Kertokaa nyt joku saako sinihomejuustoa syödä kun on raskaana?
Kommentit (22)
Öööö....miksi ei saisi?? Itse kun odotin niin söin ihan kaikkea mitä mieli teki. Kaksi tervettä lasta. Ja itsekkin olen vielä elossa.
Ei ihme, että nykyään on erilaisia terveysongelmia, kun on paljon ruokarajoitteita raskausaikana. Siinähän se vastustuskyky kehittyy... Samalla tavalla kuin lapsilla, jotka työntävät sormet multaan ja tunkevat hiekkaa suuhun. Itse olen välttynyt ruokamyrkytyksiltä sun muilta, vaikka syön päiväysvanhoja ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Öööö....miksi ei saisi?? Itse kun odotin niin söin ihan kaikkea mitä mieli teki. Kaksi tervettä lasta. Ja itsekkin olen vielä elossa.
Ilmeisesti lapset ei ole viime vuosilta?
Eka vastaaja.
Juu ei. Lapset on siltä ajalta kun ne hoidettiin ja kasvatettiin ilman vauvafoorumeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka vastaaja.
Mitä se tähän syömiseen vaikuttaa miltä vuosilta ne lapset on? Onko se homejuusto nykyään vaarallista mutta ennen muinoin ei. En ole tuo jolle vastasit mutta mua kiinnostaa.
sinihomejuusto suositellaan nauttimaan raskauden aikana kuplivan kuumaksi kuumennettuna
Suomessa juustot, mukaan lukien tuorejuustot, ovat pastöroituja ja näin ollen turvallisia odottaville äideille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka vastaaja.Mitä se tähän syömiseen vaikuttaa miltä vuosilta ne lapset on? Onko se homejuusto nykyään vaarallista mutta ennen muinoin ei. En ole tuo jolle vastasit mutta mua kiinnostaa.
Tätä ihmettelen minäkin...
Just eilen selailin THL:ln sivuilta, että ei suositella käytettäväksi raskauden aikana muuten kuin 70'c asti kuumennettuna, vaikka olisikin pastöroidusta maidosta tehty. Avaat sen sinisen linkin niin saat listan auki.
https://thl.fi/fi/web/elintavat-ja-ravitsemus/ravitsemus/suomalaisten-r…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka vastaaja.Mitä se tähän syömiseen vaikuttaa miltä vuosilta ne lapset on? Onko se homejuusto nykyään vaarallista mutta ennen muinoin ei. En ole tuo jolle vastasit mutta mua kiinnostaa.
No näköjään on vaarallista nykyään kun siitä ihan erikseen kysellään.
Vierailija kirjoitti:
Joutuuko vankilaan jos syö vai selviääkö sakoilla?
AV-tuomioistuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan kun raskaus meni kesken tai sikiö kuoli kohtuun oli se "Jumalan tahto" tai "joskus vain käy näin, ei tiedetä miksi". Nykyään tiedetään että se on se listeria. Sitä voi yrittää välttää noudattamalla virallisia suosituksia, eli homejuustoa vain kuumennettuna.
No, siinä on listerian riski ja listeria saattaa aiheuttaa keskenmenon. Kuumennettuna ok. Valion pehmeissä juustoissa ei tosin ole todettu listeriaa tosi pitkään aikaan, eli aurassa riski on varmaankin aika pieni.
Ihan oman riskinsietokyvyn mukaan. Aura on aika turvallinen, mutta aina on pieni listeriariski. Itselläni hermot eivät kestäneet, joten jätin väliin. Lyhyt aika lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan kun raskaus meni kesken tai sikiö kuoli kohtuun oli se "Jumalan tahto" tai "joskus vain käy näin, ei tiedetä miksi". Nykyään tiedetään että se on se listeria. Sitä voi yrittää välttää noudattamalla virallisia suosituksia, eli homejuustoa vain kuumennettuna.
Tirsk.. googlaa huviksesi missä kaikessa sitä listeriaa voi olla 🤣
"Jumalan tahto" vuonna 2000 ja 2003 ei vielä onneksi ylittänyt tervettä maalaisjärkeä 😘
Minä söin kaikkea, en ensin tiennyt pitkään aikaan olevani raskaana. Sain kuitenkin sen äitiyspakkauksen vaikka olin myöhässä. Niin lapsi on aina ollut terve ja lapsenlapsia on jo kolme. En ole koskaan polttanut, enkä ole koskaan juonut. Join paljon kahvia myös toisen raskauden aikana. Silloin ei ollut noita ruokarajoitusjuttuja. Piti elää terveesti , liikkua ja levätä jos väsyttää. Muistan että kissan kakkaan ei saanut koskea.Kesällä juotiin kartanon lehmien maitoa, tinkimaitoa, kuten aina kesällä. Sitä sai hakea tankista itse lypsyn jälkeen, se oli jäähdytetty. Juustot ja muut maitotuotteet tuli meijeristä, lappuun piti kirjottaa mitä haluaa, samalla kun hakivat maidon, toivat niitä tilalle. Olimme siis sukua. Asuimme Helsingissä.
Joutuuko vankilaan jos syö vai selviääkö sakoilla?