Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheellinen: mikä tilanne kotona näin arki-iltana?

Vierailija
29.10.2019 |

Aloitan:
Mies ja lapset tutustuvat olkkarissa yhdessä uuteen konsolipeliin. Itse olen ruokalevolla jäätävän väsymyksen takia, todennäköisesti migreeni iskemässä oireiden perusteella. Ruoka laitettu ja syöty, tiskit ja pyykit vielä odottaa. Huomisen eväät, lapsen tarharepun pakkaaminen ja isomman läksyt myös tälle illalle työn alla. Joudun lasten nukkumaanmenon jälkeen tekemään muutamia rästitöitä vielä. Tänään ei ulkoilla eikä urheilla.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin just isommalle lapselle Katto-Kassista. Mies on kaiketi menossa lukemaan pienemmälle. Mä annan kohta koiralle ruuan ja käytän sitä ulkona, ja pitääpä muuten hakea pyykit samalla.

Vierailija
22/37 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on töissä ja itse makoilein vain sängyssä ja katselen telkkaria. Lapset (2v ja 3v) meni sänkyihin puolisen tuntia sitten ja nyt nukkuvat jo. Alkuilta meni ulkoillessa ja leipoessa. Nyt on mukavan rauhallista ja täytyisi iltapalaa väkertää itselle ja miehelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pidettiin hampparipäivä enkä tehnyt ruokaa. Tiskikone täytetty ja kohta päälle. Juuri hioin verannan toisen oven maalausta varten, pyykkikone kohta valmis ja pääsen ripustamaan.

Kaksi kolmesta lapsesta syö iltapalaa. Läksyt tarkastin ennen kuin aloin ovea hiomaan. Esikoinen viimeistelee läksyjään. Niitä ei tarvitse tarkastaa, huolehtii aina kaikki itse tarkasti ja läksyt sujuu.

Ennen nukkumaanmenoa muistutan vielä nuorempia hammaspyykistä ja tarkastan, että ulkovaatteet paikoillaan aamua varten.

Varmaan pääsen ennen kymppiä nukkumaan tänään. Uusi päivä starttaa viideltä ja kuudelta herätän lapset aamuhommiin sekä lähden itse töihin.

Olen eronnut lasten isästä ja huolehdin kaikki itse. Lapsille jaan vaihtelevasti kotitöitä.

Vierailija
24/37 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkuu, mies rentoutuu sohvalla ja itse rentoudun lukemalla uutiset yms tärkeät jutut. Meillä puhelimet kaivetaan esiin lasten nukahdettua.

Vierailija
25/37 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tultiin tunti sitten kotiin, iltapalat ja pesut, sänkyyn. Sitten esikoinen muistaa ettei ole tehnyt vielä läksyjä niin tehtiin ne- yhdessä, silmät ristissä. Nyt on sen verran hiljaista että molemmat taisi nukahtaa jo.

Kämppä on kuin ydinpommin jäljiltä, mutta en jaksa siivota, tänäänkään. Pitäisi vielä itse jaksaa käydä suihkussa, tehdä huomisen eväät, ruokkia koira, katsoa lasten reput ja huomiset vaatteet valmiiksi (mikäköhän hemmetin sää huomenna taas vaihteeksi on)?

Sit ehkä pääsis itsekkin nukkumaan.

T. Kuolemanväsynyt yh

Virtuaalihalaus sulle. Ihailen jokaista, joka tästä hullunmyllystä selviää yksin.

Vierailija
26/37 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tultiin tunti sitten kotiin, iltapalat ja pesut, sänkyyn. Sitten esikoinen muistaa ettei ole tehnyt vielä läksyjä niin tehtiin ne- yhdessä, silmät ristissä. Nyt on sen verran hiljaista että molemmat taisi nukahtaa jo.

Kämppä on kuin ydinpommin jäljiltä, mutta en jaksa siivota, tänäänkään. Pitäisi vielä itse jaksaa käydä suihkussa, tehdä huomisen eväät, ruokkia koira, katsoa lasten reput ja huomiset vaatteet valmiiksi (mikäköhän hemmetin sää huomenna taas vaihteeksi on)?

Sit ehkä pääsis itsekkin nukkumaan.

T. Kuolemanväsynyt yh

Virtuaalihalaus sulle. Ihailen jokaista, joka tästä hullunmyllystä selviää yksin.

Kiitos

Vierailija
27/37 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäntä kävi muutama tunti sitten kaverinsa kanssa syömässä päivällä uunissa tekemääni broilerifilettä, mustapippurikermaista jasmiiniriisiä ja hunajaporkkanoita ja lähtivät hakemaan ilmaisia rakennustarvikkeita 40km päästä.

Esikoinen nukahti puolisen tuntia sitten iltapesujen jälkeen viereen sohvalle, jonkinsortin 4v mörköpelko meneillään, kun ei tohdi jäädä yksin nukkumaan. Päivä mennyt siivouksen parissa, lapsella vasta perjantaina päivähoitoon meno.

Itse katson vielä Huvila&Huussi:a ja odotan että 911 alkaa..näkee sen tsunamijakson, mitä mainostavat. Vauva pyörii mahassa vähän väliä, rv 33+0 tänään. Meinasin vielä vaihtaa akvaarioon veden tälle illalle ja odotella miestä kotiin ja tehdä meille iltapalaa.

Vierailija
28/37 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan laitoin puolisen tuntia sitten nukkumaan ja esikoinen leikkii leluillansa, kohta varmaan mekin mennään nukkumaan niin jaksaa aamulla heräillä hoitoon 😊

Vierailija
29/37 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla käynnin jälkeen katsotaan miehen kanssa mastercheffiä. Lukiolainen tekee leffa-arvostelua koneella ja yläkoululainen puuhaa jotain omia juttujaan.

Vierailija
30/37 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja nuorin teini olivat fillaroimassa 15 km metsäpolkuja otsalamppujen kanssa ja tullessaan pääsivät kuumaan saunaan. Nyt mies on jo sängyssä lueskelemassa, yksi teini on iltapalalla, toinen menossa saunaan ja kolmas juuri tulossa saunasta. Minä kävin jo saunassa ja istun pyyhe päällä kuivattelemassa hiuksiani. Laitan kohta vielä pyykit kuivumaan, syön iltapalaa ja lähden nukkumaan. Oli oikein kiva ilta.

Vierailija
31/37 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen nukahti vähän aikaa sitten, mies potee flunssaa olkkarissa ja minä imetän vauvaa makkarissa. Serkut oli illan kylässä, niin melskettä riitti. Tilattiin pizzat päivälliseksi, kun eilisen jämistä ei olisi kaikille riittänyt.

Vierailija
32/37 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vauvan juuri nukkumaan, jäin somettamaan sängylle hetkeksi omaan rauhaan. Mies tekee esikoiselle iltapesuja ja nukuttaa hänet. Mua väsyttää jo nyt niin paljon että mietin miten jaksan mennä pesemään hampaat kun tekee mieli jo nukahtaa.

Vierailija
33/37 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen viesteihin sohvalla, huomasin että unohdin laittaa pesukoneen aiemmin pyörimään ja mietin kehtaako vielä. Keittiö pitäisi vielä iltapalan jäljiltä siivota ja viikata pyykkejä kaappeihin. Lapset unilla ja huomisen vaatteet valmiina. Haluaisin lukea vielä kirjaa, toisaalta haluaisin aikaisin nukkumaan. Eli pohdin mitä seuraavaksi. Olohuone ei kovin sotkuinen, taapero levitteli vaipat lattialle ennen nukkumaanmenoaan mutta ne on nopsaan siivottu.

Vierailija
34/37 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin äsken treeneistä, kävin suihkussa ja nyt imetän vauvaa. Mies laittoi 5v,:n nukkumaan ja lukee kai kirjaa. Ennen treenejä ruokin isommat lapset ja leikin 5v:n kanssa, esikoinen oli kaverin kanssa ulkona. Menen vielä hetkeksi lukemaan esikoiselle, sitten katsotaan miehen kanssa yhtä sarjaa ja syön jäätelöä.

Vierailija
35/37 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kävin lapsen kanssa labrassa. Sen jälkeen hoidin asioita netissä, sitten menin nukkumaan iltapäiväksi kun olin nukkunut yöllä jotenkin huonosti. Sitten tein ruuan. Olin taas koneella jonkin aikaa, ja kävin kaupassa. Sen jälkeen olen katsonut telkkaria ja ollut samalla koneella. Lapset meni juuri nukkumaan, samoin mies.

Vierailija
36/37 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ihana, tavallinen ilta täällä! Mies haki lapset aikaisin hoidosta ja minä tein pidemmän työpäivän. En ehtinyt päivälliselle perheen kanssa, mutta ei haitannut. Lapset ulkoilivat ruuan jälkeen ja minä ja mies joimme kahvia ja juttelimme sohvalla. Saunoimme koko perhe ja sitten yhteinen iltapala. Lapset menivät nukkumaan jo kolmisen tuntia sitten. Katsoimme yhdessä ohjelmaa tallennuksesta. Nyt mies nukkuu jo ja itse katson Ensi treffit alttarilla. Kohta nukkumaan.

Vierailija
37/37 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vei kuopuksen treeneihinsä ja kävi treenien aikaan tekemässä jotain työhommia. Keskimmäisellä ei poikkeuksellisesti ollut omaa harrastustaan tänään, joten on ollut kotona ja jutellut facetimessa kaveteidensa kanssa. Esikoinen tuli kasin maissa kotiin töistä. Mä kävin pienellä lenkillä ja siivoilin. Nyt lapset ovat huoneissaan. Kuopus nukkuu, muutkin ihan kohta. Mies on tohkeissaan saatuaan tietää loppuvuoden bonuksensa ja puuhailee vielä jotain. Mä käy just kohta nukkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi