja lyhytnäköisiä eikä heitä kiinnosta pskan vertaa, mitä ympärillä tapahtuu niin kauan kuin asiat eivät koske heitä suoraan. Ihmisten typeryys jaksaa kyllä yllättää ja masentaa kerta toisensa jälkeen. Jotkut vähämielisimmät oikein ylpeilevät sillä omalla 5-vuotiaan itsekeskeisyydellään, "minähän teen just niin kuin MINÄ haluan ja se ei kuulu kenellekään!!!". 

He tekevät niin miten mainokset sanovat, että tulee tehdä. Jatkuvasti alitajuntaamme tykitetään alykello, merkkilaukku, iPhone tms mainoksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan