Anoppi taitaa käydä salaa meillä kun ollaan töissä
Vähän siistitään sieltä täältä, makuuhuoneen laatikoita ja kaappeja on availtu yms muuta pientä.
Juttelin miehelle ja hän on kyllä antanut asunnon avaimen äidilleen. Mutta eihän äiti voi käydä täällä päivällä, sanoo hän.
Onko kenellekään tuttua
Kommentit (36)
Miksi ei voisi? Mikä miehesi mielestä sen estää?
Ei se käy. Sä kuvittelet. Miksi kävisi jos mieheskään ei ole kotona? Voihan se käydä siellä silloin kun miehes on kotona sitä moikkaamassa.
Meille eilen anoppi pyyhälsi miehen antamalla avaimella sisään ennakkovaroittamatta. Että vitutti. Miestäkin häiritsi kun ei ollut ylläriovenavaukseen varautunut ja oli oven auetessa ilkosillaan. Mikä siinä on että miehet jakavat kotiavainta äideilleen siltä varalta jos oma häviää ja eivät kehtaa pyytää takaisin kun äidit keksineet ottaa sen käyttöönsä yllärivisiitein?
Avain pois anopilta! On kokemusta. Ero tuli.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vastaava epäilys ja mieheltä salaa laitoin eteiseen kameran. Mies kävi kotona ruokatunnilla eikä suinkaan anopin kanssa.
Mitä ne teki?
En kyllä hyväksyisi että mies antaa avaimen äidilleen. Ero tulisi.
Mies antoi avaimen äidilleen lomamatkan ajaksi. Äiti kävi kastelemassa kukkia yms mutta eipä ole antanut avainta takaisin
Tehkää ansa anopille.
Karhunrauta tai joku automaattihirttokone.
Meille ei tullut mieleenkään antaa avainta ulkopuolisille. Tosin lapsille avain on terassilla numerolukolla suojatussa kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Meille ei tullut mieleenkään antaa avainta ulkopuolisille. Tosin lapsille avain on terassilla numerolukolla suojatussa kaapissa.
Ei anoppi ole ulkopuolinen. Se on miehesi äiti ja lastesi mummi.
Mulla ainakin on avaimet kaikkien lasteni asuntoon ihan varmuuden vuoksi. Ja lapsilla tietysti on kotiavaimensa tallella myös.
Kaikista helpoin ja halvin tapa on varmistaa sillä että laitat pienen läpinäkyvän teipin palan oven alareunan ja karmen välille.
Katso onko teippi pysynyt siinä.
Edellyttää tietysti ettei miehesi käy asunnossa sillä välillä tai jää sinne jälkeesi. Tai sitten kerrot teippijutusta miehellesi ja hän voi tarkistaa asian tullessaa
Vierailija kirjoitti:
En kyllä hyväksyisi että mies antaa avaimen äidilleen. Ero tulisi.
Kyllä meidän avaimet ovat apella ja anopilla. Mutta he osaavat käyttäytyä niiden kanssa.
Kulunut provoaihe. Keksi jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin on avaimet kaikkien lasteni asuntoon ihan varmuuden vuoksi. Ja lapsilla tietysti on kotiavaimensa tallella myös.
Kyllä, myös anoppi on ulkopuolinen, koska ei asu samassa taloudessa.
Ei kuulu meidänkään perheeseen anoppi eikä äitini. Miksi niitä avaimia pitää muille jakaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi h lvetti 🤮
On tuttua! Saat varmaan pelkkiä provo-huuteluita aloitukseesi, mutta kyllä näitä rajattomia ihmisiä on.
Meillä anoppi teki tuota aina silloin kun lähdettiin viikonlopuksi mun kauempana asuville vanhemmille, kavereille tai lomareissuun. Oltiin esimerkiksi jätetty aamupala-astiat tiskipöydälle, josta ne oli siirretty tiskialtaaseen ja jotain muita tämän kaltaisia pieniä asioita tapahtui. Kerran huomasin, kun aurinko paistoi kirjahyllyyn, että hyllyn reunalta oli vedetty sormella pölyä, oikeasti!
Mieshän piti mua ihan höpönä, kunnes kerran kunnon Neiti Etsivänä laitoin pieniä huomaamattomia teipinpaloja jää-, kuiva-aine-, roskis- ja vessankaapin oveen ja työpöydän laatikkoon. Kaikista noista keittiönkaapeista ja vessasta oli teipit irti kun tultiin kotiin. Työpöydässä oli kiinni.
Anoppi tiesi missä meidän vara-avain on ja kun sitten asiaa kysyttiin, myönsi heti käyvänsä meillä. Ja oli ihan hämmästynyt, että tottakai hän käy talovahtina! Joo, ihan kiva, mutta ikinä ei ollut mitään puhetta ja sopimusta tällaisesta! Kerran kysyi, tarvitseeko kukkia kastella, ja sanoin että ei. Mulla ei ole mitään mitä tarvitsisi kastella useammin kuin kerran viikossa.
Loukkaantui tuosta "kiinni jäämisestä" niin, että loppui ne meillä käynnit, tosin avainkin laitettiin toiseen paikkaan. Oli kyllä tosi inha ajatus, että oli käynyt tutkailemassa meidän kaappeja ja oleillut asunnossa kun ei itse siellä oltu ja vielä salaa kertomatta. Omien sanojen mukaan kävi vain tarkistamassa ettei meiltä jäänyt roskista tai pilaantuvaa ruokaa kaappiin...
Tyttärellä ei ole avainta meille eikä meillä heille ja niin tulee olemaan jatkossakin. Mikään muu ei kävisi edes mielessä.
Kun olin sinkku, oltiin sovittu että klo 14 tulee äiti ja sukulaisia kahville.
Olin touhuissa alasti yhden kaverin kanssa, kello oli 13, kun ovi kello soi, ajattelin että joku naapuri tms. Kunnes alkaa oveen avain rapisemaan ja puetaan nopeesti jotain päälle.
Koitan oven raossa puoli alasti, että äiti veisi koiran kuselle, muttei ymmärtänyt yskää ja rynni sisään.
""Hyhhyh täällä voisi tuulettaa""
Kaveri lähti kiireellä ja minä tukka sekaisin ja nolona lähden koiraa käyttämään.
Silloin lähti avain äidiltä.
Minulla oli vastaava epäilys ja mieheltä salaa laitoin eteiseen kameran. Mies kävi kotona ruokatunnilla eikä suinkaan anopin kanssa.