Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin tänään AMK-valintakokeessa

Vierailija
29.10.2019 |

Ennen koko koetta kysyttiin isän ja äidin sosioekonomista taustaa. Käytettiin todella termejä isä ja äiti. Nämä olivat kuulemma hakijan taustatietoja. Itse olen hakija, joka ei ole ollut vuosiin yhteyksissä huoltajiinsa tai biologisiin vanhempiinsa. Tämän piti olla minulle uusi alku. Määrittävätkö nuo nyt koko loppuelämääni ja joka tilanteessa? En ole alaikäinen. Tuskin kukaan siellä salissa oli. Mitä tehdään vanhempien tiedoilla? Jos isä on alkoholiongelmainen juoppo niin et ole kelpo opiskelija, et voi olla erilainen. Vai? Ei anneta edes mahdollisuutta. Ymmärrän hyvin, jos joku romahtaa. Eivät nämä ole helppoja asioita. Minä melkein kuolin. En voinut enää perääntyä. Enkä edes halunnut. Mutta täytyykö koko loppuelämäni olla taistelua? Mitä minun täytyy tehdä, että saisin mahdollisuuden näyttää mitä minä olen?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista.

Olen itse 46 v. ja aloitin 2 vuotta sitten AMK-opinnot.

Miten mun vanhempien, joista toinen on kuollutkin jo 10 vuotta sitten, vaikuttaa yhtään mihinkään tai kertoo minusta?

Ehkä oma ja mieheni sosioekonominen asema kertoisi jo enemmän tässä elämän vaiheessa.

Sosioekonominen asema usein periytyy ja vaikuttaa lapsiin usein vielä aikuisiälläkin. Eli voi pitää todennäköisenä, että se kertoo jotakin sinusta.

Ja tällaisilla kyselyllä pääsykoevaiheessa vain kasvatetaan niitä mahdollisesti lisää kun saadaan osa hämmenymään, ellei peräti rivien välistä ymmärtämään, että hakija on väärässä paikassa.   

Vierailija
22/22 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän