Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan oikeasti työllistynyt TE-toimiston avulla?

Vierailija
29.10.2019 |

En ole koskaan kuullut kenenkään työttömänä olleen työllistyneen TE-toimiston avulla . Mietin, onko niistä työttömälle henkiölle yhtään mitään hyötyä? Kaikenlaista pakollista näennäiskoulutusta ja ilmaisen työn tekemistä (heidän yhteistyökumppaneilleen) kyllä tarjotaan - tai suorastaan pakotetaan siihen - mutta niistä hyötyvät vain heidän yhteistyökumppaninsa ja ne, joille työttömät ovat bisnes. Onko tällä palstalla ketään, joka kokee saaneensa oikeasti apua/hyötyä te-toimiston "palveluista"?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömille tulisi maksaa saunalisää, ainakin jos käy lauantaina saunassa

Vierailija
22/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osallistuin TE-keskuksen kautta FEC-koulutukseen ja työllistyin vakituiseksi harjoittelupaikkaani. Omalla kurssillani oli useampiakin, jotka saivat paikan omissa harjoittelu/yhteistyöyrityksissään koulutusjakaon päätyttyä.

Ilmeisesti näissä FECeissä on keskimäärin paremmat mahdollisuudet työllistyä, kuin mitä muuten tuon TE-keskuksen kautta tuppaa olemaan.

Ei TE-keskus järjestänyt työvoimakoulutuksia eikä mitään muutakaan työnhakijoille.

Vierailija
24/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain työkkärin kurssille. Kurssiin kuului työharjoittelu. Kurssin järjestäjä järjesti harjoittelupaikan. Harjoittelun jälkeen työllistyin harjoittelupaikkaani ja olen ollut siellä nyt 17v vakkarina.

Vierailija
25/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein. Lisäksi henkilökunta on ystävällistä ja auttavaista. Nytkin löysin työn te-toimiston kautta. Sopiva koulutukseeni nähden.

Vierailija
26/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä kävin siellä tapaamassa psykologia, jonka kanssa mietittiin esteitä mun työllistymiselle. Usko itse oli aika pahasti mennyt vuoden työttömyyden jälkeen. Keskustelut auttoi siinä, että pystyin kirjoittamaan parempia hakemuksia, joista yksi sitten tärppäsikin. Oon käynyt sitä kautta myös add tutkimuksissa, hyvä palvelu.

Tää tosin tulikin ihan viime tinkaan kun sain juuri osoituksen hyväksikäyttökurssille, jossa meidän korkeakoulutettujen olisi pitänyt ideoida yritysten hyväksi uusia visioita saamatta itse siitä mitään vastineeksi. Oon vieläkin näin kolmen vuoden jälkeen siitä aika järkyttynyt. En tiedä mitä olisin ko kurssilla suostunut tekemään.

Näistä samankaltaisista hyväksikäyttökursseista olen kyllä kuullut monia tarinoita. Työtöntä riistetään,  pakotetaan johonkin ihan höpöhommaan millä ei ole mitään tekoa oman alan töiden kanssa, päiväpalkkana yhden tunnin p*skan tuntipalkan alittava määrä, pakko mennä tai saat karenssia, hähähä. Työtön kyykkyyn!

Vierailija
28/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistyin. Työnantaja oli saanut numeroni TE-toimistolta ja soitti olenko kiinnostunut. Parin päivän päästä aloitin kokoaikatyön.

Vierailija
29/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina työkkäriä haukutaan, mutta itse olen työllistynyt sen kautta. Varmasti sataa alapeukkuja, mutta sain työpaikkani typ:in kautta. Olin pitkäaikaistyötön ja paniikkihäiriöinen. Omaohjaajani hankki minulle harjoittelupaikan ja kävi kanssani allekirjoittamassa paperit. Työllistyin harjoittelun jälkeen ensin sijaiseksi ja sitten vakituiseksi. Pian tulee 10 vuotta täyteen.

Millaiseen työhön? Vastaako koulutustasi? Itselläni on myös paniikki/ahdistushäiriö, nykyään ei kyllä ole kohtauksia enää. Olen maisteri mutta osa-aikatyössä, johon ei vaadita tutkintoa. TE-toimistosta ei ole apua ollut, toisaalta ei ole käynyt siellä juttelemassa suunnitelmistani.

Minulla on ammattikoulututkinto ja työ vastaa koulutustani. Ikävää kuulla, että et ole saanut apua työkkäristä. Itse sain sitä kautta (ammatinvalintapsykologin kautta) aikoinaan lähetteen psykiatrian poliklinikalle ja sain apua paniikkihäiriöön ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Mutta minä kävin työvoiman palvelukeskuksessa, jossa sai muutenkin yksilöllisempää apua kuin tavallisessa työkkärissä. 

Vierailija
30/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä melkein työllistyin TE-tomiston työtarjouksen kautta. Se oli ihan koulutustani vastaava, oman alan työ, lyhyen matkan päässä, mielenkiintoinen työ ja vielä olisi ollut hyvä palkkaus ja hyvät työskentelyolosuhteetkin. En kuitenkaan saanut sitä työtä, kun työnantajalla ei ollut asiakkaiden osalta käynnissä tai lähiaikoina tiedossakaan ainuttakaan sellaista projektia, jossa minun osaamiselleni olisi ollut käyttöä.

Vierailija
31/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä melkein työllistyin TE-tomiston työtarjouksen kautta. Se oli ihan koulutustani vastaava, oman alan työ, lyhyen matkan päässä, mielenkiintoinen työ ja vielä olisi ollut hyvä palkkaus ja hyvät työskentelyolosuhteetkin. En kuitenkaan saanut sitä työtä, kun työnantajalla ei ollut asiakkaiden osalta käynnissä tai lähiaikoina tiedossakaan ainuttakaan sellaista projektia, jossa minun osaamiselleni olisi ollut käyttöä.

Siis voiko tulla työtarjous työstä jota ei ole??? Mitä ihmettä?

Vierailija
32/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä kävin siellä tapaamassa psykologia, jonka kanssa mietittiin esteitä mun työllistymiselle. Usko itse oli aika pahasti mennyt vuoden työttömyyden jälkeen. Keskustelut auttoi siinä, että pystyin kirjoittamaan parempia hakemuksia, joista yksi sitten tärppäsikin. Oon käynyt sitä kautta myös add tutkimuksissa, hyvä palvelu.

Tää tosin tulikin ihan viime tinkaan kun sain juuri osoituksen hyväksikäyttökurssille, jossa meidän korkeakoulutettujen olisi pitänyt ideoida yritysten hyväksi uusia visioita saamatta itse siitä mitään vastineeksi. Oon vieläkin näin kolmen vuoden jälkeen siitä aika järkyttynyt. En tiedä mitä olisin ko kurssilla suostunut tekemään.

Näistä samankaltaisista hyväksikäyttökursseista olen kyllä kuullut monia tarinoita. Työtöntä riistetään,  pakotetaan johonkin ihan höpöhommaan millä ei ole mitään tekoa oman alan töiden kanssa, päiväpalkkana yhden tunnin p*skan tuntipalkan alittava määrä, pakko mennä tai saat karenssia, hähähä. Työtön kyykkyyn!

Joskus oon aikanaan itsekin osallistunut sellaselle kattoon räkimiskurssille muiden, ohjaajan mukaan "syrjäytyneiden nuorten" kanssa, jota meistä kukaan ei tosin tainnut olla. Se nyt tavallaan meni CV:tä vääntäessä, vaikutettiin sitten tilastoissa enemmän aktiivisilta. Tuo taas, että pitäisi ihan vaan sen työttömän statuksen vuoksi tuottaa innovaatioita firmoille, jotta he voi sitten tehdä sillä rahaa... Ei huhhuh. Siinä mennään jo ihan toiselle levelille.

Vierailija
33/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis voiko tulla työtarjous työstä jota ei ole??? Mitä ihmettä?

Työnantaja voi ilmoittaa, että työpaikkaa ei laiteta te-palvelut.fi -sivuille, vaan sopiville hakijoille laitetaan työtarjous. Te-toimisto valitsee työttömistä 5-10 sopivaa, työnantaja katsoo esittelty ja kertoo, kenelle laitetaan tarjous. Sitten kun tekee hakemuksen/ottaa yhteyttä, saa kutsun haastatteluun. Ja jos ei hae, työnantaja ilmoittaa sen työkkäriin.

Olen saanut oman työpaikkani näin, tarjous tuli 2 päivää työttömyyden alkamisesta ja viikon kuluttua olin töissä. Palkka TESsin mukaisesti vähän yli 3200 e/kk, joten kyse ei ole edes matalapalkka-alasta.

Vierailija
34/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija[
</p>

<p>Joskus oon aikanaan itsekin osallistunut sellaselle kattoon räkimiskurssille muiden, ohjaajan mukaan "syrjäytyneiden nuorten" kanssa, jota meistä kukaan ei tosin tainnut olla. Se nyt tavallaan meni CV:tä vääntäessä, vaikutettiin sitten tilastoissa enemmän aktiivisilta. Tuo taas, että pitäisi ihan vaan sen työttömän statuksen vuoksi tuottaa innovaatioita firmoille, jotta he voi sitten tehdä sillä rahaa... Ei huhhuh. Siinä mennään jo ihan toiselle levelille.[/quote kirjoitti:

Tämä! Eihän mikään firma enää palkkaa  "oikeasti" työntekijöitä, jos kerran työkkärin kautta niitä saa ilmaiseksi, vieläpä korkeakoulutettuja!

Vierailija
35/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, hiljattain. Tuli vanha kunnon työtarjous, vuokrafirman kautta Postille jouluapulaiseksi piti hakea. No, sain työn, päätähuimaavaa palkkaa tiedossa seuraaville 1,5 kk:lle.

Vierailija
36/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, hiljattain. Tuli vanha kunnon työtarjous, vuokrafirman kautta Postille jouluapulaiseksi piti hakea. No, sain työn, päätähuimaavaa palkkaa tiedossa seuraaville 1,5 kk:lle.

Onneksi olkoon!

Vierailija
37/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten minulle soitettiin eräästä yrityksestä, että saivat tietoni TE-toimistolta ja haluaisivat haastatella minua erääseen tehtävään johon olisin taustani puolesta sopinutkin. En kyllä saanut silloin ko. paikkaa eli haastattelivat muitakin, mutta kuitenkin.

Vierailija
38/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle (45 v, opistotason koulutus, pitkä ja monipuolinen työkokemus) tuli aikanaan työkkäristä "työtarjous": Academic Work haki asiakkaalleen  "yliopistosta vasta valmistunutta tai pian valmistuvassa olevaa, nuorta, innokasta henkilöä" tehtävään x.

AW:sta vastasivat, että välittävät nimensä mukaisesti vain akateemisesti koulutettuja, nuoria ihmisiä. Ihmettelivät itsekin, miksi työkkäri oli kääntynyt puoleeni työtarjouksella :)