Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yöllä kuuma, vaihdevuosioire?

Vierailija
28.10.2019 |

Pari vuotta menty nyt niin, että jos makkarin ikkuna ei ole yöllä auki niin paistun. Viime yönä ulkolämpötila kävi pakkasella ja minä heitin yöpaidan pois, kun oli niin kuuma. Veikkaisin että huoneessa oli n. 18-19 astetta, ehkä vähemmänkin. Vähän säälittää toi miesparka. Onko tää vaihdevuosioire, kun en kuitenkaan hikoile? Ikää 48. Huvittaa kun päivisin tässä huoneessa on mun mielestä ihan liian kylmä ja laitan ikkunan kiinni, ja yöllä sitten paahdun vaikka se ikkuna on auki.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoneita ei mielellään anneta,mutta muita vaarallisempia lääkkeitä kyllä.

Apteekit tienaa sairailla ja lääkäreiltä loppuis työt turhanvalittajista.

Uniapne on vaihdevuosien vaarallisin tuliainen,sitä hoidetaan kaikella muulla humpuukilla kuin hormoneilla.

Vierailija
22/27 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi noin, että yöllä oli aluksi kuuma. Nukuin sitten toppi päällä tai spaghettiolkaiminen yöpaita. Sitten alkoi jumalaton hikoilu päästä. Tyynyt on ihan märkinä jo aamuyöstä molemmilta puolilta, unissani käännän ne. Päivällä en onneksi hikoile enkä kärsi kuumista aalloista, ennemminkin olen vilukissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 48, en hikoile mutta lopetin nukkumasta kokonaan viime talvena. Menin gynekologille ja hän määräsi lenzetto estrogeenisuihkeen, muutama viikko niin uni palautui. Luulen että aloittajalla myös vaihdevuodet alkanut.

Miksei tällaisia voi vaan olla reseptivapaina marketeissa? Ei taatusti oo sen kummempia kuin vitamiinipillerit tai buranat. Ottaa päähän kokeilla kaikkia eri valmisteita, mikä sopisi, ja maksaa joka kerta gynekologille pari sataa.

Vierailija
24/27 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:een ruokailu on kunnossa, ei siis mitään aineenvaihduntaa kiihdyttävää ole ruokavaliossa, niin seuraavaksi alkoholin poisjättö kokonaan.

Vierailija
25/27 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 48, en hikoile mutta lopetin nukkumasta kokonaan viime talvena. Menin gynekologille ja hän määräsi lenzetto estrogeenisuihkeen, muutama viikko niin uni palautui. Luulen että aloittajalla myös vaihdevuodet alkanut.

Miksei tällaisia voi vaan olla reseptivapaina marketeissa? Ei taatusti oo sen kummempia kuin vitamiinipillerit tai buranat. Ottaa päähän kokeilla kaikkia eri valmisteita, mikä sopisi, ja maksaa joka kerta gynekologille pari sataa

Kolmesti olen käynyt lääkärissä pyytämässä estrogeenireseptiä tai lähetettä gynelle,kun täällä käskettiin sinne yrittää,mutta ei saa,jos ei ole "sairas".

Olen saanut: uni-masennus-särkylääkettä,nenäsuihketta jne.

Vaivoja siis monenlaista,lääkäri pitää vähän hulluna 😞

Vierailija
26/27 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillaanukkujalle kirjoitti:

Keinokuitupeite? Yölliset rytmihäiriöt?

Itseäni hikoilutti nämä.

Puuvillapeiton löysin Jyskistä.Nämä acryylipeitot ei hengitä yhtään, kun siihen vielä laitetaan pussilakana.

Mä en kans kestä nykyään yhtään näitä moderneja polyester-peittoja (ovat siis kaikki polyesteriä!!!, vaikka niissä lukee muita hienoja kauppanimiä ja kaiken maailman ihmekuituja lupailevat). Kaivoin ikivanhat Anttila-vainaasta ostetut 100%co vieraspeitot käyttöön, kun en löytänyt mistään uusia.

Vierailija
27/27 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinmulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei tällaisia voi vaan olla reseptivapaina marketeissa? Ei taatusti oo sen kummempia kuin vitamiinipillerit tai buranat. Ottaa päähän kokeilla kaikkia eri valmisteita, mikä sopisi, ja maksaa joka kerta gynekologille pari sataa

Kolmesti olen käynyt lääkärissä pyytämässä estrogeenireseptiä tai lähetettä gynelle,kun täällä käskettiin sinne yrittää,mutta ei saa,jos ei ole "sairas".

Olen saanut: uni-masennus-särkylääkettä,nenäsuihketta jne.

Vaivoja siis monenlaista,lääkäri pitää vähän hulluna 😞

Uskomatonta.