Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ympärileikkauksen vaikutukset seksiin.

Vierailija
27.10.2019 |

Ympärileikkaus edessä ja asia mietityttää paljon. Millaisia vaikutuksia, miten leikataan yms. Olen miettinyt mm. leikkaako kukaan kirurgi niin, että vain ongelmakohta ja jänne poistetaan ja arpi jää muutaman sentin terskan rajan yläpuolelle jättäen esinahan sisälehden miltei kokonaan. Tällä tavalla jäisi liikkuvaa nahkaa jäljelle. Kertoisitko kokemuksia jos sinulle on tehty esinahan leikkaus tai miehellesi? Kaikki aiheesta kiinnostaa.

Ympärileikkauksen vaikutukset seksiin.

Vaihtoehdot

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
22/43 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta leikattiin aikuisiällä esinahka tiukkuuden takia, ja kyllähän se on vaikuttanut. Suikkari ei tunnu yhtä hyvältä, runkkaaminen on erilaista, ja terskan tunto kokonaisvaltaisesti huononi. Pitäisi varmaan kasvatella takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta leikattiin aikuisiällä esinahka tiukkuuden takia, ja kyllähän se on vaikuttanut. Suikkari ei tunnu yhtä hyvältä, runkkaaminen on erilaista, ja terskan tunto kokonaisvaltaisesti huononi. Pitäisi varmaan kasvatella takaisin.

Tuo myös mielenkiintoinen aihe. Onko joku kasvattanut takaisin? Kokemuksia?

Vierailija
24/43 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ennen murrosikää ympärileikattu mies.

Mun miehen herkkyys on selkeästi heikoin verrattuna aiempiin seksikumppaneihin. Masturboinnilla laukeaminen kestää tosi kauan, nopeammin jos minä teen. Mies ei saa aina yhdynnässä. Suuseksillä samalla runkaten tulee eli sillä aika usein maaliin sitten. Mä laukean n. 5-10 min yhdynnällä ja sen jälkeen mulla ei ole oikein intohimoja jatkaa rakastelua kovin pitkään tai alkaa maistua puulta. Välillä mies vaan lopettaa siihen kun tuun, tietää itsekin että nyt on hänen laukeaminen niin kaukana et loppuu molemmilta kunto ja fiilis. Ja joskus oikeasti loppuukin kunto. Se et ei laukea harmittaa joskus miehen puolesta. Oon koittanut ostaa sellaisia kihelmöiviä tms. tuntemuksia lisääviä liukkareitakin hänelle mut ei niistä ole ollut oikein iloa.

Hyvää se, että leikattu elin on kaunis, tosi seksikäs ja ihanan tuntunen kädessä ja suussa. Käytän usein miten liukkaria runkkaamiseen. Tosi kiihottavaa! Yhdynnän tuntuun minun osalta ei vaikuta mitenkään ja mies itse taas ei muusta tiedä kun ympärileikattu niin nuorena.

Mun mies ei halua seksiä ellei hänellä ole tosi kova panetus päällä, ja mua harvemmin haluaa yleensäkin. Luulen et johtuu osin just tästä, että ei ole niin herkillä kuin yleensä miehet ovat. Me ollaan jo yli nelikymppisiä.

Olis vaikea vastata onko se hyvä vai huono asia.. molempia?

Vierailija
25/43 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wikipediassa on aika asiallista tekstiä.

"Ympärileikkaus kehittää peniksen päähän kovettuman, joka saattaa vähentää tuntoherkkyyttä. Se saattaa mieheltä kovempia ponnisteluja orgasmin saavuttamiseksi ja voi aiheuttaa kipuja naiselle. Toisaalta jotkut naiset saattavat pitää kovemmista työnnöistä ja pidemmästä yhdynnästä. Koska miehellä ei ole esinahan liukuvaa liikettä suojana saattavat ympärileikatut miehet joutua käyttämään yhdynnässä liukuvoidetta leikkaamattomia useammin.[59] Yksi syy ympärileikkauksen vastustukselle on sekin, että se hieman pienentää penistä.[60]

Vuonna 2011 julkaistun Tanskan kansanterveyslaitoksen tutkimuksen mukaan sekä ympärileikatuilla miehillä että heidän naiskumppaneillaan vaikeus orgasmiin oli yleisempää kuin muilla, vaikka lukuisat tekijät uskontoa, kulttuuria, koulutusta, tulotasoa ja siviilisäätyä myöten oli vakioitu. Tulokset olivat samansuuntaisia ilman uskonnollisia ympärileikkauksia ja niiden kanssa. Naiskumppaneilla oli normaalia useammin yhdyntäkipuja."

Olisit lainannut saman tien vähän enemmän: "Yhdysvalloissa tehdyssä tutkimuksessa 54 % naisista ilmoitti pitävänsä ympärileikattua penistä leikkaamatonta parempana. 33 % piti asiaa yhdentekevänä ja vain 3 % piti leikkaamattomasta enemmän."

Yhdysvallat, tuo järjen, viisauden ja inhimillisyyden tyyssija.

Mutta jos kysytään mielipidettä niin saadaan mielipide, kertoivat että mitä asiasta tykkäävät. 

Kai ne sielläkin naiset tietävät millaisesta kullista diggaavat. 

Toisaalta siellä se kuuluu kulttuurin, joten moni ei ole leikkaamatonta edes nähnyt.

Vierailija
26/43 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä.

Se, että puhtaana pitäminen helpottuu kuulostaa siltä, että kaverin kannattaisi kiinnittää ihan yleiselläkin tasolla huomiota hygieniaansa. Pese vaikka hampaat, hiukset ja kainalot ensin, siis tänään, ja tästä eteenpäin päivittäin niin ei tule tuollaisia ongelmaa että haisee tai jotain.

Vierailija
27/43 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Substralilla kasvatin, tuli vähän vihertävä sävy. :D

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä, jos on esinahka tallella niin se on todella vaikea pitää puhtaana;) Miehet, onko se nyt niin vaikea pitää se vehje muuten puhtaana? Liikkuvat taakse kun käytte suihkussa? Illalla vaikka vielä toisen kerran ennenkun meet puolison viereen? Vai eikö tarvii enää pestä jos on esinahka poistettu? Sori, en ikinä ole ymmärtänyt tätä se on helpompi pitää puhtaana kommenttia.

Jos on oikeasti ahdas, et vaan voi vetää liikkuvia taakse. Ei yksinkertaisesti mene kuin huudon kera. Selkiskö?

Vierailija
28/43 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettu esinahka jo lapsena, joten en eroa tiedä normaaliin. Syöksy tulee edelleen noin minuutissa näin 5kyppisenäkin. Ei me kaikki olla samanlaisia.

Vierailija
29/43 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo neuvolassa käydessä muista terveydenhoitajan sanoneen, että saattaa tulla vaikeuksia kun esinahka tuntuu tosi kireältä ja nappulan pääkin on normaalia kookkaampi. Olin yhdentoista kun saunoin kesällä äidin ja tätin kanssa kesäsaunassa. He muistelivat vanhoja tarkastuksia ja kysyivät saanko esinahan vedettyä terskan päältä pois. Siitä vähän juteltiinkin ja koitettiinkin yhdessä, eipä onnistunut alkuunkaan. Sovittiin että käyn tädin kanssa lääkärillä. Kävimme lääkärillä ja tehtiin vähän myöhemmin esinahan kireän paikan poisto. Leikkausarven parannuttua terska oli useasti paljaana ja tosi herkkä pitkän aikaa. Vuotta myöhemmin melkein samanlainen saunomistilanne ja täti kysyi onko hyvä ja saatko nyt hyvin pestyä. Kaikki OK sanoin.

Mopoikäisenä kullini oli jo kasvanut ja esinahka tuntui varren mittaiselta ja ei juurikaan liikkunut runkatessa.

Ei ole yhtään haitannut vaikka nahassa ei ole yhtään "ylimääräistä" mittaa. Olen oppinut hieman piiloittelemaan kaluani kun terska aina näkyvissä ja aika pullea. Olen huomannut, että naiset ottavat melko helpostikkin terskan suuhunsa, kun tietävät sen olevan "tuppikullia" puhtaampi.

Vierailija
30/43 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha ?? Millähän sekin onnistuu järkevästi?

Vierailija
31/43 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä paskan jauhamista!! Lääkäri leikkaa sen ja katsoo mikä on parasta! Kaikki nämä herkkyys ja muut jutut on ihan soopaa! Kullinpää siis terska on se herkin kohta, silmä on herkempi! Vaivaa sitä kullia tällä hetkellä mikä vaiva tahansa, niin leikkauksen jälkeen se on varmasti parempi kaikilta osin. Operaation jälkeen haava on tietysti arka! Lääkärit Suomessa osaavat kyllä!

Vierailija
32/43 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita huonoja juttuja on ilmennyt, kuin esimerkiksi hidas laukeaminen?

Ei se välttis tuu sulla muuttuu erilaiseksi. Ei aina oo noin. Mun mies leikattu lapsena kireän esarin takia ja se on aina tullu nopeasti. Nuorena ja nyt 34v. Eikä asia muutu siitä onko esim kumi vielä päällä tai onko päivä väliä seksikerrois. Aina nopea.

Vierailija
33/43 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leikkaus onnistuu niin eipä pitäisi tulla mitään huonontumista seksiin. Ehkä joillain kuitenkin on jotain mennyt pieleen tai sitten tullut pettymyksiä syistä joita emme tiedä.

Maailman terveysjärjestö WHO ja/tai monet julkiset toimijat tarjoavat maksuttomia ympärileikkauksia  pojille tai miehille useissa maissa Afrikassa. Ovat esittäneet tutkimustulosta, jonka mukaan esinahan poisto pienentää HIV:n tarttumisen todennäköisyyttä 60 prosenttia. Minä en ole sitä tutkimusta nähnyt, mutta jospa WHO tukeutuu jokseenkin päteviin julkaisuihin. Jos rokotuksella saataisiin sama teho niin varmaan se annettaisiin kaikille maapallon asukkaille?

Monella leikkaamattomalla miehellä taitaa erektiossa esinahka "hävitä" eli kiristyä osaksi peniksen  vartta, ihan jo erektiopituuden vuoksi niin, ettei siitä jää ylimääräistä terskan taakse eikä se sitten mitenkään rullaile. 

Jotkut miehet vetävät ainakin ajoittain peniksen varren ihoa yhdynnässä niin, että terska on varmasti täysin paljas. Heillä varmaan olisi sitten tuo rullaavaa esinahka. Mutta eivät kaiketi tykkää siitä rullauksesta vaan haluavat että terska saa kosketusta pilluun koko ajan. Enpä minäkään miehenä haluaisi että yhdynnässä terska rutkuttaa esinahan kanssa, vaan että kosketusta tulisi nimenomaan pilluun ihan koko ajan :)

Melko monesti on meidän makuuhuoneessa nähty laukeaminen terskan stimuloinnin seurauksena. Että kyllä kai siinä jotain herkkyyttä sentään on. Olipa esinahkaa tai ei.

Nyt kun on näitä alastomuusohjelmia, niin ainakin Ruotsin version yhdessä jaksossa nainen oli valitsemassa miestä. Niin kun kohdalla oli ympärileikattu, tuntui kovasti tykkäävän siitä että terska on paljaana koko ajan. 

Olitpa ympärileikattu tai esinahallinen niin jospa seuraa kuitenkin löydät ennemmin tai myöhemmin :)

Jos on aihetta mennä ympärileikkaukseen niin ihan vain omana mielipiteenä suosittelen että poistatat niin sanotusti kaiken. Silloin lopputulos varmaan on siistin näköinen eikä jää ylimääräisiä härpäkkeitä roikkumaan.

Vierailija
34/43 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, vain miehen ympärileikkaus taas puheena. Irvikuvaa "onko tunto heikentynyt" yms kun naiselle tehdään mitä tehdään, siitä ei sanaakaan.

Mulla oli mies joka leikattu, ja ihan herkästi sai, ja kaunis olikalu ja tuotti nautintoa, tosin osasi muutakinn kuin jyystää.

Vierailija
35/43 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wikipediassa on aika asiallista tekstiä.

"Ympärileikkaus kehittää peniksen päähän kovettuman, joka saattaa vähentää tuntoherkkyyttä. Se saattaa mieheltä kovempia ponnisteluja orgasmin saavuttamiseksi ja voi aiheuttaa kipuja naiselle. Toisaalta jotkut naiset saattavat pitää kovemmista työnnöistä ja pidemmästä yhdynnästä. Koska miehellä ei ole esinahan liukuvaa liikettä suojana saattavat ympärileikatut miehet joutua käyttämään yhdynnässä liukuvoidetta leikkaamattomia useammin.[59] Yksi syy ympärileikkauksen vastustukselle on sekin, että se hieman pienentää penistä.[60]

Vuonna 2011 julkaistun Tanskan kansanterveyslaitoksen tutkimuksen mukaan sekä ympärileikatuilla miehillä että heidän naiskumppaneillaan vaikeus orgasmiin oli yleisempää kuin muilla, vaikka lukuisat tekijät uskontoa, kulttuuria, koulutusta, tulotasoa ja siviilisäätyä myöten oli vakioitu. Tulokset olivat samansuuntaisia ilman uskonnollisia ympärileikkauksia ja niiden kanssa. Naiskumppaneilla oli normaalia useammin yhdyntäkipuja."

Olisit lainannut saman tien vähän enemmän: "Yhdysvalloissa tehdyssä tutkimuksessa 54 % naisista ilmoitti pitävänsä ympärileikattua penistä leikkaamatonta parempana. 33 % piti asiaa yhdentekevänä ja vain 3 % piti leikkaamattomasta enemmän."

Tämä oli mielipidemittaus. Se Tanskassa tehty oli tutkimus. Mielipiteisiin vaikuttaa tässä tapauksessa erittäin paljon kulttuuri. Jenkeissä on tapana ympärileikata, joten muusta ei oikein tiedetä mitään. Heidän mielestä normaali esinahallinen penis on outo, koska harvoin semmoista kohtaavat.

36/43 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tykkäävät enemmän kun on leikattu.

Vierailija
37/43 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä43773 kirjoitti:

Jos nainen ei näe sitä munaa, niin hän ei takuulla pysty sanomaan onko se leikattu!!

Vierailija
38/43 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä43773 kirjoitti:

Justjoo, se tuntuu kuin dildolla pantais, sori, itse en kyllä pitänyt. 

Vierailija
39/43 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43773 kirjoitti:

Justjoo, se tuntuu kuin dildolla pantais, sori, itse en kyllä pitänyt. 

Tunteeko nainen esinahkan yhdynnässä?

Vierailija
40/43 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt tarkkailee sitä mulkkuanne, niin herkimmät osat ovat juurikin se esinahan sisäpuoli, eikä terska. Vai kuin moni saa orkun terskaa hinkkasmalla? Joten jos koko Esa poistetaan, niin tuntoa lähtee tosi paljon.

Toki tääl jokainen kehuu mulkkuaan, varsinkin leikattua kun ei enää entiseksi saa.

Tutkimuksen mukaan täysin ympärileikattujen naisilla on enemmän orgasmivaikeuksia, koska se "laakerina" toimiva esinahka puuttuu. Kosketus muuttuu hankaavaksi, eikä naisen orkku tule hankaamisesta. Kuten tuossa yllä joku sanoikin, että liukua tarvitsee.

En tiedä syytä, miksi tässä tapauksessa edinahadta ollaan luopumassa. Ahtaalle esalle voiteen kanssa venyttely toimii pysyvästi, jos tarvitsee leikata, niin mahdollisimman säästävää leikkausta suosittelen. Googlaappa aiheesta, ettet tee mitään peruuttamatonta. Itseäni vit**Taa kevyesti, kun en enää saa samaa fiilistä kuin ennen. Kaverini ei saa naisen kanssa ollenkaan, vain itse hinkkaamalla liukkarin kanssa. Häneltä poistettiin esa kokonaan joskus 90 luvulla. Itseltäni puolet.

Voi sen esarin rullata pois ja kyllä siitä muutamassa viikossa tunto alkaa häviämään ja nahka paksunemaan, kun hinkautuu kalsareihin, mutta mukavapi se on, kun on herkkä tunto.

Tulemisen nopeuteen vaikuttaa kyllä enempi korvien välinen toiminta ja kiihoittumisen aste...