Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko virtsatientulehdus parantua itsekseen?

Vierailija
27.10.2019 |

Ei huvittaisi alkaa antibiootteja syömään. Kokemuksia?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Menee vielä munuaisiin ja sitten olet sairaalassa...kannattaa se sulfakuuri vaan hakea.

Vierailija
2/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpalomehua. Monta litraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ja useimmiten saankin sen loppumaan ilman lääkekuuria.

Vierailija
4/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Jopa neitseellisiä synnytyksiä tapahtuu aina parin tuhannen vuoden välein.

Vierailija
5/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kerran saanut runsaasti vettä juomalla oireet loppumaan. Oireiden voimakkuudesta riippuen odottaisin 12-48 tuntia meneekö ohi.

Vierailija
6/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi.

Menee vielä munuaisiin ja sitten olet sairaalassa...kannattaa se sulfakuuri vaan hakea.

Sulfa ei ole ainoa lääke ko tulehdukseen.

Vierailija
7/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät sinulla olevan virtsatietulehdus? Itse olen sairastanut useita ja minulla on siihen herkkyys. Tunnen välillä kirvelyä virtsatessa, jolloin jään odottamaan voimistumista, jolloin päivystykseen. Virtsatietulehdus ei katos karpalomehua tai vettä juomalla, mutta ne ehkäisevät sitä kyllä. Joka väittää virtsatietulehduksen menneen näillä ohi ei ole kyllä sairastanut VTI:tä sillä kerralla, vaan ollut samankaltaisia oireita.

Vierailija
8/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua koskea antibiootteihin mielellään koska se laukaisee suoliston kanssa ongelmia ja hiivaa, ja sain viimeksi virtsiksen ihan tosi runsaalla juomisella talttumaan heti alkuunsa. Mutta en kovin kauan odottelisi oireiden itsestään parantumista. En edes tiennyt oliko se virtsatientulehdus. Pientä kirvelyn tunnetta tuntui, kun olin istunut kylmässä pari päivää ja katosi kun join paljon. En tiedä onko se karpalomehu todistettu tehoavan vt-tulehduksiin, mutta laitoin veden sekaan 100 pros sokeroimatonta karpalomehutiivistettä.

Vierailija
9/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtsatietulehduksen oireet ovat moninaiset ja ilmenevät samallakin henkilöllä eri tavoin. Sinulla ei siis ole ollut virtsatieinfektiota, vaan samankaltaisia oireita. Vaarallista jakaa tuollaisia "faktoja".

Vierailija
10/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkkeet ole vastaus joka vaivaan, jos ihmiset eivät pystyisi ilman lääkkeitä parantumaan, niin meitä ei olisi ollut olemassa pitkään aikaan.

Vierailija
11/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät sinulla olevan virtsatietulehdus? Itse olen sairastanut useita ja minulla on siihen herkkyys. Tunnen välillä kirvelyä virtsatessa, jolloin jään odottamaan voimistumista, jolloin päivystykseen. Virtsatietulehdus ei katos karpalomehua tai vettä juomalla, mutta ne ehkäisevät sitä kyllä. Joka väittää virtsatietulehduksen menneen näillä ohi ei ole kyllä sairastanut VTI:tä sillä kerralla, vaan ollut samankaltaisia oireita.

Näin voi olla kohdallasi, mutta ei minun kohdalla. Eli suurimman osan kerroista saan ns itsehoidettua tulehduksen, kunhan sen aloittaa heti ja voimallisesti. Mikäli ei vajaassa parissa päivässä ole helpottanut, olen aloittanut kuurin.

Vierailija
12/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en halua koskea antibiootteihin mielellään koska se laukaisee suoliston kanssa ongelmia ja hiivaa, ja sain viimeksi virtsiksen ihan tosi runsaalla juomisella talttumaan heti alkuunsa. Mutta en kovin kauan odottelisi oireiden itsestään parantumista. En edes tiennyt oliko se virtsatientulehdus. Pientä kirvelyn tunnetta tuntui, kun olin istunut kylmässä pari päivää ja katosi kun join paljon. En tiedä onko se karpalomehu todistettu tehoavan vt-tulehduksiin, mutta laitoin veden sekaan 100 pros sokeroimatonta karpalomehutiivistettä.

En istunut kylmässä pari päivää, vaan kirvely virtsatessa ja oireet kesti pari päivää 😁

Vierailija
13/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

medumb kirjoitti:

Ei lääkkeet ole vastaus joka vaivaan, jos ihmiset eivät pystyisi ilman lääkkeitä parantumaan, niin meitä ei olisi ollut olemassa pitkään aikaan.

Ihmiset ennen modernia lääketiedettä elivätkin joo hyvin vanhoiksi 🤪

Vierailija
14/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi yrittää puoli päivää-päivä juoda paljon, ja sokeroimattomalla puolukka ja karpalomehuilla mutta jos ei auta menisin lääkäriin.

Vierailija
15/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virtsatietulehduksen oireet ovat moninaiset ja ilmenevät samallakin henkilöllä eri tavoin. Sinulla ei siis ole ollut virtsatieinfektiota, vaan samankaltaisia oireita. Vaarallista jakaa tuollaisia "faktoja".

Mitä nämä oireet sitten tarkoittavat jos ei infektiota: kirvely, jatkuva virtsaamisen tarve, verinen virtsa, lämmönnousu?

Minulla tulee kerran muutamassa vuodessa tuollaista ja lähtee jättämällä hiilarit täysin, juomalla etikkavettä ja tulehduskipulääkkeellä. Miksi muka tulehdus ei voisi mennä ohi muulla kuin lääkekuurilla? 

Vierailija
16/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisethän ei ole koskaan historian aikana parantuneet tulehduksista ilman lääkettä mutta kannattaa kuitenkin ottaa apu vastaan jos sitä on tarjolla.

Vierailija
17/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

medumb kirjoitti:

Niin miten on käynyt naisten entisaikoina, ennen antibiootteja? Kuolla kupsahtaneet ja munuaiset pettäneet virtsiksen takia? Tullut vähän sekstailtua, siitä iskenyt pissatulehdus ja siihen delanneet? Varmasti vastustuskyky kyllä hoitaa terveellä ihmisellä suuren osan infektioista pois itsekseen. Tietenkin ehkäistäkseen pahempia ongelmia kannattaa ne antibiootit syödä, jos olisikin se huono tuuri.

Vierailija
18/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpalomehut ja valkosipulit yms ennaltaehkäisee yhdisteidensä takia, ei suinkaan paranna enää siinä vaiheessa kun se on jo saatu.

Vähän sama homma kuin siinä että sinkki ennaltaehkäisee flunssan saamista, mutta ei paranna siitä kun olet jo saanut sen.

Vierailija
19/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riski virtsatientulehduksissa on se että ne nousee munuaisiin. Siksi ei kovin kauaa kannata odotella lääkäriin menoa jos se ei mene ohi. Joo, voi mennä osalla, mutta sitten joillakin on tosi kehno tuuri ja iskee se munuaisaltaan tulehdus sitten. Virtsanäyte kannattaa ottaa ja katsoa mikä siellä itää.

Jos oireet ei ala helpottaa, kipu pahenee, niin lääkäriin. Jos palelee, kuume nousemassa, selkään sattuu niin silloin ei kannata odotella hetkeäkään, vaan heti lääkäriin.

Vierailija
20/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi virtis ei voi mennä pois ilman lääkkeitä, mutta korvatulehdus voi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän