Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikävä fysioterapeutti

Vierailija
30.10.2019 |

Vaivani eivät parane vaikka kuinka heiluttelen jalkoja sivulle. Viat selässä pysyvät ja polvivaivat.
Ei päästänyt mua fysiatrille.
Kuulin kuinka sanoi eräälle naiselle fysioterapiaryhmässä että " ei sillä ole väliä vaikka tulee kipeäksi" kun tämä nainen valitti tulleensa kipeäksi yhdestä harjoitteesta.
Tyly ja kireä ihminen on tämä ft.
Miten pääsen eroon fysioryhmästä?
Kuinka kauan siinä käydään?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei päästänyt fysiatrille. Senkun varaat ajan, ei sitä joku fyssari päätä.

Vierailija
2/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta, se auttaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole holhouksenalainen, niin senkun lopetat ryhmässä käymisen. Kuinka kauan pakko käydä? Ei kertaakaan. Toki vaivansa kannattaisi hoidattaa, eli mene muualle/toiseen ryhmään.

Vierailija
4/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduta, se auttaa

Ei ole ylipainoa.

Vierailija
5/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole holhouksenalainen, niin senkun lopetat ryhmässä käymisen. Kuinka kauan pakko käydä? Ei kertaakaan. Toki vaivansa kannattaisi hoidattaa, eli mene muualle/toiseen ryhmään.

Voin lopettaa mutta ft räjähtää.

Vannotti mua että pitää sitoutua ryhmään.

Vierailija
6/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivat ei parane liikkumalla, mutta pärjäämistä pitempään voi lisätä, kipuja vähentää. Paikalleen jämähtäminen on pahinta. Mutta pakkohan ei ole osallistua.

Vierailija
7/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei päästänyt fysiatrille. Senkun varaat ajan, ei sitä joku fyssari päätä.

Ei julkisella pääse jos ei päästetä.

Vierailija
8/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei julkisella pääse jos ei päästetä.

Siitä huolimatta sitä ei fysioterapeutti päätä.

Vierailija
9/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei julkisellakaan fysioterapeutti päätä. Oletko nainen vai hiiri?

Vierailija
10/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi jestas sentään. Anna räjähtää. Ei halua kenenkään lopettavan, koska antaisi huonon kuvan hänestä ryhmänvetäjänä. Mitä sä siitä välität?!

Vierailija
11/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi tulla aluksi kipeäksi harjoitteesta, eikä se todellakaan meinaa, ettei sitten enää voisi harjoitella/treenata.

Päin vastoin. jos tulet kipeäksi, se tarkoittaa, että lihkset on heikot ja tarvitsevat lisää rääkkiä. Jos vielä monen kuukauden kuluttuakin tulee aina kipeäksi, voi alkaa miettimään, että harjoitus on väärä. 

Polvet ei pysy kunnossa/kivuttomina, kuin hyvillä lihaksilla ja siihen pitää treenata paljon. Samaten selkä. Ainoa keino pitää se kivuttomana on hankkia niin hyvät lihakset, että ne tukee luisen rakenteen. 

Ihmisten suurin virhe on lopettaa kuntoutus, kun vähän tullaan alkuun kipeäksi. Ei ne lihakset sillä konstin  vahvistu. Ja voimakas lihas on se, joka ihmistä liikuttaa ja pitää nivelet kivuttomina.

Vierailija
12/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitten kun ei lääkärillekään pääse?

Vierailija
13/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduta, se auttaa

Ei ole ylipainoa.

Sitten sulta puuttuu lihasta. Jos selkään sattuu, se johtuu vetelästä torsosta. Sen saa kuntoon rasittavalla liikunnalla eikä makaamalla inisemässä.

Mulla on välilevy lytyssä, mutta mä liikun enkä kitise.

Vierailija
14/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi tulla aluksi kipeäksi harjoitteesta, eikä se todellakaan meinaa, ettei sitten enää voisi harjoitella/treenata.

Päin vastoin. jos tulet kipeäksi, se tarkoittaa, että lihkset on heikot ja tarvitsevat lisää rääkkiä. Jos vielä monen kuukauden kuluttuakin tulee aina kipeäksi, voi alkaa miettimään, että harjoitus on väärä. 

Polvet ei pysy kunnossa/kivuttomina, kuin hyvillä lihaksilla ja siihen pitää treenata paljon. Samaten selkä. Ainoa keino pitää se kivuttomana on hankkia niin hyvät lihakset, että ne tukee luisen rakenteen. 

Ihmisten suurin virhe on lopettaa kuntoutus, kun vähän tullaan alkuun kipeäksi. Ei ne lihakset sillä konstin  vahvistu. Ja voimakas lihas on se, joka ihmistä liikuttaa ja pitää nivelet kivuttomina.

En minä ole tullut kipeäksi vaan se nainen valitti joka on samassa ryhmässä.

Tarkoitan nyt ft:n asennetta joka on vähättelevä.

Vierailija
15/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaivat ei parane liikkumalla, mutta pärjäämistä pitempään voi lisätä, kipuja vähentää. Paikalleen jämähtäminen on pahinta. Mutta pakkohan ei ole osallistua.

Vaivat nimenomaan paranee liikkumalla. 

Mutta aina on näitä, jotka ei viitsi liikkua vaan olettavat, että muiden pitää tehdä asiat heidän eteensä ja itse vain istutaan ja lihotaan ja valitetaan, kun niveliin sattuu.

Pakko ei ole osallistua, mutta turha kuvitella, että vaivat paranee vinkumalla. Tossua vaan toisen eteen ja kuntoutumaan.

Vierailija
16/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitten kun ei lääkärillekään pääse?

Kyllä pääsee. Mutta siihen asti liikut kuin viimeistä päivää. Työterveyslääkärihän sulla on, eikö? Joutilaat usein valittaa, ettei muka pääse kun kunnan terveysasemalle on 1-2 kk jono.

Pyöritä hulavannetta odotellessas. Tutkitusti hävittää viskeraalilaardia ja auttaa selkäkipuihin.

Vierailija
17/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduta, se auttaa

Ei ole ylipainoa.

Sitten sulta puuttuu lihasta. Jos selkään sattuu, se johtuu vetelästä torsosta. Sen saa kuntoon rasittavalla liikunnalla eikä makaamalla inisemässä.

Mulla on välilevy lytyssä, mutta mä liikun enkä kitise.

Liikun päivittäin. Äskettäin olin yli 6 tuntia liikunnan parissa.

Nyt on kyse fysioterapiaryhmästä.

Vierailija
18/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta aina on näitä, jotka ei viitsi liikkua vaan olettavat, että muiden pitää tehdä asiat heidän eteensä ja itse vain istutaan ja lihotaan ja valitetaan, kun niveliin sattuu.

Pakko ei ole osallistua, mutta turha kuvitella, että vaivat paranee vinkumalla. Tossua vaan toisen eteen ja kuntoutumaan.

Olen liikkunut vuosikausia mutta kas kun kaikki vaivat eivät parane sillä.

Vierailija
19/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkävaivojen yleinen aiheuttaja eli välilevyn pullistuma joko paranee itsestään tai ei ollenkaan, liikunta ei paranemista edistä. Oireita se voi toki joissain tapauksissa helpottaa.

Vierailija
20/22 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi jestas sentään. Anna räjähtää. Ei halua kenenkään lopettavan, koska antaisi huonon kuvan hänestä ryhmänvetäjänä. Mitä sä siitä välität?!

No voi jestas sentään! Ei se fyssari räjähdä siitä, että joku lopettaa ryhmässä, eikä sen takia vaadi, että ryhmään sitoudutaan, että jos joku lopettaa, häntä pidetään huonona ohjaajana, vaan sen takia, että ellet sitoudu viemään ohjelmaa läpi, et tule kuntoutumaan. Ei kuntoutuksen ammattilainen ajattele, että se  häneltä on pois, jos joku jättää kuntoutumisen kesken. Mutta se on siltä asiakkaalta pois. 

Ei lääkärikään vaadi asiakasta sitoutumaan esim lääkehoitoon, siksi, että häntä pidettäisiin huonona lääkärinä, jos potilas jättää kuurin kesken, vaan sen takia, että asiakais ei parane, jos lopettaa kesken.