Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelottaako sinua mennä maksamaan ostoksesi itsepalvelukassalle?

Vierailija
28.10.2019 |

Tosiasiahan on se, että tällaisilla kassoilla sinut leimataan tekemäsi virheen vuoksi varkaaksi paljon helpommin kuin perinteisellä kassalla, jolla kassatyttö on vastuussa ostotapahtumasta.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota. Ja teen itse asiassa niin, että jos sieltä koneelta ei tule jollekin tuotteelle hintaa, laitan sen ilmaiseksi tuotteeksi eli oikeasti varastan. Ei ole koskaan tarkistettu mitään enkä usko että koskaan tarkistetaankaan. Jos tarkastettaisiin, en usko että siitäkään seuraisi mitään muuta kuin että sen tuotteen joutuisi sitten maksamaan. Selittelisi vaan viattoman näköisenä, että mitenkä nyt näin, kyllä minä mielestäni sen koneella luin, ei ole jotenkin lukenut sitä...

Miten voit elaa itsesi kanssa, kun varastat tietoisesti ja toistuvasti? 

Vierailija
22/35 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mullekin sanottiin mutta enpä tiedä. Melkonen yhteensattuma saada suunnilleen joka kerralla sama. Luulis että lotossa alkais jo tulemaan isompia voittoja näin hyvällä arpajaisonnella ;D 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Pienten ostosten kanssa olen vaan tyytyväinen ettei tartte ootella vuoroaan täysinäisten kärryjen perässä. Yhteen aikaan mulla pärähti tietyssä Cittarissa melkein joka kerta myyjähälytys ja kassahenkilö kävi tarkistamassa että kaikki ostokset on kuitilla. En tiedä oliko vain sattumaa vai painoiko joku valvontahuoneessa nappia. Sama mulle kun en varasta, siinähän syynäävät,  mutta vähensin käyntejä kyseisessä Cittarissa.

Minulla on yhden kerran käynyt noin k-supermarketissa. Olisi kyllä kiinnostavaa tietää että osuiko joku satunnaisarpa kohdalle vai käyttäydyinkö epäilyttävästi valvontakameran edessä. Paikalla olevaa työntekijää ei tuntunut paljoa kiinnostavan, kurkkasi vaan nopeasti kassiini "joo ihan ok:lta näyttää" ja avasi lukkoon menneen itsepalvelukassan.

Minulle kävi kerran samoin Cittarissa, myyjä selitti että ip-kassa arpoo satunnaisesti tarkastukseen joutuvat. Et käyttäytynyt epäilyttävästi kuten en minäkään, laite itse penää tarkastusta tietyn asiakaskäyntimäärän välein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota, mutta ennemmin jonotan tavalliseen kassaan. Koen sen helpommaksi, kun työntekijä liikuttaa tuotteet mulle pakattavaksi, enkä vietä tuntikausia aikaani siinä pe rsreiän kokoisessa itsarikassalla taiteilemassa tuotteideni kanssa. Haluan myös omalla toiminnallani varmistaa, että kassoilla tulee olemaan mahdollisimman pitkään työntekijöitä.

Vierailija
24/35 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota. Ja teen itse asiassa niin, että jos sieltä koneelta ei tule jollekin tuotteelle hintaa, laitan sen ilmaiseksi tuotteeksi eli oikeasti varastan. Ei ole koskaan tarkistettu mitään enkä usko että koskaan tarkistetaankaan. Jos tarkastettaisiin, en usko että siitäkään seuraisi mitään muuta kuin että sen tuotteen joutuisi sitten maksamaan. Selittelisi vaan viattoman näköisenä, että mitenkä nyt näin, kyllä minä mielestäni sen koneella luin, ei ole jotenkin lukenut sitä...

juu, asiakkaat ovat aina sanoneet myyjille: se on sitten ilmainen :I <3 sitten se on eli voi toteutua, mutta esimerkiksi muovikasseista luovutaan vähitellen, en tiedä voiko muuta antaa ellei tule tilanne esimerkiksi erittäin nälkäinen ja vähävarainen "robin hood" kassa. Jouluna joulupaperin voi repästä siitä automaatista siitähän voi välillä tulla liikaa sitä paperia, se joulupaperiautomaatti, joka toimi ennen kolikolla, nyt voisi olla korttipohjainen.

Vierailija
25/35 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Ei myöskään jännitä ostaa kondomeja, ei hävetä tamponien osto tai olutlavan yhdeksältä aamulla. Voin maksaa ostokseni pelkillä kolikoilla, osaan näet laskea.

Ei nolota viedä viittä kassillista tyhjoä tölkkejä kauppaan ja mitä näitä kaikkia nyt on mitä täällä kysellään.

Relatkaa ihmiset.

Vierailija
26/35 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina itsepalvelukassaa, koska se on nopeampi. Paitsi silloin, kun joku ääliö jää jumittamaan siihen ja ihmettelee ja hämmästelee ja pyörittää päätään ja vielä kerran ihmettelee ja lopuksi jää siihen kassalle pakkaamaan , eikä anna yilaa seuraaville. Joillekin se itsepalvelukassa on näköjään vähän liian haastava, heifän pitäisi jonottaa ihmiskassalle.

Kerta se on aina ensimmäinenkin. Relaa vähän vai hautaanko on kiire?

Vierailija
27/35 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, huomaa lukevansa kotimaista palstaa kun mietitään näin neuroottisia!

Naapurimaassa asuessa olen käyttänyt itsepalvelukassaa jo vuosikausia ja vielä niin, että tavarat skannataan jo kaupassa kulkiessa, pakataan samantien kassiin eikä niitä enää sen jälkeen nosteta sieltä esille, joten kukaan ei voi seistä kassalla vieressä tarkistamassa, skannataanko kaikki. Enkä ole koskaan kuullut että ketään ahdistaisi varkaaksi epäileminen kun käyttää kaupan itsensä tarjoamaa tapaa tehdä ostokset.

Vierailija
28/35 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassat eivät ole kovin käyttäjäystävällisiä. Tilaa on naftisti. Tai sitten olen yksinkertaisesti tumpelo. Paljon helpompaa on pakata tuotteet siellä tavallisella kassalla ilman, että kukaan huohottaa niskaan.

Vierailija
29/35 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko porukka loukkaantuu henkilökohtaisesti kun kassajärjestelmä tekee satunnaistarkastuksen??!!! En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Hyvin toimii itsepalvelukassa, ei tod. pelota.

Vierailija
30/35 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain pientä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juu, asiakkaat ovat aina sanoneet myyjille: se on sitten ilmainen :I <3 sitten se on eli voi toteutua, mutta esimerkiksi muovikasseista luovutaan vähitellen, en tiedä voiko muuta antaa ellei tule tilanne esimerkiksi erittäin nälkäinen ja vähävarainen "robin hood" kassa. Jouluna joulupaperin voi repästä siitä automaatista siitähän voi välillä tulla liikaa sitä paperia, se joulupaperiautomaatti, joka toimi ennen kolikolla, nyt voisi olla korttipohjainen.

Erittäin nälkäinen ja vähävarainen "robin hood" kassa 

Vierailija
31/35 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi alkaa maksaa enemmän, jos epäterveellinen laatu ja terveellinen ruoka halpenee - riippuen asiakkaasta. :I Riippuu paljon muistaa, mitä on ostanu.

Vierailija
32/35 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä v-tuttaa koko itsepalvelukassojen olemassaolo ja vältän niiden käyttöä viimeiseen asti. Hankalaa, hidasta, kaikkia tuotteita ei voi ostaa... Toki tämä muka-tehostaminen syö myös työpaikkoja viimeistään sitten kun ihmiset oppivat/pakotetaan itsepalvelukassoja käyttämään.

Boikottiin ip-kassat!

Vierailija
33/35 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Pienten ostosten kanssa olen vaan tyytyväinen ettei tartte ootella vuoroaan täysinäisten kärryjen perässä. Yhteen aikaan mulla pärähti tietyssä Cittarissa melkein joka kerta myyjähälytys ja kassahenkilö kävi tarkistamassa että kaikki ostokset on kuitilla. En tiedä oliko vain sattumaa vai painoiko joku valvontahuoneessa nappia. Sama mulle kun en varasta, siinähän syynäävät,  mutta vähensin käyntejä kyseisessä Cittarissa.

Tai sitten et itse noudattanut ohjeita...

Vierailija
34/35 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kun lähikaupan itsepalvelukassan kautta ei voi ostaa olutta. Turhaa joutuu jonottamaan parin saunaoluen kanssa. Siellä on monesti iltaisin pitkiä jonoja taviskassalle, mutta itsepalvelu yleensä käyttämättömänä.

Itsepalvelukassalla on työntekijä, joka käy kuittaamassa ikärajavalvotut tuotteet.

Ei esimerkiksi S-marketissa Jyväskylässä. Kaikki ikärajalliset tuotteet joutuu ostamaan normikassan kautta. Prismassa on sitten työntekijä, joka kuittaa ikärajat.

Nyt suosin lähiPrisman omaa skanneria. Kerätessä piippaan tuotteet ja selviän kaupasta nopeammin, kun lyhyt jonot ja ostokset pakkautuu kerralla ostoskassiin.

Vierailija
35/35 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä koskaan näitä. Haluan että minua palvellaan, en tehdä itse kohta kaikkea työtä kaupassa. Seuraavaksi varmaan asiakkaiden pitää itse samalla täyttää hyllyjä ohikulkiessaan!

Sitä paitsi, itsepalvelukassat on hyvä tekosyy vähentää myyjiä...” ei tarvita”.