Iäkkäät vanhemmat repivät yhä ukkosella kaikki johdot irti,eivät uskalla vastata puhelimeen eivätkä keittää kahvia
Hyvä että uskaltavat hengittää kunnes myrsky ohi.
Kommentit (41)
Pallosalamien pelko.
pallosalamat olivat juttu puulla lämmitettävien tulisijojen aikaan.
Meillä kerran osu salama talon kattoon ja rikkaimuri meni päälle,vaikkei siinä ollu edes töpseli seinässä kiinni.
Näin suojaat kotisi ja sähkölaitteet ukkosella https://share.google/63ARMNVWyOWnEtngg
Noin pitääkin toimia
Ukkosella kannattaa irrottaa sähkölaitteiden johdot pistorasioista, koska salamanisku voi aiheuttaa ylijännitepiikkejä, jotka voivat vahingoittaa tai jopa rikkoa laitteita. Vaikka taloissa on ylijännitesuojia, ne eivät aina riitä suojaamaan kaikkea elektroniikkaa. Tämä koskee erityisesti haja-asutusalueita, joissa sähköverkko on usein ilmajohtoja, jotka ovat alttiimpia salamaniskuille.
Ihania. :) Kaupungissa vai maalla. Onko maadoitukset kunnossa ja ukkosenjohdattimet.
Ja lehti messuaa kuinka apokalytinen sää raivoaa? Pieni ukkosen poikanen, sadetta kesti vain viisi minuuttia.
Fiksuja, toisin kuin lapsensa.
Jos juttu edes pitää paikkaansa, koska täällä on jotain todella kummallisia, vikapäisiä vanhempien ihmisten vihaajia ja heille naureskelijoita.
Vaan vanhuus se niillekin koittaa, toivottavasti yksinäinen ja kipeä😇
T. Vanhusten lapsi
Minäkin olen nänhyt, miten ukkonen rikkoo sähkölaitteita ja polttaa talon. Kyllä se mieleen jää ja siksi haluaa ennalta ehkäistä, ettei tarvii enää sitä nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Ja lehti messuaa kuinka apokalytinen sää raivoaa? Pieni ukkosen poikanen, sadetta kesti vain viisi minuuttia.
APOKALYPTINEN.
Hirveää, millainen se maailmanlopun sää on, jos tämä oli sitä?
Kummallista uskoa olevansa turvassa kerrostalossa.
Mulla on edelleen talon katolla, korkeimmalla kohdalla, antenni. Kyllä irroitan televisiot ukkosella ja kun lähden yön yli kotoa.
Sammutan myös porakaivon pumpun kun olen reissussa. Vesivahinko on huomattavasti pienempi 50l painesäiliöllisellä vettä kuin jos pumppu pumppaa kaivosta lisää muutamankin päivän.
50-vuotias olen.
Mikä ukkospanikoija tänne nyt oikein on pesiytynyt jatkuvine aloituksineen?
Meidän lankapuhelimen töpseli "räjähti" päreiksi aikanaan kun oli unohtunut seinään kiinni ukkosella.
Täällä mökillä on ilmajohdot ja viimeksi meni läppärinlaturi ( 50€) kun oli pistorasiassa kiinni, Keittiössä välähti ja laturi sökö. Otetaan kaikki laturit irti joka yöksi, ihan varmuuden vuoksi. Jääkaappi ja pakastin+ lämminvesiboileri on aina päällä. Siellä missä on maajohdot, riski on paljon pienempi
Ap on tyhmä ja ylimielinen. Noin pitääkin toimia ukkosella että töpselit pois, ei ole naurun asia jos sähkölaitteet hajoavat tai tulee jopa tulipalo.
ei tuossa ole mitään nauramista, kaverin talo kärähti kun salama löi, maalla asuivat.
Mun modeemi kärähti virtapiikkiin ja ihan kaupunkialueella asun.
ja AP, sustakin tulee vanha, eikä vara venettä kaada
Mitä se sinua häiritsee? Anna heidän touhuta!
Niin, ja mitä sitten?