AV.n esteetikkoraati: sopiiko oliivinvihreä ja viininpunainen mielestänne yhteen?
Esim pukeutumisessa 🙂 Entä sinapinkeltainen ja oliivinvihreä? Kertokaa myös värikomboja joita itse suositte pukeutumisessa.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaapa joskus korvata se iänikuinen musta laivastonsinisellä, toimii kaikissa yhdistelmissä paremmin kuin musta. Musta on hyvä jos olet pappi tai sitten vastapuolen leirissä ts belsebuubin palvoja. Myös fasistit tykkäävät mustasta. Ja juu...se ei todellakaan laihduta. Liikunta laihduttaa
En koskaan luovu mustasta väristä. Sinistä kyllä käytän sellainen koboltin ja musteen sininen on kyllä hyvä väri.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaapa joskus korvata se iänikuinen musta laivastonsinisellä, toimii kaikissa yhdistelmissä paremmin kuin musta. Musta on hyvä jos olet pappi tai sitten vastapuolen leirissä ts belsebuubin palvoja. Myös fasistit tykkäävät mustasta. Ja juu...se ei todellakaan laihduta. Liikunta laihduttaa
Musta sopii tummatukkaiselle, ja sitten punatukkaiselle. Muille laittaisin jotain murrettua ruskeanmustaa, harmaanmustaa, sinimustaa, vihreänmustaa yms.
Musta on usein liian kova väri monelle.
En luota omaan arvostelukykyyni yhtään näissä asioissa, mutta olen lukenut muotilehdistä, että oliivinvihreän kanssa sopii parhaiten viininpunainen, tummansininen ja valkoinen.
Sinapinkeltaisen kanssa sopii kuulemma musta ja harmaa.
Kyllähän niitä yleensä yhdessä käytetään, joten olisi outoa jos eivät sopisi.
Mun silmää miellyttää kesällä kirkas appelsiinin oranssi yhdistettynä hot-pinkkiin. Laventeli, vanha roosa ja hopeanharmaa on talvella esim neuleissa ihana yhdistelmä.
Suomi on värjättyjen mustatukkien maa. Sitten pukeudutaan mustaan. Dramaattista. Paljon paremman näköistä olisi murrettu pehmeys niin hiuksissa kuin vaatteissakin.
Vierailija kirjoitti:
Mun silmää miellyttää kesällä kirkas appelsiinin oranssi yhdistettynä hot-pinkkiin. Laventeli, vanha roosa ja hopeanharmaa on talvella esim neuleissa ihana yhdistelmä.
Kuulostaa ihanalta. Pidän noista yhdistelmistä, koska sopivat minulle.
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen melkein harmaa oliivinvihreä (lovat green) toimii tosi hyvin burgundynpunaisen kanssa. Kuten oliivit ja viinikin :)
Totta 😃 Ap
Vierailija kirjoitti:
Musta, vaaleanpunainen, harmaa ja valkoinen.
Musta, vaaleansininen, harmaa, valkoinen.
Tummanruskea, valkoinen, sininen.
Nuo on hyviä yhdessä.
Ainakaan kirkkaammat vaaleanpunaiset ja vaaleansiniset eivät oikein hyvin sovi mustan kanssa, vaan yhdistäisin niitä mieluummin vaikka vaaleanruskeaan.
Tottakai sopii - näinhän se on paprikatäytteisissä oliiveissakin...!
Vierailija kirjoitti:
Suomi on värjättyjen mustatukkien maa. Sitten pukeudutaan mustaan. Dramaattista. Paljon paremman näköistä olisi murrettu pehmeys niin hiuksissa kuin vaatteissakin.
Tässähän on se probleema, että musta sopii oikeastaan vain talvelle ja murretut värit vain syksylle, ja suurin osa suomalaisista on keväitä ja kesiä, joille kumpikaan ei sovi.
Jännä nähdä miten erilaisia värisilmiä ja tyylejä ihmisillä on kun tätäkin ketjua lukee! Linkatkaa myös kuvia lempiasuyhdistelmistänne jos sellaisia on 🙂 Ap
Minusta murretut värit, niinkuin viininpunainen ja oliivinvihreä, sopivat hyvin yhteen. Sitten kirkkaat värit sopivat keskenään yhteen, ja pastellit sopivat keskenään yhteen. Itsellä ei silmälle sovi ollenkaan, jos sekoitetaan keskenään vaikka murrettuja värejä ja pastellivärejä. Tai kirkkaita värejä ja pastellivärejä. Hyviä väriyhdistelmiä minusta: violetti ja oranssi, vihreä ja violetti, harmaa ja pinkki, sininen ja punainen, keltainen ja vihreä.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ei silmälle sovi ollenkaan, jos sekoitetaan keskenään vaikka murrettuja värejä ja pastellivärejä.
Minä miellän pastellit murretuiksi väreiksi. Ne on "murrettu" valkoisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ei silmälle sovi ollenkaan, jos sekoitetaan keskenään vaikka murrettuja värejä ja pastellivärejä.
Minä miellän pastellit murretuiksi väreiksi. Ne on "murrettu" valkoisella.
Hyvä pointti. Valkoinen sopii vaaleanharmaan ja vaaleanpunaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai sopii - näinhän se on paprikatäytteisissä oliiveissakin...!
Paprikat eivät ole viininpunaisia.
Sanoisin että pelkkä viininpunainen ja oliivin vihreä ei välttämättä toimi kaksinaan, mutta jos mukana muutama muu väri yhdistävänä tekijänä ja että jompaa kumpaa väriä on huomattavasti vähemmän kuin toista tässä kyseisessä asukokonaisuudessa.
Oliivi, viininpunainen + valkoinen + tiilen väri+ liila eli hento vaalea violetti.
Tämä vain heittona.
Sopii, oliivi ja viininpunainen. Myös oliviit ja viini sopivat hyvin yhteen.
Oikeasti kyllä kaikki väriyhdistelmät riippuu ihosi ja silmiesi sävystä. Oliivinvihreä sopii ihan tietynlaisille ihmisille, minulle se ei käy, koska olen ns. lumikki.
Kun kuvittelee ne silmiensä eteen pintoina, on vaikutelma samea ja yksiulotteinen. Mutta riippuu sävyistä, pinta-alasta, tekstuurista ja mitä kuoseja on siinä ohessa, joten voi näyttää hyvältäkin. Sopivasti rakennettuna mitä erilaisimpia värejä voi yhdistää lähekkäin ja näyttää kauniilta. Ja se että nykyisin tarkoituksella laitetaan ns. epäsopivia värejä yhteen.