Mitä jos ei jaksakaan lapsen kanssa?
Mitä apua ja tukea voi oikeasti saada? Jos siis ongelma on ihan vaim väsymys ja uupumus. Ei tarvitse neuvoja kasvatukseen koska tietää mitä pitäisi tehdä. Tarvitsee vain energiaa jaksaa. Lapsi on tavallinen lapsi eli ei vikaa hänessä. Mies on yrittäjä ja aina töissä. Sukulaiset ei auta lapsen kanssa.
Kommentit (51)
Minulla on aikuiset lapset jo, mutta ihmettelen tätä nykyvanhempien systeemiä, missä mukaudutaan lapsen rytmiin täysillä ja uppoudutaan lapsentahtiseen elämään. Oli helpompaa aikoinaan kun lapsi sopeutui vanhempien elämään ja rytmiin. Lapsi ei täyttänyt joka hetkeä päivässä.. Yhtäkaikki kasvoi fiksuja ja koulutettuja aikuisia heistäkin.
Palkattu hoitaja kerran viikossa ja siivooja kerran viikossa ja valmisruoka on laastareita jotka auttaa sen tunnin. Tarvisin varmaan jotain perusteellisempaa apua. Ja siis mies ei ole rikas vaan tavallinen yrittäjä joka pystyy elättämään perheen mutta ylimääräistä ei jää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aikuiset lapset jo, mutta ihmettelen tätä nykyvanhempien systeemiä, missä mukaudutaan lapsen rytmiin täysillä ja uppoudutaan lapsentahtiseen elämään. Oli helpompaa aikoinaan kun lapsi sopeutui vanhempien elämään ja rytmiin. Lapsi ei täyttänyt joka hetkeä päivässä.. Yhtäkaikki kasvoi fiksuja ja koulutettuja aikuisia heistäkin.
Sinun vqnhemmuutesi ei täyttäisi nykypäivän kriteerejä.
Vie päiväkotiin 20h/viikko niin saat nukkua. Illoiksi käske miehen palkata apua jos on kerran kokoajan töissä.
Muutama ehdotus. Lähde töihin. Lähde lomalle yksin. Itse olin äärettömän väsynyt, kun lapsi oli alle vuoden ikäinen. Menin töihin. Aikuinen ihminen tarvitsee aikuiskontakteja.
Vierailija kirjoitti:
Vie päiväkotiin 20h/viikko niin saat nukkua. Illoiksi käske miehen palkata apua jos on kerran kokoajan töissä.
Jos vien niin menetänkö kotihoidon tuen ja kuntalisän? Ap
Vierailija kirjoitti:
Niinpä teki. Enää et voi elää niin. Vaatimukset on aivan toiset ja joudut selittämään ja perustelemaan milloin kenellekin kaiken mitä et tee juuri suositusten mukaan. Isovanhempia ja sukua ei saa rasittaa. Sehän oli ennen itsestäänselvyys kuinka mummo hoitaa ja täti auttaa.
Ap hae lapselle hoitopaikka päiväkodista tai pph. Saat itse nukuttua ja lapsi pääsee varhaiskasvatuksenpiiriin.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi? Meillä päin oli lapsiparkki (4h) johon sai viedä lapsen korkeintaan 4 tunniksi muutaman euron maksua vastaan. Eväät piti olla mukana. Toinen oli SRK:n kerho kolme tuntia kahdesti viikossa, siellä lapsi oli muistaakseni 2 ja 3 -vuotiaana.
Tuo seurakunnan aamupäiväkerho (sitten kun lapsi on vähän vanhempi) on oikeasti hyvä idea, jos ap. kuuluu kirkkoon. Se on sopiva tuntimäärä pikkulapselle, jota vanhempi hoitaa kotona. Lapsi saa pieninä erinä kokemusta ryhmässä olemisesta ja vanhempi saa aikaa levätä ja hoitaa omia asioitaan.
Minä ja sisarukseni olimme lapsena srk:n aamupäiväkerhossa, ja silloinkin se oli 2 päivänä viikossa ja muutama tunti per päivä. Eikä siellä mitään hihhulimeininkiä ollut vaan hyvin maltillisesti kerrottiin Jumalasta ja ohjattiin kristinuskon etiikan mukaiseen käyttäytymiseen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vien niin menetänkö kotihoidon tuen ja kuntalisän? Ap
Menetät.
Faith kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi? Meillä päin oli lapsiparkki (4h) johon sai viedä lapsen korkeintaan 4 tunniksi muutaman euron maksua vastaan. Eväät piti olla mukana. Toinen oli SRK:n kerho kolme tuntia kahdesti viikossa, siellä lapsi oli muistaakseni 2 ja 3 -vuotiaana.
Tuo seurakunnan aamupäiväkerho (sitten kun lapsi on vähän vanhempi) on oikeasti hyvä idea, jos ap. kuuluu kirkkoon. Se on sopiva tuntimäärä pikkulapselle, jota vanhempi hoitaa kotona. Lapsi saa pieninä erinä kokemusta ryhmässä olemisesta ja vanhempi saa aikaa levätä ja hoitaa omia asioitaan.
Minä ja sisarukseni olimme lapsena srk:n aamupäiväkerhossa, ja silloinkin se oli 2 päivänä viikossa ja muutama tunti per päivä. Eikä siellä mitään hihhulimeininkiä ollut vaan hyvin maltillisesti kerrottiin Jumalasta ja ohjattiin kristinuskon etiikan mukaiseen käyttäytymiseen.
Siellä on kolmen vuoden ikäraja. Ap:n lapsi on vuoden.
Vierailija kirjoitti:
No miksi sinä et palkkaa apua. Lastenhoitoa, ruokapalvelua, siivousta.
Kuuluisa number 11.
Tarvitset aikuiskontakteja selvästi. Pelkästään lapsen kanssa seurustelu koko pitkän päivän saa kenet tahansa uupumaan ( jos mieskin koko päivän poissa).
Mikäli se mies ei nyt voi auttaa, eikä näemmä edes tahdo, niin lapsi päiväkotiin ja ap kotiin nukkumaan. parin kolmen kuukauden päästä sitten töihin.
Missäpäin asut? Helsingissä on Puistotäti- toimintaa eikä maksa paljon. Mun kuopus aloitti siellä 1- vuotiaana, pari tuntia ulkoilua kolme kertaa viikossa.
Et menetä mitään tukia, siitä sitten jatkaa srk:n kerhoon kun on tarpeeksi vanha.
Miten hitossa sä ap väsyt yhden mukulan kotiäitinä? Nyt laita ittes ruotuun! Tai eroa ha jätä penska iskälle, jos oikeesti noin vaikeaa.
Ensiapuna kuitenkin suosittelen että menet viikonlopuksi hotelliin ja mies hoitaa lapsen. Mies raivatkoon jonkun viikonlopun vapaaksi töistä.
Sitten ala etsiä sopivaa hoitajaa ja palkkaa vaikka kahdeksi päiväksi viikossa. Kyllä se vähitellen auttaa, vaikka.tuntuu laastarilta.
Yhteys lasuun? Voi kertoa ettei jaksa enää.
Vierailija kirjoitti:
Yhteys lasuun? Voi kertoa ettei jaksa enää.
Et viitsis.
Vierailija kirjoitti:
Miten hitossa sä ap väsyt yhden mukulan kotiäitinä? Nyt laita ittes ruotuun! Tai eroa ha jätä penska iskälle, jos oikeesti noin vaikeaa.
Vauva isälle joka ei ole koskaan kotona. Siinäpä vasta idea.
Olen välillä palkannutkin. Silti jaksamiseni vain vähenee. Ap