Olisiko vinkkejä lasten halloween-bileisiin?
Aion pitää veljen lapsille halloween-juhlat. Mitähän tapahtumaa sinne keksisi kun en ole koskaan halloweenia juhlinut. Haluaisin niin yllättää heidät oikein kunnolla.
Kommentit (12)
Googlaa englanniksi, amerikkalaisilta löytyy vinkkejä niiden juhlahan se on.
Kurpitsan kaiverrusta? Naamiaisasuja? Pelottavaa halloween rekvisiittaa ja karkkia? Kauhupiirrettyjä, tai pelejä?
Ohjelma riippuu täysin lasten iästä. Teineille vähän rajumpaa settiä, mitä taaperoille. Myös käytettävissä oleva aika olisi hyvä tietää.
Jos aikaa on paljon ja lapset askarteluiässä, voisi koristeita tehdä yhdessä. Isompien kanssa voi leipoa ja kokata jotain karmivaa ja katsoa kauhuleffaa tai lukea kummitustarinoita?
Tai laitat koristeet ja tarjoilut itse. Pihalle/metsään voi merkata reitin heijastimilla ja kulkea taskulamput kädessä. Jos on oma piha, voi sinne laittaa koristeita esim. maasta törröttäviä käsiä ja puissa siimalla roikkuvia lepakoita.
Itse näkisin halloweeniin tärkeimmäksi asut, koristeet ja teemaan sopivat tarjoilut. Pienten lasten kanssa voi leikkiä mitä tahansa, sopi se sitten varsinaiseen teemaan tai ei. Aasin hännästä voi tehdä jonkin teemaan sopivamman version.
Joku halloween aiheinen pinjata, vaikka hämähäkki. Voi itse askarrella. :)
On, sellainen, että jättäkäkää ne kokonaan järjestämättä .
Jos teistä sen sijaan tuntuu tarpeelliselta muistaa sukunne vainajia ja opettaa tämä kaunis tapa lapsillennekin, niin ottakaa heidätkin mukaanne yhteiselle hautausmaakäynnille , mutta tehkää näin vasta siinä iässä kun itse katsotte heidän olevan tarpeeksi kypsiä henkisesti iältään semmoiseen.
(Ehkä n. 9-12 vuotiaina voi aloittaa mielestäni ne käynnit)
Herkkupöytä valmiiksi ja muutama hassu leikki. JOkainen ottaa taskulamput mukaan ja käytte pimeällä haamujahdissa vaikka.