Kengät isosisarukselta seuraavalle?
Olen säästänyt isoveljen kaikki kengät pikkuveljelle. Luin, että kengät olisi hyvä olla jokaiselle henkilökohtaiset, ettei jalat väänny vääriin asentoihin. Harmittaisi kyllä hävittää kaikki kalliit merkkikengät ja hommata toiselle uudet...Meillä kuitenkin aina satsattu laatuun. Miten olette toimineet?
Kommentit (8)
Meillä käytettiin sisätossut, juhlakengät ja kumpparit kierrättäen. Ne joka päivä jalassa olevat tärkeimmät oli jokaisella henk koht ja niiden laatuun panostettiin
Vierailija kirjoitti:
Meillä käytettiin sisätossut, juhlakengät ja kumpparit kierrättäen. Ne joka päivä jalassa olevat tärkeimmät oli jokaisella henk koht ja niiden laatuun panostettiin
Samoin.
Juu kyllä tuo aivan totta on, jokainen tarvitsee arkikengiksi uudet kengät.
Uudet ostettu. Eihän ne edes kestä käytössä seuraavalle, ja pohjat kääntyy käyttäjänsä mukaisesti.
Minä olen tullyt siihen lopputulokseen, että kengillä on loppujen lopuksi aika vähän merkitystä lapsen jalan kehitykseen. Perimä vaikuttaa enemmän. Satsasin lasten kenkiin ja aina ostin uudet ja katsoin että ovat sopivasti taipuisat, mutta silti 2/3 lapsella on kantaluu sisäänpäin kääntynyt ja nykyään (teini-iässä) tukipohjalliset, koska heillä on tästä lihaskipuja jalassa.
Kyllä meillä Kuoma kengät on mennyt kolmella lapsella. Ainakin vielä niin laadukkaita, että on onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tullyt siihen lopputulokseen, että kengillä on loppujen lopuksi aika vähän merkitystä lapsen jalan kehitykseen. Perimä vaikuttaa enemmän. Satsasin lasten kenkiin ja aina ostin uudet ja katsoin että ovat sopivasti taipuisat, mutta silti 2/3 lapsella on kantaluu sisäänpäin kääntynyt ja nykyään (teini-iässä) tukipohjalliset, koska heillä on tästä lihaskipuja jalassa.
Et voi tietää olisiko lasten tilanne vielä pahempi, jos he olisivat käyttäneet muiden vanhoja kenkiä.
Olen kyllä pienten lasten kengät kierrättänyt kahdella lapsella, kun käyttöikä on niin pieni. Joitain kenkiä isosisarus ehti pitää muutaman kuukauden, yksikin kesä kaikki keväällä ostetut kengät oli heinäkuuhun mennessä pieniä kun jalka kasvoikin harppauksin. Vähän omaa silmää käyttänyt mitkä kannattaa kierrättää enää. Kouluikään mennessä isosisaruksen jalan kasvu hidastui jolloin samat kengät saattoi mennä pitkäänkin, en enää kierrättänyt.