"Ystäväni" matkii ilmeitäni ja naureskelee niille sekä halveksii - miksi?
Olin luullut häntä parhaaksi ystäväkseni vuosikaudet, mutta kaikkea inhottavaa on vähitellen ilmennyt. Hän esim. puhuu minusta selän takana pahaa aivan kaikille ja naureskelee ominaisuuksilleni, ilmeilleni, kasvonpiirteilleni ja opiskeluilleni sekä työpaikalleni. Hän itse ei ole koskaan tehnyt töitä ja itse olen ihan normaalissa asiantuntijatyössä.
Kaverini mielestä olen alisuoriutuja, outo, psykopaatti ja narsisti. Huomasin kerran, kuinka hän matki hymyäni irvistellen ja naureskeli sitä toiselle kaverilleen, kun luuli, etten huomannut. Kun toinen kaverini (yhteinen tuttumme) oli paikalla, hän "omi" sen kaverini täysin ja teki jotenkin selväksi, että olen alempiarvoista seuraa (jätti mut täysin ulos keskustelusta ja vähätteli kommenttejani, jos koetin sanoa jotain). Mikä voisi olla syynä kyseiselle käytökselle ja mikä minussa on vikana?
Kommentit (22)
Taasko sinä teet aloituksen tästä aiheesta. Eikö se jo viime kerralla tullut selväksi että ystäväsi on narsisti. Kuinka monta ketjua sen asian vahvistamiselle tarvitset?
Muista myös että vaikka sieltä alkaa tulla herjaavia ja painostavia tekstareita, sun ei tarvi edes vastata niihin. Opi tunnistamaan sun omat rajat ja pitämään niistä kiinni. Tää ihminen ei liity sun elämään kohta enää mitenkään, ja se on sun oikeus.