Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isät!! Kertokaa miten isänpäivänä teitä parhaiten muistettu

Ap
29.10.2019 |

Kyselen miehiltä joilla jälkikasvua parhaista isänpäivistään.
Onko jotain suosikki lahjaa ollut tai sellaista toiveissa? Oletteko puuhanneet perheen kanssa isänpäivänä jotakin mitä suositella? Onko teillä perheessänne jotain isänpäiväperinteitä (esim. kakkukahvit vuoteeseen, lasten antamat piirustukset tms)?
Mitä toivotte tai puolestaan ette toivo isänpäivältä?

Kommentit (125)

Vierailija
101/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhah. Luin itse otsikon ja meinasin tulla vastaamaan että vähän omaa aikaa, mutta en tiedä uskallanko?

Miksi te noin torppaatte miesten halun olla hetken aikaa yksin? Ei sen tarvitsisi olla edes isänpäivänä. Minulle sopisi jos vaimo sanoisi että hänen lahjansa minulle on että menevät ensiviikoksi anoppilaan ja saisin itse istua viikonlopun pieruverkkarit ja kylpytakki päällä, pelata ehkä konsolilla, katsoa telkkaria ja lämmittää saunan ilman että joku on koko ajan huutamassa isiä tai valittamassa lasten turhan päiväisista asioista .

Rakastan perhettäni aivan hel*etisti, mutta silti välillä tulee olo että pakki leviää jos en saa olla vähän rauhassa.

Suon mielelläni puolisolleni omaa aikaa (kunhan saan sitä itsekin), mutta oman ajan haluaminen juuri isänpäivänä on kyllä sellainen haistakaa paska suoraan lasten kasvoille, etten omalta ukoltani sitä sietäisi.

Vierailija
102/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on Fingerpori-fani ja ostin hänelle isänpäivälahjaksi Fingerpori-joulukalenterin ja liput kyseiseen leffaan. Heitänkö nämä nyt roskiin turhana krääsänä? Lapset ovat jo aikuisia ja tulevat silloin syömään.

Et tietenkään, jos kerran miehesi tuollaisia haluaa. Voi tsiisus teidän jorinoita.

Isienpäivä pitäisi viettää isien ehdoilla. Jos he haluavat fingerporikalentereita ja leffalippuja, niin sitten heille sellaisia. Jos he taas haluavat feidata koko päivän niin sitten sitä feidausta. Kysykää miehiltänne mitä he haluaa ja tehkää sitten sen mukaan, niin ei täällä tarvi kysellä muiden isukkien toiveita, kun kumminkaan ne vastaukset ei näytä kelpaavan.

Miksi ihmeessä nainen kysyisi mieheltään mitä haluaa isänpäivälahjaksi? Eihän mies ole naisen isä. Naisella on oma isä, jota muistaa. Lapset keksivät itse miten haluavat isää muistaa, se on lapsilähtöistä. Äiti sitten auttaa ja on mukana hommassa.

Jos lapset eivät tajua kysyä isältä mitä haluaa, vaan haluaa ostaa isälle kahvikupin koska iskä tykkää kahvista, iskän kanssa mennään uimahalliin koska iskä tykkää uida. Ajatus tärkein? Eikä niin että iskä sanoo lapsille mitä haluaa.

Todella nöyryyttävää isänpäivänä kun lapset haluavat muistaa rakasta isäänsä, todeta lahjatoiveeksi että lapset ulos talosta.

Omaa aikaa saa olla ja pitääkin vaatia jos sitä tarvitsee , mutta onko isänpäivä siihen? Ei. Lisäksi oman ajan vähyys on _puolisojen_ välinen ratkaistava ongelma, ei isän ja lasten.. Joten jätä isän ja lasten välisestä juhlasta teidän parisuhdeongelmat pois.

Eipä se vaimokaan ole miehensä äiti, mutta joka vuosi täällä itketään äitienpäivää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahhah. Luin itse otsikon ja meinasin tulla vastaamaan että vähän omaa aikaa, mutta en tiedä uskallanko?

Miksi te noin torppaatte miesten halun olla hetken aikaa yksin? Ei sen tarvitsisi olla edes isänpäivänä. Minulle sopisi jos vaimo sanoisi että hänen lahjansa minulle on että menevät ensiviikoksi anoppilaan ja saisin itse istua viikonlopun pieruverkkarit ja kylpytakki päällä, pelata ehkä konsolilla, katsoa telkkaria ja lämmittää saunan ilman että joku on koko ajan huutamassa isiä tai valittamassa lasten turhan päiväisista asioista .

Rakastan perhettäni aivan hel*etisti, mutta silti välillä tulee olo että pakki leviää jos en saa olla vähän rauhassa.

Suon mielelläni puolisolleni omaa aikaa (kunhan saan sitä itsekin), mutta oman ajan haluaminen juuri isänpäivänä on kyllä sellainen haistakaa paska suoraan lasten kasvoille, etten omalta ukoltani sitä sietäisi.

Luitko edes tuota lainaamaasi viestiä? Siinähän sanotaan ettei sen tarvitse olla edes isänpäivä vaan esim. puolisi lupaa vievänsä lapset anoppilaan seuraavaksi viikonlopuksi, vai käsitinkö jotain väärin? Täällä tuntuu vaan olevan sellainen mentaliteetti, että jos ei halua olla vaimon ja lasten kanssa 24/7 niin on jostain lapsenr* iskaajasta seuraava.

Vierailija
104/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ihania isiä täällä: "Tänään on isänpäivä. Suksikaa akka ja mukulat v*tt**n".

Täällä on helpompi olla rehellinen. En minäkään vaimolleni ja lapsilleni sanoisi haluavani heistä vapaata vaikka tottahan se on. En minä ketään halua loukata.

Pidän pari pitkän viikonlopun mittaista vale-työmatkaa vuodessa vain että saisin olla joskus rauhassa. Ja ennen kuin joku tulee tänne huutelemaan niin en käytä niitä vieraissa juoksemiseen vaan ihan hotellissa löhöilyyn, syömiseen, leffojen katseluun ja netissä surffailuun.

Vaimolleni en ole tästä mitään sanonut koska joskus kun olen ehdottanut erillistä tekemistä niin vastaanotto on ollut samanlaista kuin teillä täällä.

Hyi helv. Toivottavasti vaimo viettää samanlaisia valetyömatkoja ja antaa jonkun miehen livauttaa samalla reissulla. Olet kuvottava!

Mitähän kuvottavaa tuossa on? Itse en oikein ymmärrä vaikka nainen olenkin. Meillä nuo omat vapaat tosin pidetään ihan läpinäkyvästi, mutta tajuan että se ei kaikissa perheissä ole mahdollista juuri tuollaisten "Haluat omaa aikaa joten olet kuvottava k* sipää"-ihmisten takia. Itse tulisin hulluksi jos elämä koostuisi vain työ-perhe-oravanpyörästä.

Liittyisiköhän tuohon valehteluun? Jos mieheni jäisi kiinni tuollaisesta, ero olisi fakta. Mistä kaikesta muusta olisikaan valehdellut ja mitä kaikkea olisikaan tosiasiassa näillä reissuilla touhunnut. Tasapuolisuudesta puhumattakaan.

Ilmeisesti tuon miehen on pakko valehdella tai ei saa omaa aikaa.

Ilmeisesti sillä on just sunlainen pirttihirmu vaimona joka ei anna miehen hetkeäkään olla yksin koska miettii koko ajan mitä muutta siellä hotellihuoneessa tehdään.

Niinkö? Mistä tiedät onko minulla miestä? Kyse on puhtaasta itsekkyydestä ja toisen hyväksikäytöstä tuossa tapauksessa. Itselle suodaan etuja mitä toiselta pimitetään.

Anteeksi, mutta luulin että tämä oli isänpäivä-ketju. Miksi siis keskustelisimme äitien lomista?

Kyllä minä suon vaimolleni vapaata kun hän sitä tahtoo. Käy muunmuassa tyttöjen hemmottelu-reissuilla ja vastaavilla ja itse olen silloin lasten kanssa kotona. En vain nyt oikein tajua miksi se olisi hyväksikäyttöä jos itsekin haluan silloin tällöin pari päivää perhevapaata aikaa? Onneksi omalla vaimolla on erilainen asenne ja hänelle on helppo puhua.

Mutta minun on helppo ymmärtää miksi jotkut valehtelevat puolisoilleen vaikka eivät tekisi mitään pahaa. Olette elävä esimerkki niistä syistä.

Siskoni mies "joutuu jäämään ylitöihin", jos haluaa viettää aikaa rauhassa itsekseen. Siellä se miesparka sitten istuu toimistolla, syö roskaruokaa ja katsoo läppäriltä jotain sarjaa.

Sopii hyvin aktiviteetiksi lihavalle sialle.

Ei ole lihava eikä sika. Kas kun se roskaruokakin on miehelle harvinaista herkkua.

Vielä.

Hampurilaisateria viikon-parin välein lihottaakin tosiaan ihan varmasti. Minusta on järkyttävää, ettei puoliso anna omaa aikaa ilman valkoisia valheita.

Viikon-parin välein? What a 🐷

Vierailija
105/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele että näiden naisten puolisot haluavat lahjaksi vain aikaa erossa heistä. 

Vierailija
106/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso pyytänyt myös perheestä lepovapaata isänpäivänä. Ketjun lukemisen olen kokenut positiivisena, perheessämme ei miehestä siis vikaa vaan toive yleinen ja harmiton miehillä

Vierailija
107/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tullut edes mieleen tuo mutta ajattelin että tänä vuonna mies saa lahjan lisäksi "äijä-viikonlopun" ja mennään lasten kanssa keskenään mökille.

Olen itse saanut mieheltä omaa aikaa mutten ole oikeasti koskaan tajunnut antaa sitä hänelle.

Vierailija
108/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin annan miehelleni omaa aikaa, lähden maurin kanssa viettämään hotelliviikonloppua.

Vierailija
109/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni piirsi riippumatossa tyytyväissenä köllöttävän Muumi-Papan ja tekstin

Onnea maailman parhaalle isälle.

Piirustus on "man caven" seinällä.

Vierailija
110/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaraa on eli ei sukkia, tohveleita, kravatteja tai porakoneita.

Joku tekeminen on mun mieleen.

Viime vuonna sain laulutunteja, oli ihan hauska kokemus, en siis juurikaan osaa laulaa paitsi suihkussa.

Tänä vuonna aikuinen tytär varovasti kyseli mielipidettä drag-queenin tekemästä jalkahoidosta, Alppilassa on kuulemma joku tämmönen tapahtuma pyhäinpäivänä. Sanoin, että ilman muuta suostun, en oo ennen moista kokenutkaan.

Vierailija
111/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla ollut samaa että mies veljensä/kaveriensa kanssa vertailee isänpäivän jälkeen miten isänpäivät menneet? Tullut vertailusta paineita tehdä superpäivä miehelle siitäkin huolimatta että mies sanonut että oma aika riittäisi

Vierailija
112/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä kejusta. Sanon lapsille, että voivat heittää tekemänsä kortit ja lahjat roskiin, ne eivät isiä kiinnosta. Kuten ei lastenkaan seura.

Vierailija
113/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin annan miehelleni omaa aikaa, lähden maurin kanssa viettämään hotelliviikonloppua.

Tämä. Mies vieläpä maksaa sen, koska minulla ei ole sukuloimispaikkoja joihin mennä.

Vierailija
114/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi kyselee isänpäivän jälkeen pojaltaan isänpäiväkuulumisia ja kertoilee vertailuna toisen lapsensa perheelle joten tulee turhaa stressiä

Vierailija
115/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten kysytte toivomuksia jos ette halua kuulla vastauksia. Suurin osahan täällä on nimenomaan omaa aikaa toivonut ja sitä toivoisin itsekin. Noita rumia krakoja ja epäkeskoja savikulhoja on jo kaapit täynnä. 

Ja toki saman suon vaimollenikin silloin tällöin ihan pyytämättä, mutta tuo ei vain toimi toisinpäin vaan hän tuntuu loukkaantuvan verisesti jos en haluaisi viettää kaikkea vapaa-aikaani perheen kanssa.

Viime vuonnakin ainoat omat aikani olivat kolme viikon mittaista työmatkaa ja niistäkin kuulin russutusta.

Ei se, että tarvitsee välillä omaakin tilaa, tarkoita sitä ettei rakastaisi perhettään. 

Minä olen lukuisia kertoja ollut jopa viikonkin poissa kotoa lasten kanssa, joko äitini luona tai viikonloppuja ystävien luona. Mies on saanut sitä kuuluisaa omaa aikaa yllin kyllin, ja lisäksi ilman rutinoita työmatkansa. Eipä ole vuorostaan minulle suonut aikaa ilman perhettä, aina vaatinut mukaansa anoppilaan. Yhtenä kesänä olin töissä, kun appi vuokrasi viikoksi työpaikkansa mökin, ja ajatus oli että minä olen mukana perjantaista maanantaiaamuun ja mies lasten ja vanhempiensa kanssa seuraavaan perjantaihin. Tulivat kotiin jo keskiviikkona. Oli ollut tylsää... minä sain omaa aikaa maanantai-illan, koska tiistaina olin aamusta iltaan töissä.

Eli tämä oman ajan saaminen ei ole ollenkaan sukupuoliriippuvainen asia. En minä ns vapaata ole koskaan halunnut äitienpäivänä tai isänpäivänä, mutta edes joskus.

Vierailija
116/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten kysytte toivomuksia jos ette halua kuulla vastauksia. Suurin osahan täällä on nimenomaan omaa aikaa toivonut ja sitä toivoisin itsekin. Noita rumia krakoja ja epäkeskoja savikulhoja on jo kaapit täynnä. 

Ja toki saman suon vaimollenikin silloin tällöin ihan pyytämättä, mutta tuo ei vain toimi toisinpäin vaan hän tuntuu loukkaantuvan verisesti jos en haluaisi viettää kaikkea vapaa-aikaani perheen kanssa.

Viime vuonnakin ainoat omat aikani olivat kolme viikon mittaista työmatkaa ja niistäkin kuulin russutusta.

Ei se, että tarvitsee välillä omaakin tilaa, tarkoita sitä ettei rakastaisi perhettään. 

En tosin itse kysynyt, mutta enpä olisi arvannut vastaukseksi sitä, että isä haluaa olla isänpäivänä ilman perhettään. Ne epäkeskot savikulhot ovat lastesi sinulle rakkaudella tekemiä, ehkä vielä jonakin päivänä osaat arvostaa sitä.

Vierailija
117/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ovat sanoneet, että on ok toivoa omaa aikaa. Mutta isänpäivälahjana se on vaan järjetön, vaikka se toteutuisi viikon päästä.. Sovi sen vaimosi kanssa, että joskus ajankohtana x saat vapaan päivän tai viikonlopun ja toisinpäin, jos vaimo samaa kaipaa. Ei siihen tarvitse isänpäiviä sotkea, se on lasten ja isien ja perheiden päivä.

Vierailija
118/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän toiminnallisista jutuista. Olen käynyt lasten kanssa vähän pienempänä ihan hoplopissa tai vesipuistossa riehumassa isänpäivänä, nyt kun he ovat kaikki kolme jo isoja, olemme olleet mm kokeilemassa ampumista, kiipeilemässä ja tänä vuonna menemme Vierumäelle, missä nyt löytyy vaikka mitä.

Lasten kanssa yhdessä nämä ideoidaan, kaikki saavat sanoa ehdotuksen ja niistä valitaan paras. Todella kivaa aikaa yhdessä. Oman isän luona yleensä on vielä pistäydytty iltaruualla, tänä vuonna käydään kahdestaan lounaalla sitten maanantaina, kun olemme tuolla reissussa.

Vierailija
119/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käymme aina jossain vähän paremmassa ravintolassa isänpäivälounaalla. Vähän vaihdellen mukana myös oma isä ja äiti ja/tai anoppi ja appiukko. Joskus on mukaan lähtenyt siskonkin perhe, tai vaimon kahden veljen perheet. Tämä on minusta oikein jees tapa.

Vierailija
120/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ihania isiä täällä: "Tänään on isänpäivä. Suksikaa akka ja mukulat v*tt**n".

Täällä on helpompi olla rehellinen. En minäkään vaimolleni ja lapsilleni sanoisi haluavani heistä vapaata vaikka tottahan se on. En minä ketään halua loukata.

Pidän pari pitkän viikonlopun mittaista vale-työmatkaa vuodessa vain että saisin olla joskus rauhassa. Ja ennen kuin joku tulee tänne huutelemaan niin en käytä niitä vieraissa juoksemiseen vaan ihan hotellissa löhöilyyn, syömiseen, leffojen katseluun ja netissä surffailuun.

Vaimolleni en ole tästä mitään sanonut koska joskus kun olen ehdottanut erillistä tekemistä niin vastaanotto on ollut samanlaista kuin teillä täällä.

Hyi helv. Toivottavasti vaimo viettää samanlaisia valetyömatkoja ja antaa jonkun miehen livauttaa samalla reissulla. Olet kuvottava!

Mitähän kuvottavaa tuossa on? Itse en oikein ymmärrä vaikka nainen olenkin. Meillä nuo omat vapaat tosin pidetään ihan läpinäkyvästi, mutta tajuan että se ei kaikissa perheissä ole mahdollista juuri tuollaisten "Haluat omaa aikaa joten olet kuvottava k* sipää"-ihmisten takia. Itse tulisin hulluksi jos elämä koostuisi vain työ-perhe-oravanpyörästä.

Liittyisiköhän tuohon valehteluun? Jos mieheni jäisi kiinni tuollaisesta, ero olisi fakta. Mistä kaikesta muusta olisikaan valehdellut ja mitä kaikkea olisikaan tosiasiassa näillä reissuilla touhunnut. Tasapuolisuudesta puhumattakaan.

En minäkään valehteluun kannusta, mutta jos tilanne on tuo että asiasta on yritetty jo puhua tuloksetta niin pieni paha tuo on. Miehillä on tapana mennä mistä aita on matalin. Itse en ole niin ehdoton (tarkoitan tuota valehtelu->ero-juttua)  joten ehkä siksi mies helpommin avautuu siitä mitä haluaa tai jos on ryssinyt jotain. Kyllä minäkin jostain pikkujutuista miehelle valehtelen, mutta ei se että valehtelen  sohvan hinnasta muutamia tonneja pois tai syytän auton kolhuista jotain randomia parkkiksella tarkoita automaattisesti sitä että jakaisin tuheroa ympäriinsä. Kaikki valehtelevat. Ja ne jotka sanovat etteivät he koskaan valehtele valehtele valehtelevat.

Pilaatte vain oman elämänne kun vainoharhailette kuinka se mies on nusauttelemassa jokaista vastaantulijaa. 

Kaikki valehtelevat, hmm?

Väittäisin, että itse en valehtele miehelleni. Joskus jätän jotain kertomatta, mutta ne ovat jotain merkityksettömiä pikkujuttuja sitten muutenkin eikä niitä siksi tule kertoneeksi.