Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AV.n esteetikkoraati: sopiiko oliivinvihreä ja viininpunainen mielestänne yhteen?

Vierailija
28.10.2019 |

Esim pukeutumisessa 🙂 Entä sinapinkeltainen ja oliivinvihreä? Kertokaa myös värikomboja joita itse suositte pukeutumisessa.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuvittelee ne silmiensä eteen pintoina, on vaikutelma samea ja yksiulotteinen. Mutta riippuu sävyistä, pinta-alasta, tekstuurista ja mitä kuoseja  on siinä ohessa, joten voi näyttää hyvältäkin. Sopivasti rakennettuna mitä erilaisimpia värejä voi yhdistää lähekkäin ja näyttää kauniilta. Ja se että nykyisin tarkoituksella laitetaan ns. epäsopivia värejä yhteen. 

Vierailija
22/45 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaapa joskus korvata se iänikuinen musta laivastonsinisellä, toimii kaikissa yhdistelmissä paremmin kuin musta. Musta on hyvä jos olet pappi tai sitten vastapuolen leirissä ts belsebuubin palvoja. Myös fasistit tykkäävät mustasta. Ja juu...se ei todellakaan laihduta. Liikunta laihduttaa

En koskaan luovu mustasta väristä. Sinistä kyllä käytän sellainen koboltin ja musteen sininen on kyllä hyvä väri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaapa joskus korvata se iänikuinen musta laivastonsinisellä, toimii kaikissa yhdistelmissä paremmin kuin musta. Musta on hyvä jos olet pappi tai sitten vastapuolen leirissä ts belsebuubin palvoja. Myös fasistit tykkäävät mustasta. Ja juu...se ei todellakaan laihduta. Liikunta laihduttaa

Musta sopii tummatukkaiselle, ja sitten punatukkaiselle. Muille laittaisin jotain murrettua ruskeanmustaa, harmaanmustaa, sinimustaa, vihreänmustaa yms.

Musta on usein liian kova väri monelle.

Vierailija
24/45 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota omaan arvostelukykyyni yhtään näissä asioissa, mutta olen lukenut muotilehdistä, että oliivinvihreän kanssa sopii parhaiten viininpunainen, tummansininen ja valkoinen.

Sinapinkeltaisen kanssa sopii kuulemma musta ja harmaa.

Vierailija
25/45 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä yleensä yhdessä käytetään, joten olisi outoa jos eivät sopisi.

Vierailija
26/45 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun silmää miellyttää kesällä kirkas appelsiinin oranssi yhdistettynä hot-pinkkiin. Laventeli, vanha roosa ja hopeanharmaa on talvella esim neuleissa ihana yhdistelmä.

Vierailija
27/45 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on värjättyjen mustatukkien maa. Sitten pukeudutaan mustaan. Dramaattista. Paljon paremman näköistä olisi murrettu pehmeys niin hiuksissa kuin vaatteissakin.

Vierailija
28/45 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun silmää miellyttää kesällä kirkas appelsiinin oranssi yhdistettynä hot-pinkkiin. Laventeli, vanha roosa ja hopeanharmaa on talvella esim neuleissa ihana yhdistelmä.

Kuulostaa ihanalta. Pidän noista yhdistelmistä, koska sopivat minulle.

Vierailija
29/45 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen melkein harmaa oliivinvihreä (lovat green) toimii tosi hyvin burgundynpunaisen kanssa. Kuten oliivit ja viinikin :)

Totta 😃 Ap

Vierailija
30/45 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta, vaaleanpunainen, harmaa ja valkoinen.

Musta, vaaleansininen, harmaa, valkoinen.

Tummanruskea, valkoinen, sininen.

Nuo on hyviä yhdessä.

Ainakaan kirkkaammat vaaleanpunaiset ja vaaleansiniset eivät oikein hyvin sovi mustan kanssa, vaan yhdistäisin niitä mieluummin vaikka vaaleanruskeaan.

Vierailija
31/45 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sopii - näinhän se on paprikatäytteisissä oliiveissakin...!

Vierailija
32/45 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on värjättyjen mustatukkien maa. Sitten pukeudutaan mustaan. Dramaattista. Paljon paremman näköistä olisi murrettu pehmeys niin hiuksissa kuin vaatteissakin.

Tässähän on se probleema, että musta sopii oikeastaan vain talvelle ja murretut värit vain syksylle, ja suurin osa suomalaisista on keväitä ja kesiä, joille kumpikaan ei sovi.

Vierailija
33/45 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä nähdä miten erilaisia värisilmiä ja tyylejä ihmisillä on kun tätäkin ketjua lukee! Linkatkaa myös kuvia lempiasuyhdistelmistänne jos sellaisia on 🙂 Ap

Vierailija
34/45 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta murretut värit, niinkuin viininpunainen ja oliivinvihreä, sopivat hyvin yhteen. Sitten kirkkaat värit sopivat keskenään yhteen, ja pastellit sopivat keskenään yhteen. Itsellä ei silmälle sovi ollenkaan, jos sekoitetaan keskenään vaikka murrettuja värejä ja pastellivärejä. Tai kirkkaita värejä ja pastellivärejä. Hyviä väriyhdistelmiä minusta: violetti ja oranssi, vihreä ja violetti, harmaa ja pinkki, sininen ja punainen, keltainen ja vihreä.

Vierailija
35/45 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei silmälle sovi ollenkaan, jos sekoitetaan keskenään vaikka murrettuja värejä ja pastellivärejä.

Minä miellän pastellit murretuiksi väreiksi. Ne on "murrettu" valkoisella. 

Vierailija
36/45 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
37/45 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei silmälle sovi ollenkaan, jos sekoitetaan keskenään vaikka murrettuja värejä ja pastellivärejä.

Minä miellän pastellit murretuiksi väreiksi. Ne on "murrettu" valkoisella. 

Hyvä pointti. Valkoinen sopii vaaleanharmaan ja vaaleanpunaisen kanssa.

Vierailija
38/45 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai sopii - näinhän se on paprikatäytteisissä oliiveissakin...!

Paprikat eivät ole viininpunaisia. 

Vierailija
39/45 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että pelkkä viininpunainen ja oliivin vihreä ei välttämättä toimi kaksinaan, mutta jos mukana muutama muu väri yhdistävänä tekijänä ja että jompaa kumpaa väriä on huomattavasti vähemmän kuin toista tässä kyseisessä asukokonaisuudessa.

Oliivi, viininpunainen + valkoinen + tiilen väri+ liila eli hento vaalea violetti.

Tämä vain heittona.

Vierailija
40/45 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii, oliivi ja viininpunainen. Myös oliviit ja viini sopivat hyvin yhteen. 

Oikeasti kyllä kaikki väriyhdistelmät riippuu ihosi ja silmiesi sävystä. Oliivinvihreä sopii ihan tietynlaisille ihmisille, minulle se ei käy, koska olen ns. lumikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän