Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan oikeasti työllistynyt TE-toimiston avulla?

Vierailija
29.10.2019 |

En ole koskaan kuullut kenenkään työttömänä olleen työllistyneen TE-toimiston avulla . Mietin, onko niistä työttömälle henkiölle yhtään mitään hyötyä? Kaikenlaista pakollista näennäiskoulutusta ja ilmaisen työn tekemistä (heidän yhteistyökumppaneilleen) kyllä tarjotaan - tai suorastaan pakotetaan siihen - mutta niistä hyötyvät vain heidän yhteistyökumppaninsa ja ne, joille työttömät ovat bisnes. Onko tällä palstalla ketään, joka kokee saaneensa oikeasti apua/hyötyä te-toimiston "palveluista"?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Vierailija
2/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nykyisen työpaikkani, vakituisen sellaisen, työvoimatoimiston avulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin psrikin työpaikkaa ja yhdem peräti hyödyllisen kurssin työvoimatoimiston kautta.

Tosin se oli 1990- luvulla, mutta kuitenkin.

Vierailija
4/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kautta löytyi vaimolle lopulta vakituinen työpaikka muutaman vuoden vuokratöissä olon jälkeen. Ja se vuokratyökin tuli TE-toimiston cv-kurssin ansiosta, siellä tehty cv ehti olla netissä vain pari tuntia ennen kuin puhelin soi. Eli kyllä.

Vierailija
5/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina työkkäriä haukutaan, mutta itse olen työllistynyt sen kautta. Varmasti sataa alapeukkuja, mutta sain työpaikkani typ:in kautta. Olin pitkäaikaistyötön ja paniikkihäiriöinen. Omaohjaajani hankki minulle harjoittelupaikan ja kävi kanssani allekirjoittamassa paperit. Työllistyin harjoittelun jälkeen ensin sijaiseksi ja sitten vakituiseksi. Pian tulee 10 vuotta täyteen.

Vierailija
6/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuen avulla työllistyin.

Pääsin töihin kunnalle hommiin, jossa matala palkka, tutkinto ei pakollinen, mutta on eduksi. Mulla oli kokemusta alalta (työkokeilut.. Näistä ei ole hyötyä työllistymisen osalta) sekä se tutkinto joka oli eduksi. En kelvannut töihin kunnes minusta sai palkkatukea (kunta säästää näin). Nyt teen samaa pienipalkkaista hommaa pätkänä. Kunnalla ei ole varaa ottaa vakinaisia työntekijöitä, pätkätkin ovat päivistä muutamiin kuukausiin.

Vierailija
7/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

-27v

Vierailija
8/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Tarjosiko siis työkkäri teille sitä työpaikkaa, vai löysittekö sen omin päin mol.fi -sivulta?

Vierailija
9/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan miun tuntemistani ihmisistä kukaan. Itse ovat hakeneet ja lopulta saaneet työpaikan.

Vierailija
10/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin työkkärin kautta työllistymiskurssille jota kautta pääsin opiskelemaan uudelle alalle johon oli vaikea päästä, ja koulun harjoittelusta pääsin heti töihin.

Vierailija
11/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Sain vakituisen paikan firmasta joka hakee työntekijöitä vain työkkärin "pöydän alta". Eli pyytävät työkkäristä listan sopivista hakijoista ja ottavat sitten heihin yhteyttä.

Tämän takia kannattaa antaa te-toimistolle lupa tietojen luovutukseen.

Vierailija
12/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina työkkäriä haukutaan, mutta itse olen työllistynyt sen kautta. Varmasti sataa alapeukkuja, mutta sain työpaikkani typ:in kautta. Olin pitkäaikaistyötön ja paniikkihäiriöinen. Omaohjaajani hankki minulle harjoittelupaikan ja kävi kanssani allekirjoittamassa paperit. Työllistyin harjoittelun jälkeen ensin sijaiseksi ja sitten vakituiseksi. Pian tulee 10 vuotta täyteen.

Millaiseen työhön? Vastaako koulutustasi? Itselläni on myös paniikki/ahdistushäiriö, nykyään ei kyllä ole kohtauksia enää. Olen maisteri mutta osa-aikatyössä, johon ei vaadita tutkintoa. TE-toimistosta ei ole apua ollut, toisaalta ei ole käynyt siellä juttelemassa suunnitelmistani.

Vierailija
13/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Tarjosiko siis työkkäri teille sitä työpaikkaa, vai löysittekö sen omin päin mol.fi -sivulta?

Yhtä tarjosi, toisen löysin ilmoitusten joukosta.

Kurssi oli toinen tarina.

Pääsin armeijasta keskelle 90- luvun lamaa.

Hallitus oli luvannut puolittaa työttömyyden, joten siviilissä odotti osoitus kurssille, eli ilmaistyövoimaksi todella yksinkertaiseen tehtävään.

Voisi verrata siihen, että valmistunut ja pari vuotta huoltoliikkeessä työskennellyt automekaanikko määrättäisiin renkaanvaihtokurssille rengasliikkeeseen, vaihtamaan renkaita puoleksi vuodeksi.

Löysin kurssitarjonnasta oikeasti ammattitaitoani laajentavan kurssin ja kovan vänkäyksen jälkeen pääsin sille.

Vierailija
14/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kävin siellä tapaamassa psykologia, jonka kanssa mietittiin esteitä mun työllistymiselle. Usko itse oli aika pahasti mennyt vuoden työttömyyden jälkeen. Keskustelut auttoi siinä, että pystyin kirjoittamaan parempia hakemuksia, joista yksi sitten tärppäsikin. Oon käynyt sitä kautta myös add tutkimuksissa, hyvä palvelu.

Tää tosin tulikin ihan viime tinkaan kun sain juuri osoituksen hyväksikäyttökurssille, jossa meidän korkeakoulutettujen olisi pitänyt ideoida yritysten hyväksi uusia visioita saamatta itse siitä mitään vastineeksi. Oon vieläkin näin kolmen vuoden jälkeen siitä aika järkyttynyt. En tiedä mitä olisin ko kurssilla suostunut tekemään.

Vierailija
15/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä. Tosin tapahtui 90-luvun loppupuolella, mutta sillä tiellä olen edelleen. Työkkärin kautta pääsin harjoittelupaikkaan, jonne sitten työllistyin.

Vierailija
16/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin TE-keskuksen kautta FEC-koulutukseen ja työllistyin vakituiseksi harjoittelupaikkaani. Omalla kurssillani oli useampiakin, jotka saivat paikan omissa harjoittelu/yhteistyöyrityksissään koulutusjakaon päätyttyä.

Ilmeisesti näissä FECeissä on keskimäärin paremmat mahdollisuudet työllistyä, kuin mitä muuten tuon TE-keskuksen kautta tuppaa olemaan.

17/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
18/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tunnen. Ja kävi vielä niin että ku ilmottautu työttömäks työnhakijaks niin paikkaa (vuokrapaikkaa tosin) tarjottiin 20min päästä.

Vierailija
19/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa. Lähihoitajan ammatti, töitä on aina. Siivoustyötä teen myös mielelläni, Kokin ammatti, keikkatyötä ihan pirusti.

Vierailija
20/38 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minutkin esiteltiin ei-haussa olevaan paikkaan ja siinä työssä olen enkä muualle halua.