Mitä teillä lapsilla on pikkupakkasella päällä, jos päällimmäiseksi tulee kuitenkin vielä kurahousut?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
En ole lapsi itse, mutta omalla lapsellani on näillä keleillä välikausihousut ja toppatakki juurikin kuristen takia.
No heh heh, teidän lapsilla olisi pitänyt olla!
Mutta siis eli joo, paksumpi takki ja ohuemmat housut. Kuulostaa järkevältä. Ei siis mene paksun takin kanssa liian tiiviiksi kurahousuja yläosan kanssa?
Kevyesti topattu kurahaalari. Ei tarvitse kurahousuja. Vaihtohaalarina on toppahaalari, jos ei ole märkää.
Meillä kerroapukeudutaan. Eli villaa välikerrokseen.
Olen päiväkodissa töissä ja meillä ulkoillaan aika paljon, niinkuin lähes jokaisessa päiväkodissa. Nyt on jo pakkasta joten omasta mielestäni välikausivaatteet eivät pidä kylmää tarpeeksi. Itse pidän omilla lapsillani jo toppavaatteita, estää heitä tulemasta kipeäksi niin helposti kun eivät vilustu ja palele ulkona. Monesti olen huomannut että pienen vilustuminen jälkeen joku pöpö pääsee valloilleen.
Ei meidän lapsilla ole ollut kurahousuja koskaan. Eikä niitä kurahanskoja.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meidän lapsella ne on pakolliset varusteet päiväkodissa ja nyt vielä eskarissa samat säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Olen päiväkodissa töissä ja meillä ulkoillaan aika paljon, niinkuin lähes jokaisessa päiväkodissa. Nyt on jo pakkasta joten omasta mielestäni välikausivaatteet eivät pidä kylmää tarpeeksi. Itse pidän omilla lapsillani jo toppavaatteita, estää heitä tulemasta kipeäksi niin helposti kun eivät vilustu ja palele ulkona. Monesti olen huomannut että pienen vilustuminen jälkeen joku pöpö pääsee valloilleen.
Huomioitteko te muussa pukeutumisessa sitä, tuleeko kurikset vai ei, eli laitatteko vähemmän alle silloin, kun kurikset puetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meidän lapsella ne on pakolliset varusteet päiväkodissa ja nyt vielä eskarissa samat säännöt.
Kiva kuulla, että muillakin on... luulin, että meillä on ainoa kivikautinen esikoulu. Edeltävänä vuonna oli modernissa päiväkodissa, jossa riitti, että on keliin sopivat vaatteet. Ei ollut tarkkoja sääntöjä jostain kuravaatteista. Tuntui vähän tylsältä, että esikoulussa sitten palattiin kivikaudelle. Tarkat ohjeet kuravaatteiden käytöstä ja käytännössä syyskaudella ennemmin sääntö kuin poikkeus, että ulkoilussa ollaan kumisaappaissa, kurahousuissa ja kurarukkasissa.
Jos on liikkuva ja aktiivinen lapsi, silloin laittaisin välivaatetta ja vk-vaatteet, en vielä toppaa, koska se kurahousukin vähän lämmittää.
Pidä sinä kurahousua jalassasi ympäri vuoden ettei tuo kurahousuhulluus pääse periytymään.
Yksinpuhelu kurahousuista jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan varmaan joo.
Vierailija kirjoitti:
Pidä sinä kurahousua jalassasi ympäri vuoden ettei tuo kurahousuhulluus pääse periytymään.
Jesarilla vyötärön ympäri kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan varmaan joo.
??? Kyllä meidän esikoululaisella (esikoulu päiväkodin yhteydessä) on samat käytännöt kuin päiväkodin puolella, eli kuravaatteet pitää olla Ei niitä pakkasella laiteta, mutta jos on nollan kieppeillä, niin silloin kyllä ovat laittaneet.
En ole lapsi itse, mutta omalla lapsellani on näillä keleillä välikausihousut ja toppatakki juurikin kuristen takia.