Haluavatko lapsettomat saada joulukortiksi lapsen tonttulakkipäässä
vai olisiko askarreltu parempi. Tympiikö, jos joka vuosi tulee lapsesta otettu kuva?
Kommentit (43)
Tuski niitä kiinnostaa sun tonttulakkiseoilusi, yritä päättää.
Olen vapaaehtoisesti lapseton, ja aivan sama millainen kortti on.
Tykkään, mutta kuvaan pitää olla panostettu kunnolla. Ei mikä tahansa spontaani otos arkisissa sukkahousuissa ja paidassa, kodin kaaos taustalla, vaan kunnollisesti puettuna, nätisti kameraan katsoen, jouluisissa tunnelmissa.
Hyvien ystävien ja läheisten sukulaisten lapsista on ihan kiva saada kuvia. Mutta kerran naapurin ihan mukava rouva antoi joulukortin jossa oli hänen lapsenlapsensa kuva, se oli hieman omituista, kun en lasta tunne enkä lapsen äitiäkään ole koskaan nähnyt vaikka heidän olemassaolonsa tiedän.
Jos kuvassa on lapsi, jonka tunnen ja josta pidän, kuva on tervetullut. Tuntemattomien lasten kuvat eivät kiinnosta.
Askarreltu tänne mieluummin kiitos!
Jos on semmosia lapsettomia, jotka haluais saada lapsen, niin lapsi joululahjaksi ois aika kiva. Tietysti noita tonttulakkipäisiä lapsia ei ihan samalla tahdilla tehdä ja lähetellä, kuin askarreltuja kortteja, mutta jos on sikiäväistä sorttia ja synnytykset sujuu helposti, niin eikun lapsia postittelemaan.
On varmasti mieluisa jouluyllätys sellaiselle parille joka lasta toivoo.
Vähän riippuu. Jos kuvan lapsi on sellainen, johon on oikeasti suhde (esim. kummilapsi), niin ihan kiva. Jos lähettäjä on joku kaukainen sukulainen, työkaveri tai puolituttu, niin tulee sellainen fiilis, että lähettäjä yrittää ylpeillä sillä elämänsä ainoalla "saavutuksella".
Ne ovat ihan kivoja samoin kuin koirista ja kissoista tehdyt kortit. T. Lapseton
Kyllä minusta tuollaiset kortit ovat ihan söpöjä, ei haittaisi yhtään jos saisin sellaisen.
t. lapseton
Minusta on paljon kivempi saada lasten kuvia kuin joku persoonaton kynttilä ja havunpätkä. Varsinkin lapsia, joita ei juuri näe muuten.
Eläinkuvia en tajua. Eläimet nyt näyttävät tismalleen aina samoilta toisin kun lapset kehittyvät ja kasvavat. Voi miettiä, onko enemmän isänsä vai äitinsä näköinen jne.
Mutta saa lähettää eläimistäänkin kuvia, totta kai. Ylipäänsä elämässä mielestäni vallitsee säänty, ettei lahjan/kortin saaja valitse saamistaa, vaan antaja.
Lähetän kaksi joulukorttia enää tulevaksi jouluksi sisaruksille. Muilta ei ole enää tullut kortteja, joten lopetan korttien lähettämisen muille. Lapsikortit on ihan ok.
Olen saanut tuttavaperheeltä monena jouluna valokuvakortin jossa on koko perhe kuvattuna jonkin hauskan jouluaiheisen touhuilun parissa. Joka vuosi on eri teema, ja näitä on aina odotettu kun niissä on aina huumoria mukana. Milloin tehdään joulusiivousta, leivotaan jne. Itse olen lapseton mutta kaikki valokuvakortit olen säästänyt. Lasten kuvien sijaan olen lähettänyt koiristamme jouluaiheiset kortit. Eipä niistäkään ole koirattomat pahastuneet.
Henk.koht. olen aina tykännyt saada lasten kuvia joulukortteina. Minusta on kiva seurata lasten kasvua!
Minä pidän joulukorteista, joissa on lasten kuvia. Kivempia ne ovat kuin joku peruskortti. Tai ylipäätään se, että kortin eteen on nähty hieman edes vaivaa, se miellyttää, on se sitten askarreltu, joka kaunis jouluinen valokuva, tai jotain muuta. Ei sinänsä peruskorttikin tuntuu ihan kivalta, mutta itse vaan tosiaan enemmän pidän ajatuksella tehdyistä.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei kiitos lasta joulukortiksi. Hoitakoot jokainen lapsensa itse.
Toivottavasti et juuri lastenhoitohommiin joudu jos sun mielestä lapsen kuvan katsominen kortissa on jo lastenhoitoa.
Yhdeltä tutulta tulee aina kuva itsestään tonttulakki päässä :D
Se on ihan huumorityyppi, joten jonkinlaista sarkasmia ja itseironiaa. Ihan hauskaa saada tämä ja tietysti myös lasten kuvia. Kissat ja koirat ovat myös mukavaa katseltavaa.
Kerran tuli otos lemmikkikäärmeestä, mutta ilman tonttulakkia. Ei kuulemma ollut löytynyt sopivaa. "Leuan" alta oli yrittänyt viritellä, mutta Masa oli kiemurellut ponnekkaasti vastustaen jouluhömppää.
Terkkuja vain Tampereelle Masalle ja emännälleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei kiitos lasta joulukortiksi. Hoitakoot jokainen lapsensa itse.
Toivottavasti et juuri lastenhoitohommiin joudu jos sun mielestä lapsen kuvan katsominen kortissa on jo lastenhoitoa.
Tosikko. Huumorin kukka se on kaunehin kukka.
Eri.
Mulla ei ole omia lapsia ja kaikki sukulaisten ja tuttujen lapset on jo aikuisia tai aikuistumassa. Kun lapset oli pieniä niin nää sukulaiset ja tuttavat kuvasivat lapsistaan joulusia kuvia tai askartelivat lastensa kanssa joulukortteja. Molempia oli kiva saada. Miksi ei olisi?
En ymmärrä miksi tällaisestakin täytyy taas olla mieltään pahoittamassa. Eikö ole kiva että muistetaan ja jatketaan mukavia perinteitä?
Riippuu ihan lapsen iästä. Jos rintaruokinnassa, niin ei, mutta jos on oppinut kotitaloustaitoja, on oikein tervetullut, myös tonttulakki päässä.